Golf IV GTI - No-stance-bygge

En ganska tråkig, någorlunda original Golf ska få sig en make-over.
  • 55 Följare
  • 56 602 Visningar
  • Projektet avslutat 28 augusti 2016
source011
11 maj 2014 · 202 Inlägg

SpendeX skrev:
Jävligt snygg golf! smile älskar den! Preem lagd

Wow! Det tackar man för! big_smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Stol3n_Identity så äre!
11 maj 2014 · 872 Inlägg

Hur mycket fick du pröjsa för r32 fronten?smile jag är också helt sold på r32orna big_smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
source011
11 maj 2014 · 202 Inlägg

SpendeX skrev:
Hur mycket fick du pröjsa för r32 fronten?smile jag är också helt sold på r32orna big_smile

3600 för hela kittet fick jag ge, men då var passformen på fronten sådär också tyvärr. Vet inte ännu hur passformen är på bak- och sidokjolarna, tänkte ta tag i dem nästa helg. R32:an har jag velat ha sedan länge men det är tyvärr försäkringen som sätter stopp tongue

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Stol3n_Identity så äre!
11 maj 2014 · 872 Inlägg

Jaa. Fast själva priset på bilen är också stopp sad och så behövs det i mitt fall en kombi.
undra om det går att få tag på en r32 enbart front:) skulle nog sitta bra på varianten min big_smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
source011
16 maj 2014 · 202 Inlägg

SpendeX skrev:
Jaa. Fast själva priset på bilen är också stopp sad och så behövs det i mitt fall en kombi.
undra om det går att få tag på en r32 enbart front:) skulle nog sitta bra på varianten min big_smile

Det hade suttit fint! smile Vet att det finns på div. firmor här i Sverige men det kostar också en hel del mer än om du beställer utomlands. Kika på eBay och se om du hittar något smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
PuttesPOV
16 maj 2014 · 504 Inlägg

Hur funkar pioneer-spelaren? Hur kopplade du den ljusgröna kabeln? Har bara minus-signal på min handbroms och ville helst inte behöva ha en sån funktion heller, så man måste stå stilla för att kunna göra vissa saker med stereon...

HÅRDROCK
source011
17 maj 2014 · 202 Inlägg

PuppPutte skrev:
Hur funkar pioneer-spelaren? Hur kopplade du den ljusgröna kabeln? Har bara minus-signal på min handbroms och ville helst inte behöva ha en sån funktion heller, så man måste stå stilla för att kunna göra vissa saker med stereon...

Hej! Det går att lösa enkelt med en så kallad bypass. Hittade en drös på eBay [Länk]. Googlade också fram att man helt enkelt kan koppla ihop kablarna med pluskabeln för tändningen. Ska se om jag hittar några bilder/ta någon bild åt dig. Lite trött just nu big_smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
MawE
17 maj 2014 · 517 Inlägg

Fräscht bygge. Kommer bli riktigt schysst med R32 kittet. Har du kvar GAS högtalarna?

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
PuttesPOV
17 maj 2014 · 504 Inlägg

source011 skrev:

PuppPutte skrev:
Hur funkar pioneer-spelaren? Hur kopplade du den ljusgröna kabeln? Har bara minus-signal på min handbroms och ville helst inte behöva ha en sån funktion heller, så man måste stå stilla för att kunna göra vissa saker med stereon...

Hej! Det går att lösa enkelt med en så kallad bypass. Hittade en drös på eBay [Länk]. Googlade också fram att man helt enkelt kan koppla ihop kablarna med pluskabeln för tändningen. Ska se om jag hittar några bilder/ta någon bild åt dig. Lite trött just nu big_smile

Tack för ditt svar. Jag har testat att koppla direkt på plus. Men det vill inte riktigt funka. Fattar inte varför riktigt, då det väl bara borde vara en signal som den vill ha. Ska ge mig på att testa lite andra lösningar idag. Tänkte bara om du hade någon bra och enkel lösning på det hela. :-)

HÅRDROCK
PuttesPOV
17 maj 2014 · 504 Inlägg

Jag har fått rätta mig själv. Den ljusgröna kabeln ska inte ha plus. Den ska ha jord. Enkelt löst och behövde inte köpa någon bypass. :-D

HÅRDROCK
AntrE
17 maj 2014 · 2 140 Inlägg

Provade du inte dit delarna innan du lackade dom? smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
source011
18 maj 2014 · 202 Inlägg

MawE skrev:
Fräscht bygge. Kommer bli riktigt schysst med R32 kittet. Har du kvar GAS högtalarna?

Hej och tack! smile Jo det var vad jag hoppades på men jag ska slänga upp lite bilder på hur det blev senare idag. GAS-högtalarna finns kvar och ej inspelade ens smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
source011
18 maj 2014 · 202 Inlägg

PuppPutte skrev:
Jag har fått rätta mig själv. Den ljusgröna kabeln ska inte ha plus. Den ska ha jord. Enkelt löst och behövde inte köpa någon bypass. :-D

Kanon! Jag vill nästan minnas att det var den orangea jag kopplade ihop. Hur som helst, kul att det löste sig smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
source011
18 maj 2014 · 202 Inlägg

AntrE skrev:
Provade du inte dit delarna innan du lackade dom? smile

Nja, jag var stressad med att få iväg dom på lack och jag hoppades på att de skulle passa bättre än vad dem gjorde big_smile Ibland får man helt enkelt skylla sig själv, men nu sitter de på plats i alla fall. Ska slänga upp lite bilder senare under dagen smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
MawE
18 maj 2014 · 517 Inlägg

source011 skrev:

MawE skrev:
Fräscht bygge. Kommer bli riktigt schysst med R32 kittet. Har du kvar GAS högtalarna?

Hej och tack! smile Jo det var vad jag hoppades på men jag ska slänga upp lite bilder på hur det blev senare idag. GAS-högtalarna finns kvar och ej inspelade ens smile

Härligt! Vad vill du ha för alla fyra? Det är 6,5 tum, right?

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
source011
19 maj 2014 · 202 Inlägg

MawE skrev:
Härligt! Vad vill du ha för alla fyra? Det är 6,5 tum, right?

Stämmer bra! Det är 6,5" smile För bägge paren tänkte jag mig 1000kr. Bara hojta till på PM om du är intresserad smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Stol3n_Identity så äre!
19 maj 2014 · 872 Inlägg

Tänkte fråga! Vet du om det är samma motor och vxllåds fäste på gti motorn som på alla andra?smile för att min stora plan är att kasta ner en 1.8t i min variant big_smile och det sitter en 2.0 liter AZJ maskin smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
source011
19 maj 2014 · 202 Inlägg

SpendeX skrev:
Tänkte fråga! Vet du om det är samma motor och vxllåds fäste på gti motorn som på alla andra?smile för att min stora plan är att kasta ner en 1.8t i min variant big_smile och det sitter en 2.0 liter AZJ maskin smile

Oj bra fråga! Igen aning faktiskt. Att det är möjligt det tror jag, hittade denna länk Här. Kanske ett PM till honom och fråga. Kan se om jag hittar någon mer info ikväll smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Stol3n_Identity så äre!
19 maj 2014 · 872 Inlägg

Det låter som exakt samma maskin som du har alltså en 1.8t 20 ventilare smile man får bara hoppas att notorfästerna och sånt skit passar smile
tack för hjälpen wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
source011
19 maj 2014 · 202 Inlägg

Uppdatering från i lördags - Viewers discretion is advised

Vill börja med att säga att detta inlägg kan kännas obehagligt för vissa och allmänt stickas i ögonen hos andra. Viewers discretion is advised smile

Okej så i lördags var det den traditionella vecko-meckar-dagen smile
Planerna för lördagen var att få på resterande R32-kjolar, avgassystemet och plocka bort torkaren bak.

Med vädret på vår sida satte jag och frassefraze igång och börja skruva (efter en kopp kaffe eller två). Bakljusen var de första som fick stryka med i vår non-fitment-kamp. Det var lite pyssel att få av dessa utan att riktigt veta hur dem sitter, men det gick tillslut smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-313b28177df235ebc1dbb8e88c864644.jpg

Sedan gick det nästan av bara farten och *VIPS* så var häcken borta smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-740fd7bd51a3f57d9e745d693e982258.jpg

I samma veva här så var torkaren näst på tur.. Ingenting här, ingenting där...
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-43d017171db267a19d325f9cb0dbf595.jpg

Här börjar det slå gnistor i huvet och en och en annan cigarett gick åt. Passformen var liksom fronten åt helskotta *arg gubbe*! Men som tidigare nämnt fick jag faktiskt skylla mig själv för att ha litat lite väl mycket på säljaren.

Det blev lite MacGyver-lösningar och gissa om jag blev förvånad när inte ens led-ljusen passade... Dremel fram och efter en kvart passade skyltbelysningen någorlunda bra. Fast med plåten och vi for iväg till OK för montering av avgassystemet smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-376a1a22df42f636864999dc2a932617.jpg

Utanför OK i väntan på att få komma in och skruva.. Här syns det även att torkaren är bortplockad. Det vart rätt cleant faktiskt smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-1b61e9c3b04f6b031b842070967670e2.jpg

Flaggan är hissad smile Det här blev sista bilden för kvällen... Det var varmt, kvavt och jobbigt att stå i den hallen och hålla på och tid var pengar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-0ef4c367de8eef6ecc920a1214e296c8.jpg

SÅ... resultatet blev som det blev.. Behöver jag nämna att dessa skall justeras? smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-c90dc1a18e585567e694ba6cce1719ed.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-f60c5ad5310a02e0347b9914381130e4.jpg

Det var allt från i helgen smile

/Carlsson

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang