Bamzefan
Bondmeckare
9 januari 2014
· 246 Inlägg
Det är kopplingarna på styrväxeln. Antagligen har kopparbrickorna som ska täta där gjort sitt, anslutningarna rostat sönder eller så har styrväxeln spruckit. Börja med eet billigaste, nya brickor. Det kostar runt 100kr på Volvo, men går att fixa fram billigare.
Nya servorör är grymt dyra på volvo, så försök hitta bättre begagnade på skroten. Det kan dock skilja mycket mellan årsmodeller. Rören sitter skruvade i styrväxeln, ena en bult med 22-mm skalle och 19mm på den andra. Sen är det slangklammor uppe vid oljebehållaren.
Om det läcker ur en damask från styrväxeln är det troligtvis en tätning, men som jag uppfattar din text är det anslutningarna du beskriver.
Senast redigerat av Bamzefan (9 januari 2014)
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)