Ringer ni på bilannonser när Mohammed, Habib eller liknande säljer?

Kollan
19 januari 2014 · 618 Inlägg

Andromeda skrev:

Kollan skrev:
Jag fick mail från "Ingmar" som skrev att det inte gick att ringa mig, spännande tänkte jag och ringde upp honom!

Svarar gör någon som jag inte kan uttala namnet på, som säger att han äger en bilfirma som bara säljer exklusiva bilar, men nu har en kund som vill ha en s60, precis som jag har! Tänka sig!

Han sa att han hämtar bilen så får jag betalt inom 3-5 dagar.

Där någonstans sa jag att jag inte lämnar bilen utan att få pengar, då ville han inte prata mer, konstigt.

Fan vad härligt lol

Jag kan riktigt se framför mig hur den arabiske prinsen som köpt nog med sportbilar för att fylla en hangar av firman lyfter på kaftanen, drämmer dasen i bordet och säger att nu jävlar vill jag ha en S60 2,5t i rödaste rappet, annars tar jag mina affärer någon annanstans. Varpå den stackars ägaren till den exklusiva bilfirman hittar just din annons på Blocket. Vad fan tror dom om folk egentligen? roll

Haha ellerhur lol

Han var ju trevlig iallafall.. "inte för att vara taskig mot dig, men jag säljer bara exklusiva bilar."

Andromeda Rumpmas
19 januari 2014 · 3 860 Inlägg

SEpaket skrev:

Andromeda skrev:

SEpaket skrev:
Jag har träffat människor från hela världen och kan tala om att alla fuskar precis lika mycket, så visst gör jag det. Det är inte säljaren jag skall köpa, det är bilen. Och är bilen bra struntar jag i om han heter Peter, Ahmed eller Ann-Britt (vilket är låg sannolik om det är en man vi talar om, förvisso). Personer jag träffat som kommit från utlandet är ofta faktiskt extremt noga med sina bilar. Ordentlig service och så vidare är vanligt, sällan har jag sett dessa personer fuska med sina bilar. Särskilt sådana som kommer från fattiga länder där bilen är en lyx som är få förunnat. Sedan kan det för den ovana bli lite kulturkrock när man skall göra upp affären, men har man bara viss förhandlingsvana så löser det sig.

Sedan finns det som sagt var en massa bluffmakare också. Men det upptäcker man ganska snabbt. Nu köpte jag visserligen min 850 av Siv, står det i alla fall på garantibeviset, så det vet jag även om det är längesedan. 940n hade min bror i 3 veckor innan han flyttade utomlands, men hade han haft den något år hade jag aldrig tagit i den ens med tång. Och han är ursvensk, men expert på att ta livet av bilar. Så jag tror inte namn och/eller nationalitet har med bilens skick eller affärens smidighet att göra.

Jag har också träffat trevligt folk från hela världen. Det förändrar dock inte det faktum att det är flera gånger större risk att det blir problem med bilköpare/ säljare från icke-skidåkande nation. Det bara är så. Sen att det finns svenskar som är bilskuttar och rövhål förändrar ingenting. Ligger det i ens kultur att man ska vara besvärlig bara för att när man gör affärer eller hota med kusiner och brorsor så kanske man ska ändra på det när man märker att det funkar dåligt i Sverige.

Jag kan bara redogöra för mina egna erfarenheter och kan bara tala om att det inte ligger i någon kultur att hota människor. Det är oftast den så kallade "andra generationen" du talar om, som är födda här och per definition lika svenska som du och jag. Jag har många goda vänner som invandrat hit som jag absolut skulle köpa bil av, så är det. Det finns ingen given koppling mellan det. Sedan kan man välja att vara trångsynt, livet blir ju mindre komplicerat då.

Suck...

Har du ens läst tråden. Överallt där folk har problem med bilaffärer finns nästan alltid en gemensam nämnare.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SEpaket
19 januari 2014 · 199 Inlägg

Andromeda skrev:

SEpaket skrev:

Andromeda skrev:

Jag har också träffat trevligt folk från hela världen. Det förändrar dock inte det faktum att det är flera gånger större risk att det blir problem med bilköpare/ säljare från icke-skidåkande nation. Det bara är så. Sen att det finns svenskar som är bilskuttar och rövhål förändrar ingenting. Ligger det i ens kultur att man ska vara besvärlig bara för att när man gör affärer eller hota med kusiner och brorsor så kanske man ska ändra på det när man märker att det funkar dåligt i Sverige.

Jag kan bara redogöra för mina egna erfarenheter och kan bara tala om att det inte ligger i någon kultur att hota människor. Det är oftast den så kallade "andra generationen" du talar om, som är födda här och per definition lika svenska som du och jag. Jag har många goda vänner som invandrat hit som jag absolut skulle köpa bil av, så är det. Det finns ingen given koppling mellan det. Sedan kan man välja att vara trångsynt, livet blir ju mindre komplicerat då.

Suck...

Har du ens läst tråden. Överallt där folk har problem med bilaffärer finns nästan alltid en gemensam nämnare.

Oj, vad intelligenta vi var här då. I en tråd som specifikt frågar om man ringer på annonser där en viss typ av namn förekommer så är det självklart att det dyker upp sådana historier. Jag kan inte påstå att jag finner det som något större bevis. Dessutom är det inte fullt så många inlägg här heller, så vi kan inte dra någon statistisk slutsats alls av det.

Som sagt var, det finns en massa bedragare och vissa av dessa är naturligtvis också invandrade, visst är det så. Men det innebär inte att alla som invandrat är det. Om det du säger är ett giltigt argument hävdar jag att vi omedelbart måste förbjuda bröd, då det är statistiskt säkerställt att 98 % av alla våldsbrott inträffar inom 24 timmar efter att gärningsmannen ätit bröd. Det finns något som heter orsak och verkan, du verkar ha vänt på det i ditt resonemang.

Ryktesvägen har jag hört att landsortsboende män i åldern 20-35 är absolut värst att göra bilaffärer med. Men det kan jag inte lova att det stämmer. Bilarna är dock allt som oftast totalt slutkörda då och personerna verkar tro att bilen är tillverkad av rent guld.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Andromeda Rumpmas
20 januari 2014 · 3 860 Inlägg

SEpaket skrev:

Andromeda skrev:

SEpaket skrev:

Jag kan bara redogöra för mina egna erfarenheter och kan bara tala om att det inte ligger i någon kultur att hota människor. Det är oftast den så kallade "andra generationen" du talar om, som är födda här och per definition lika svenska som du och jag. Jag har många goda vänner som invandrat hit som jag absolut skulle köpa bil av, så är det. Det finns ingen given koppling mellan det. Sedan kan man välja att vara trångsynt, livet blir ju mindre komplicerat då.

Suck...

Har du ens läst tråden. Överallt där folk har problem med bilaffärer finns nästan alltid en gemensam nämnare.

Oj, vad intelligenta vi var här då. I en tråd som specifikt frågar om man ringer på annonser där en viss typ av namn förekommer så är det självklart att det dyker upp sådana historier. Jag kan inte påstå att jag finner det som något större bevis. Dessutom är det inte fullt så många inlägg här heller, så vi kan inte dra någon statistisk slutsats alls av det.

Som sagt var, det finns en massa bedragare och vissa av dessa är naturligtvis också invandrade, visst är det så. Men det innebär inte att alla som invandrat är det. Om det du säger är ett giltigt argument hävdar jag att vi omedelbart måste förbjuda bröd, då det är statistiskt säkerställt att 98 % av alla våldsbrott inträffar inom 24 timmar efter att gärningsmannen ätit bröd. Det finns något som heter orsak och verkan, du verkar ha vänt på det i ditt resonemang.

Ryktesvägen har jag hört att landsortsboende män i åldern 20-35 är absolut värst att göra bilaffärer med. Men det kan jag inte lova att det stämmer. Bilarna är dock allt som oftast totalt slutkörda då och personerna verkar tro att bilen är tillverkad av rent guld.

Det är ingen som sagt att alla invandrare är bilbedragare. Däremot är risken mycket större att det blir problem om en invandrare vill köpa din bil eller sälja dig en bil.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SEpaket
20 januari 2014 · 199 Inlägg

Andromeda skrev:

SEpaket skrev:

Andromeda skrev:

Suck...

Har du ens läst tråden. Överallt där folk har problem med bilaffärer finns nästan alltid en gemensam nämnare.

Oj, vad intelligenta vi var här då. I en tråd som specifikt frågar om man ringer på annonser där en viss typ av namn förekommer så är det självklart att det dyker upp sådana historier. Jag kan inte påstå att jag finner det som något större bevis. Dessutom är det inte fullt så många inlägg här heller, så vi kan inte dra någon statistisk slutsats alls av det.

Som sagt var, det finns en massa bedragare och vissa av dessa är naturligtvis också invandrade, visst är det så. Men det innebär inte att alla som invandrat är det. Om det du säger är ett giltigt argument hävdar jag att vi omedelbart måste förbjuda bröd, då det är statistiskt säkerställt att 98 % av alla våldsbrott inträffar inom 24 timmar efter att gärningsmannen ätit bröd. Det finns något som heter orsak och verkan, du verkar ha vänt på det i ditt resonemang.

Ryktesvägen har jag hört att landsortsboende män i åldern 20-35 är absolut värst att göra bilaffärer med. Men det kan jag inte lova att det stämmer. Bilarna är dock allt som oftast totalt slutkörda då och personerna verkar tro att bilen är tillverkad av rent guld.

Det är ingen som sagt att alla invandrare är bilbedragare. Däremot är risken mycket större att det blir problem om en invandrare vill köpa din bil eller sälja dig en bil.

I personers föreställningsvärld kan det möjligen vara det, däremot är det inte statistiskt säkerställt att så är fallet. För att återvända till ursprungsämnet skulle jag i alla fall tycka att man är tämligen löjlig om man inte ens ringer. Man kan ju i alla fall titta på bilen och säljaren innan man förkastar det hela.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Masquerade Aldrig nöjd
20 januari 2014 · 804 Inlägg

SEpaket skrev:
I personers föreställningsvärld kan det möjligen vara det, däremot är det inte statistiskt säkerställt att så är fallet. För att återvända till ursprungsämnet skulle jag i alla fall tycka att man är tämligen löjlig om man inte ens ringer. Man kan ju i alla fall titta på bilen och säljaren innan man förkastar det hela.

Det kommer heller aldrig att bli statistiskt säkerställt, på samma sätt som vi inte får någon statistik på hur invandring påverkar bostads-och arbetsbrist i landet. Det är områden svensk media inte har något intresse i att täcka, svenska politiker inte vågar diskutera och vars resultat inte kommer belysas, således finns ingen anledning att forska i det.

Ser inget löjligt i att vilja minska riskerna för problem när man letar bil, anser det snarare väldigt naivt att låtsas som att problemet inte finns bara för att officiella siffror inte presenterats.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Zed91
20 januari 2014 · 58 Inlägg

Masquerade skrev:

SEpaket skrev:
I personers föreställningsvärld kan det möjligen vara det, däremot är det inte statistiskt säkerställt att så är fallet. För att återvända till ursprungsämnet skulle jag i alla fall tycka att man är tämligen löjlig om man inte ens ringer. Man kan ju i alla fall titta på bilen och säljaren innan man förkastar det hela.

Det kommer heller aldrig att bli statistiskt säkerställt, på samma sätt som vi inte får någon statistik på hur invandring påverkar bostads-och arbetsbrist i landet. Det är områden svensk media inte har något intresse i att täcka, svenska politiker inte vågar diskutera och vars resultat inte kommer belysas, således finns ingen anledning att forska i det.

Ser inget löjligt i att vilja minska riskerna för problem när man letar bil, anser det snarare väldigt naivt att låtsas som att problemet inte finns bara för att officiella siffror inte presenterats.

Word!

SEpaket
20 januari 2014 · 199 Inlägg

Masquerade skrev:

SEpaket skrev:
I personers föreställningsvärld kan det möjligen vara det, däremot är det inte statistiskt säkerställt att så är fallet. För att återvända till ursprungsämnet skulle jag i alla fall tycka att man är tämligen löjlig om man inte ens ringer. Man kan ju i alla fall titta på bilen och säljaren innan man förkastar det hela.

Det kommer heller aldrig att bli statistiskt säkerställt, på samma sätt som vi inte får någon statistik på hur invandring påverkar bostads-och arbetsbrist i landet. Det är områden svensk media inte har något intresse i att täcka, svenska politiker inte vågar diskutera och vars resultat inte kommer belysas, således finns ingen anledning att forska i det.

Ser inget löjligt i att vilja minska riskerna för problem när man letar bil, anser det snarare väldigt naivt att låtsas som att problemet inte finns bara för att officiella siffror inte presenterats.

Jaså, den klassiska patriotretoriken. Okej, säg såhär då, om du vill ha en lägenhet i Bergsjön och jobba som diskare på någon krog kan jag ordna det till dig redan imorgon. Rikets arbetslösa och bostadslösa är alldeles för bortskämda för att ta jobben och bostäderna merparten av vad våra invandrade vänner får. Enda anledningen till att man har en konspirationsteori om att media tiger ihjäl någonting är för att man är rädd då vi i det här landet är lata, bortskämda och slöa, vana vid att fackförbunden förhandlar fram allt fler avtal som gör att vi slipper anstränga oss mer än nödvändigt. Så kommer det hit en massa driftiga människor som är villiga att arbeta hårt.

Som sagt var, jag har träffat en mängd människor, allt ifrån snickare till företagsledare, av olika nationaliteter. Och det du så trångsynt anför som något problem har aldrig uppstått. Det finns procentuellt lika många bedragare av varje nationalitet. Vem som är naiv och trångsynt kan vi diskutera tills korna kommer hem utan att komma någonstans, vår grundsyn på världen är helt olika.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Zed91
20 januari 2014 · 58 Inlägg

SEpaket skrev:

Masquerade skrev:

SEpaket skrev:
I personers föreställningsvärld kan det möjligen vara det, däremot är det inte statistiskt säkerställt att så är fallet. För att återvända till ursprungsämnet skulle jag i alla fall tycka att man är tämligen löjlig om man inte ens ringer. Man kan ju i alla fall titta på bilen och säljaren innan man förkastar det hela.

Det kommer heller aldrig att bli statistiskt säkerställt, på samma sätt som vi inte får någon statistik på hur invandring påverkar bostads-och arbetsbrist i landet. Det är områden svensk media inte har något intresse i att täcka, svenska politiker inte vågar diskutera och vars resultat inte kommer belysas, således finns ingen anledning att forska i det.

Ser inget löjligt i att vilja minska riskerna för problem när man letar bil, anser det snarare väldigt naivt att låtsas som att problemet inte finns bara för att officiella siffror inte presenterats.

Jaså, den klassiska patriotretoriken. Okej, säg såhär då, om du vill ha en lägenhet i Bergsjön och jobba som diskare på någon krog kan jag ordna det till dig redan imorgon. Rikets arbetslösa och bostadslösa är alldeles för bortskämda för att ta jobben och bostäderna merparten av vad våra invandrade vänner får. Enda anledningen till att man har en konspirationsteori om att media tiger ihjäl någonting är för att man är rädd då vi i det här landet är lata, bortskämda och slöa, vana vid att fackförbunden förhandlar fram allt fler avtal som gör att vi slipper anstränga oss mer än nödvändigt. Så kommer det hit en massa driftiga människor som är villiga att arbeta hårt.

Som sagt var, jag har träffat en mängd människor, allt ifrån snickare till företagsledare, av olika nationaliteter. Och det du så trångsynt anför som något problem har aldrig uppstått. Det finns procentuellt lika många bedragare av varje nationalitet. Vem som är naiv och trångsynt kan vi diskutera tills korna kommer hem utan att komma någonstans, vår grundsyn på världen är helt olika.

Nu får du fan skärpa dig, ingen här som säger att ALLA som inte är svenskar jobbiga att göra affärer med.

Men om du läser så kanske du märker att dom flesta upplevt det som jobbigt att ha med "icke svenskar" att göra

Ingen som säger att utlänningar skulle jobba sämre eller vara sämre personer som du försöker måla upp det att vi gör
Och det där jävla "den klassiska patriotretoriken" visar ju hur trångsynt du absooolut inte är bara för att någon tycker "fel"i din världsbild så målar du ut den personen som korkad,trångsynt m.m när du är precis likadan själv

Constantine
20 januari 2014 · 679 Inlägg

SEpaket skrev:
Som sagt var, jag har träffat en mängd människor, allt ifrån snickare till företagsledare, av olika nationaliteter. Och det du så trångsynt anför som något problem har aldrig uppstått. Det finns procentuellt lika många bedragare av varje nationalitet. Vem som är naiv och trångsynt kan vi diskutera tills korna kommer hem utan att komma någonstans, vår grundsyn på världen är helt olika.

Ja okej, vart är den redovisningen? Skulle vara ganska intressant att få läsa en sådan undersökning. Inte för att ta någons parti här, men när vi ändå är inne på statistik så tror jag av denna tråd att döma, att över 90% av människorna som skrivit här har haft problem med att köpa/sälja bil av personer med annan nationalitet.

Låt oss försöka hålla detta till en mogen diskussion om ämnet "bilaffärer", och inget om integration eller liknande, det kommer enbart resultera i en låst tråd.

SEpaket
20 januari 2014 · 199 Inlägg

Zed91 skrev:

SEpaket skrev:

Masquerade skrev:

Det kommer heller aldrig att bli statistiskt säkerställt, på samma sätt som vi inte får någon statistik på hur invandring påverkar bostads-och arbetsbrist i landet. Det är områden svensk media inte har något intresse i att täcka, svenska politiker inte vågar diskutera och vars resultat inte kommer belysas, således finns ingen anledning att forska i det.

Ser inget löjligt i att vilja minska riskerna för problem när man letar bil, anser det snarare väldigt naivt att låtsas som att problemet inte finns bara för att officiella siffror inte presenterats.

Jaså, den klassiska patriotretoriken. Okej, säg såhär då, om du vill ha en lägenhet i Bergsjön och jobba som diskare på någon krog kan jag ordna det till dig redan imorgon. Rikets arbetslösa och bostadslösa är alldeles för bortskämda för att ta jobben och bostäderna merparten av vad våra invandrade vänner får. Enda anledningen till att man har en konspirationsteori om att media tiger ihjäl någonting är för att man är rädd då vi i det här landet är lata, bortskämda och slöa, vana vid att fackförbunden förhandlar fram allt fler avtal som gör att vi slipper anstränga oss mer än nödvändigt. Så kommer det hit en massa driftiga människor som är villiga att arbeta hårt.

Som sagt var, jag har träffat en mängd människor, allt ifrån snickare till företagsledare, av olika nationaliteter. Och det du så trångsynt anför som något problem har aldrig uppstått. Det finns procentuellt lika många bedragare av varje nationalitet. Vem som är naiv och trångsynt kan vi diskutera tills korna kommer hem utan att komma någonstans, vår grundsyn på världen är helt olika.

Nu får du fan skärpa dig, ingen här som säger att ALLA som inte är svenskar jobbiga att göra affärer med.

Men om du läser så kanske du märker att dom flesta upplevt det som jobbigt att ha med "icke svenskar" att göra

Ingen som säger att utlänningar skulle jobba sämre eller vara sämre personer som du försöker måla upp det att vi gör
Och det där jävla "den klassiska patriotretoriken" visar ju hur trångsynt du absooolut inte är bara för att någon tycker "fel"i din världsbild så målar du ut den personen som korkad,trångsynt m.m när du är precis likadan själv

Lilla vän, försiktigt nu så du inte går över gränsen. Man skall inte simma i okända vatten.

Å ena sidan så skjuter ni ned mina argument med att "risken är större" det vill säga ni avser en majoritet av personerna med utländskt namn, är det icke så? Eller avser ni att 100 % av alla så kallade "svenskar" är hederliga och därmed är risken större? En person skrev här att det, jag citerar, är "en del av deras kultur". Så försök läsa på lite innan du skriver så verkar du inte fullt så korkad. Om ni uttrycker er otydligt så är det knappast mitt fel och då är det också ni som skall stå till svars för det, inte jag.

Jag sade att vi har olika världsbild, inte vilken som är rätt. Det finns nämligen inget rätt och fel där, vad jag sade var att det finns en slags meningslöshet i att diskutera det, då vi aldrig kommer nå samförstånd. Jag respekterar er åsikt, men delar den absolut inte. Personen anförde också att "dom kommer hit och tar våra jobb och bostäder" mellan raderna, vilket är klassisk retorik från personer som inte veta vad de tala om. Som sagt var, jag kan ordna ett arbete som diskare åt dig vilken dag som helst. Jag sade aldrig att personen var trångsynt eller korkad, han anförde däremot att jag är trångsynt och naiv, varpå jag svarade att vem av oss som är det beror på hur man ser på saken.

Förekomsten av svärord och den irriterade tonen från din sida antyder dock att du inte har särskilt många sakliga argument och jag råder min herre att använda en städad ton i debatten om han förväntar sig att jag skall svara.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
SEpaket
20 januari 2014 · 199 Inlägg

Constantine skrev:

SEpaket skrev:
Som sagt var, jag har träffat en mängd människor, allt ifrån snickare till företagsledare, av olika nationaliteter. Och det du så trångsynt anför som något problem har aldrig uppstått. Det finns procentuellt lika många bedragare av varje nationalitet. Vem som är naiv och trångsynt kan vi diskutera tills korna kommer hem utan att komma någonstans, vår grundsyn på världen är helt olika.

Ja okej, vart är den redovisningen? Skulle vara ganska intressant att få läsa en sådan undersökning. Inte för att ta någons parti här, men när vi ändå är inne på statistik så tror jag av denna tråd att döma, att över 90% av människorna som skrivit här har haft problem med att köpa/sälja bil av personer med annan nationalitet.

Låt oss försöka hålla detta till en mogen diskussion om ämnet "bilaffärer", och inget om integration eller liknande, det kommer enbart resultera i en låst tråd.

Som jag tidigare skrev redogör jag för mina erfarenheter, precis som alla andra här. Mina uppgifter torde vara exakt lika statistiskt korrekta som era, eller är mina erfarenheter på något vis mindre värda för att dessa inte stämmer överens med mina åsikter?

Den här tråden är, ur ett rent vetenskapsteoretiskt perspektiv, totalt inadekvat då den innehåller en ledande fråga redan från början. Därmed ger jag inte mycket för dess statistiska värde alls, faktiskt.

Jag håller med om det sistnämnda. Dock var det inte jag som började. Vidare är det emot garagets regler att uttala sig i sådana här frågor på det viset som somliga har gjort, vill jag bara påpeka.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
TurbOla Reservdansk
20 januari 2014 · 6 271 Inlägg

SEpaket skrev:
Som jag tidigare skrev redogör jag för mina erfarenheter, precis som alla andra här. Mina uppgifter torde vara exakt lika statistiskt korrekta som era, eller är mina erfarenheter på något vis mindre värda för att dessa inte stämmer överens med mina åsikter?

Om vi fortsätter på siffror och statistik, så är andelen skribenter i tråden som upplever att bilaffärer med personer med annat ursprung/kultur är ett problem, mycket högre än de som tycker tvärtom.

Dina erfarenheter är precis lika mycket värda som någon annans, men kvantiteten spelar även in, annars finns det ingen mening med statistik.

Om det sen är för att det är ett problem, eller bara upplevs så, är en annan fråga.

Personligen är jag försiktig oavsett vem jag köper av/säljer till.
Men när jag säljer saker på t.ex. Blocket får jag tyvärr en negativ syn när man ser vilka som hör av sig till en.
Visst får man skambud och märkliga förslag av "vanliga svenskar" också, men desto fler från människor med utomeuropeiskt klingande namn.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
JonR
20 januari 2014 · 3 259 Inlägg

SEpaket skrev:
bla bla bla bla

Snälla du, för din egen skull. Skaffa/låna en bmw, sätt ut den på annons 20-30t kronor under normalpris, sen inväntar du samtalen och åker o visar den för dom 30st första som ringer på den.

För mitt eget nöje skulle jag vilja ha detta filmat, enbart för att få sen din min.

Edit: är så förbannat sugen på att rigga upp detta själv och filma o spela in samtal så folk får se hur det går till när man ska sälja bil så man slipper "erfarenheter" från folk som minsann har sålt sin volvo 240 på blocket en gång för 10år sen helt problemfritt.

Senast redigerat av JonR (20 januari 2014)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
fluppidupp ...
20 januari 2014 · 757 Inlägg

JonR skrev:

SEpaket skrev:
bla bla bla bla

Snälla du, för din egen skull. Skaffa/låna en bmw, sätt ut den på annons 20-30t kronor under normalpris, sen inväntar du samtalen och åker o visar den för dom 30st första som ringer på den.

För mitt eget nöje skulle jag vilja ha detta filmat, enbart för att få sen din min.

Edit: är så förbannat sugen på att rigga upp detta själv och filma o spela in samtal så folk får se hur det går till när man ska sälja bil så man slipper "erfarenheter" från folk som minsann har sålt sin volvo 240 på blocket en gång för 10år sen helt problemfritt.

gogo do it smile

granadadr
20 januari 2014 · 7 289 Inlägg

JonR skrev:

SEpaket skrev:
bla bla bla bla

Snälla du, för din egen skull. Skaffa/låna en bmw, sätt ut den på annons 20-30t kronor under normalpris, sen inväntar du samtalen och åker o visar den för dom 30st första som ringer på den.

För mitt eget nöje skulle jag vilja ha detta filmat, enbart för att få sen din min.

Edit: är så förbannat sugen på att rigga upp detta själv och filma o spela in samtal så folk får se hur det går till när man ska sälja bil så man slipper "erfarenheter" från folk som minsann har sålt sin volvo 240 på blocket en gång för 10år sen helt problemfritt.

gör det gör det gör det gör det gör det gör det

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Squidspeed #GoodToBeBad
20 januari 2014 · 856 Inlägg

JonR skrev:

SEpaket skrev:
bla bla bla bla

Snälla du, för din egen skull. Skaffa/låna en bmw, sätt ut den på annons 20-30t kronor under normalpris, sen inväntar du samtalen och åker o visar den för dom 30st första som ringer på den.

För mitt eget nöje skulle jag vilja ha detta filmat, enbart för att få sen din min.

Edit: är så förbannat sugen på att rigga upp detta själv och filma o spela in samtal så folk får se hur det går till när man ska sälja bil så man slipper "erfarenheter" från folk som minsann har sålt sin volvo 240 på blocket en gång för 10år sen helt problemfritt.

Do it!! big_smile

Andromeda Rumpmas
20 januari 2014 · 3 860 Inlägg

Vi kan väl sammanfatta tråden så här:

* Många på Garaget, en kategori människor som kanske säljer och köper bilar oftare än medelsvensson, upplever det som upplagt för bekymmer att göra bilaffärer med Mahmud i förorten.

* Svenskar uppskattar inte "aggressiv" tokprutning på osedda objekt eller återkommande samtal trots ett nej.

* Mohammed och Habib gör helt rätt som tar klassiska svenska alias på Blocket eftersom de rasistiska Svennebanan-bönderna inte ringer på deras annonser annars. Hur mycket bilar de får sälja när spekulanten direkt inser att de ljugit om sitt namn är en annan sak.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
dawwe ...has left the building...
20 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Tja...Jag säger så här, som utom nordisk skall tilläggas... Har en ytlig bekant, en utom europé. Vanliga namn från den region han kommer ifrån är tex Mahmud, Mustafa, Ibrahim osv...Han säger så här: Jag undviker att köpa en bil från nån från samma region som jag, de är i regel bara ute efter att "lura" en... Det är den åsikten han har om sina  "landsmän" vilka är bosatta i Sverige.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Andromeda Rumpmas
20 januari 2014 · 3 860 Inlägg

dawwe skrev:
Tja...Jag säger så här, som utom nordisk skall tilläggas... Har en ytlig bekant, en utom europé. Vanliga namn från den region han kommer ifrån är tex Mahmud, Mustafa, Ibrahim osv...Han säger så här: Jag undviker att köpa en bil från nån från samma region som jag, de är i regel bara ute efter att "lura" en... Det är den åsikten han har om sina  "landsmän" vilka är bosatta i Sverige.

Fy på dig, nu är du naiv och trångsynt! smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang