Golf IV GTI - No-stance-bygge

En ganska tråkig, någorlunda original Golf ska få sig en make-over.
  • 55 Följare
  • 56 606 Visningar
  • Projektet avslutat 28 augusti 2016
MAxAbbemo
20 augusti 2014 · 67 Inlägg

Blir att följa! ser intressant ut smile

Audi A3 2.0 TDI S-Line "Nomad" (2008)
tobbeab
3 september 2014 · 9 Inlägg

Riktigt grymt!

SPJL
22 september 2014 · 1 Inlägg

Beställde nya fälgar och däck har annars inte hänt mycket mer tyvärr.

Såhär ser dem ut och så vart det i alla fall smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 33f661.jpg



Vad heter dessa fälgar? Har du länk på var man/du kan köpa dessa ?

frassefraze
23 september 2014 · 28 Inlägg

SPJL skrev:
Beställde nya fälgar och däck har annars inte hänt mycket mer tyvärr.

Såhär ser dem ut och så vart det i alla fall smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 33f661.jpg

Vad heter dessa fälgar? Har du länk på var man/du kan köpa dessa ?

Monaco Mirabeau på skruvat, eller GH EDITION EVOLUTION på gummihuset.

Saab 9-3 "Turbo X" (2008)
J3n5
23 november 2014 · 792 Inlägg

Kul med en till som har mk4 smile

En fråga bara, vars köpte du dina högtalare? Har försökt leta som en galning efter ett kit som passar MK4an.

Vore schysst om du kunde länka ett kit som passar smile

Hur blev ljudet? Märkbart bättre?

Mazda Miata "Turbo" (1991)
source011
23 december 2014 · 202 Inlägg

Ledsen allesammans! Här har inte hänt mycket på ett tag! Det ska det dock blir lite ändring på smile
Kommer här i dagarna kasta upp en update om vad som hänt och vad som komma skall!


J3n5 skrev:
Kul med en till som har mk4 smile

En fråga bara, vars köpte du dina högtalare? Har försökt leta som en galning efter ett kit som passar MK4an.

Vore schysst om du kunde länka ett kit som passar smile

Hur blev ljudet? Märkbart bättre?

Hej! Alltid kul med MK4'or smile
Högtalarna heter Magnat Selection Reference 216, hittade dem på dbakuten. Länk till högtalarna på prisjakt smile

Jag har adaptrar till dörrarna för 6,5" högtalare runt om (4st) om du är intresserad smile

Mvh
Tommy

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
J3n5
23 december 2014 · 792 Inlägg

source011 skrev:
Ledsen allesammans! Här har inte hänt mycket på ett tag! Det ska det dock blir lite ändring på smile
Kommer här i dagarna kasta upp en update om vad som hänt och vad som komma skall!


J3n5 skrev:
Kul med en till som har mk4 smile

En fråga bara, vars köpte du dina högtalare? Har försökt leta som en galning efter ett kit som passar MK4an.

Vore schysst om du kunde länka ett kit som passar smile

Hur blev ljudet? Märkbart bättre?

Hej! Alltid kul med MK4'or smile
Högtalarna heter Magnat Selection Reference 216, hittade dem på dbakuten. Länk till högtalarna på prisjakt smile

Jag har adaptrar till dörrarna för 6,5" högtalare runt om (4st) om du är intresserad smile

Mvh
Tommy

Åhå!

Ja det är inte omöjligt att jag köper dem av dig, men det blir först till våren isåfall smile

Hade tänkt köpa ett 3vägs system fram, 6,5" i dörren och en mindre mellan register och en diskant där uppe.

Får ett baselement i julklapp, så måste uppgradera framsystemet så man hör musiken också big_smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
source011
23 december 2014 · 202 Inlägg

J3n5 skrev:

source011 skrev:
Ledsen allesammans! Här har inte hänt mycket på ett tag! Det ska det dock blir lite ändring på smile
Kommer här i dagarna kasta upp en update om vad som hänt och vad som komma skall!


J3n5 skrev:
Kul med en till som har mk4 smile

En fråga bara, vars köpte du dina högtalare? Har försökt leta som en galning efter ett kit som passar MK4an.

Vore schysst om du kunde länka ett kit som passar smile

Hur blev ljudet? Märkbart bättre?

Hej! Alltid kul med MK4'or smile
Högtalarna heter Magnat Selection Reference 216, hittade dem på dbakuten. Länk till högtalarna på prisjakt smile

Jag har adaptrar till dörrarna för 6,5" högtalare runt om (4st) om du är intresserad smile

Mvh
Tommy

Åhå!

Ja det är inte omöjligt att jag köper dem av dig, men det blir först till våren isåfall smile

Hade tänkt köpa ett 3vägs system fram, 6,5" i dörren och en mindre mellan register och en diskant där uppe.

Får ett baselement i julklapp, så måste uppgradera framsystemet så man hör musiken också big_smile

Låter riktigt nice! smile De är oöppnade så du behöver inte oroa dig för skador och likande smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Andyah
4 januari 2015 · 242 Inlägg

måste höra lite om vad du säger om högtalarna? Det finns inte mycket recensioner över dom i sverige. Har likadant paket liggandes som ska in i passaten i vår. samt också ett spl 150,4 steg smile men funderar på att brygga steget då jag bara kör framsystem..fast kanske blir lite överdrift med krut till dom?

source011
5 januari 2015 · 202 Inlägg

Andyah skrev:
måste höra lite om vad du säger om högtalarna? Det finns inte mycket recensioner över dom i sverige. Har likadant paket liggandes som ska in i passaten i vår. samt också ett spl 150,4 steg smile men funderar på att brygga steget då jag bara kör framsystem..fast kanske blir lite överdrift med krut till dom?

Halloj! Jag är toknöjd med högtalarna! Bra krut i dem med SPL 150.4-steget, spelar på riktigt fint faktiskt.
Dämpning av dörrarna blev ett måste kan man säga, de levererar rätt bra bas smile Jag får kanske försöka mig på en demo på hur de spelar, blir iofs lite missvisande kanske men det är bara hojta till. Har inget negativt att anmärka på högtalarna smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Andyah
5 januari 2015 · 242 Inlägg

source011 skrev:

Andyah skrev:
måste höra lite om vad du säger om högtalarna? Det finns inte mycket recensioner över dom i sverige. Har likadant paket liggandes som ska in i passaten i vår. samt också ett spl 150,4 steg smile men funderar på att brygga steget då jag bara kör framsystem..fast kanske blir lite överdrift med krut till dom?

Halloj! Jag är toknöjd med högtalarna! Bra krut i dem med SPL 150.4-steget, spelar på riktigt fint faktiskt.
Dämpning av dörrarna blev ett måste kan man säga, de levererar rätt bra bas smile Jag får kanske försöka mig på en demo på hur de spelar, blir iofs lite missvisande kanske men det är bara hojta till. Har inget negativt att anmärka på högtalarna smile

Det låter toppen det:) ja dämpa dörren har man i tanke tongue låter redan illa med ordinarie högtalare som sitter i tongue dämpade du inne i dörren också? dvs yttre plåten osv? lite film på ljudet skadar aldrig tongue

source011
15 februari 2016 · 202 Inlägg

[Uppdatering]

Hej allesammans! Det var ett tag sedan det hände något här... Det har dock inte heller hänt så mycket utanför gorg.

Detta har i stora drag hänt sen sist:
*Fälgarna såldes (detta skedde i samband med inköpet av V70'n som numera är såld)
*Bilen kördes i ett år av sambon min
*Kopplingen sade upp sig
*Dippen försvann

Lite mer i detalj:
Jag tröttnade lite på Golfen och kände att det behövdes större fordon. Valet landade på en V70 T5 -05.. 18-tummarna på Golfen såldes och allt eftersom tiden gick tröttnade jag även på V70'n och fick den såld för två veckor sedan ungefär. Under det året jag ägde Volvon så kördes Golfen av sambon min.

Jag saknade att ha något att pyssla med, något att kunna åka runt på träffar med. Golfen började växa i mina ögon igen och jag införskaffade en VW Beetle åt sambon och tog över Golfen igen.

Jag hann köra Golfen två veckor ungefär och under denna tid försvann dippen och kopplingen gav upp. Dippen satt som berget och sambon hade påbörjat borttagningen under tiden hon körde den. Resten försvann med högtryckstvätt modell större.. När dippen försvann så försvann även en hel del lack..

Där är vi nu egentligen... Golfen står i garaget och väntar på kärlek.

Här är två färska bilder:
Byte till vinterdäck... En del av dippen är borta.
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-d56d4256a61ad6d88149fd57e5ad4837.jpg

Vinterdäck på och dippen + en del lack borta...
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-1b0fad23a97597be69d935cfcc244a8c.jpg

[Nu under år 2016]
*Bilen ska få sig ett Steg 1 kopplingskit från ECS Tuning
*Bilen ska lackeras svart igen (Ej dipp!)
*Nya fälgar ska inhandlas
Plus lite annat gott... (Den som lever får se) smile

Sorry för att uppdateringarna här bara tog slut... Ändring på det nu! Ha det gött så länge allesammans smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Stol3n_Identity så äre!
15 februari 2016 · 872 Inlägg

Kul med liv i tråden! smile kämpa på!

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
source011
15 februari 2016 · 202 Inlägg

SpendeX skrev:
Kul med liv i tråden! smile kämpa på!

Tack! Jag ska se till att Golfen får ett värdigt fortsatt liv smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
source011
26 februari 2016 · 202 Inlägg

[Uppdatering]

Dommen föll... Växellådan har gjort sitt.
Så nu ska jag få tag i en växellåda och kopplingssatsen, sen ska bilen få börja rulla igen smile

Skickar med två tråkiga bilder från igår.. ja.. bilen är smutsig.
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-b9eaccfdbd9d818eb8fa1ecb49548973.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-eab039a58eb6d72d377695593b03947c.jpg

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
source011
27 februari 2016 · 202 Inlägg

[Uppdatering]

Har nu fått iväg bilen så man kan börja skruva.

Har hittat en ny låda och lagt en beställning på en kopplingssats steg 1 från ECS.
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-203d5935b09347da155c08c563a344c5.jpg

Snart är bilen körduglig igen big_smile

Senast redigerat av source011 (29 februari 2016)

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
source011
29 februari 2016 · 202 Inlägg

[miniUppdatering]

Stillade mina köpbegär såhär på morgonkvisten! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-ee79d01f849c389d7f9f4276f603a507.jpg

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Stol3n_Identity så äre!
29 februari 2016 · 872 Inlägg

source011 skrev:
[miniUppdatering]

Stillade mina köpbegär såhär på morgonkvisten! big_smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-ee79d01f849c389d7f9f4276f603a507.jpg

Nu tycker jag ej om dig längre sad faaan jag vill också ha r32 ratt... smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
source011
29 februari 2016 · 202 Inlägg

SpendeX skrev:

source011 skrev:
[miniUppdatering]

Stillade mina köpbegär såhär på morgonkvisten! big_smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/156/155387/155387-ee79d01f849c389d7f9f4276f603a507.jpg

Nu tycker jag ej om dig längre sad faaan jag vill också ha r32 ratt... smile

Förlåt sad Men stöter vi på varandra så kan du få känna på ratten om du vill big_smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Stol3n_Identity så äre!
29 februari 2016 · 872 Inlägg

Hahaha deal! Du får pengar om jag får slicka på den! big_smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang