4560
Sök

AUDI motor 5 cylindrig -86

27 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Har en AUDI-motor 5 Cyl. insprutning.
Vad är det som styr bränsleinsprutningen?
Räknas första cylindern framifrån?

När rotorn i fördelaren står mitt för strecket är kamaxel rätt då?

Graderna på vevaxel, var sitter dessa?

Är det någon som kan utreda problemen om AUDI-motorn?

Mvh
Bernt

1 058 Inlägg
18 november 2006
oj det var inte lite du hade funderingar på tongue angående insprutningen så finns både mekaniskt och elektroniskt sprut till dessa.. då det inte står varken årsmodell eller typ av sprut kan ingen hjälpa dig.. angående alla inställningsmärken e nog det enklaste att köpa en haynes reparations handbok till den aktuella bilen..

PoLoud =D

27 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
AUDIN 100 qvatro är från 1986.
Jag tängte höra om det var någon som kunde ge några ledtrådar.
Mvh
Bernt

Solfilmsmontör
950 Inlägg
18 november 2006
Första cylindern räknas framifrån i flesta fall. Jag antar att du i detta fallet menar i vilken ordning spridarna drar in bränsle, och på vilken cylinder. Det kan jag tyvärr inte svara på men en haynes bok hade gjort susen.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

1 058 Inlägg
18 november 2006
Kornz skrev:
Första cylindern räknas framifrån i flesta fall. Jag antar att du i detta fallet menar i vilken ordning spridarna drar in bränsle, och på vilken cylinder. Det kan jag tyvärr inte svara på men en haynes bok hade gjort susen.

tror du menar tändföljden, för insprutningen på dessa motorer sprutar hela tiden, mekaniskt sprut..

PoLoud =D

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
18 november 2006
vw_performance skrev:
tror du menar tändföljden, för insprutningen på dessa motorer sprutar hela tiden, mekaniskt sprut..

K-jet sprutar väl inte alls hela tiden...?? vad är det isåfall för mening med att ha bränslefördelare m.m.!!!

1 058 Inlägg
18 november 2006
jopp, ett kjet sprutar hela tiden.. själva fördelaren har till uppgift att ge rätt dos bränsle till den av mätskivan uppmätta luften..

PoLoud =D

inte som alla andra...
127 Inlägg
20 november 2006
br skrev:
Har en AUDI-motor 5 Cyl. insprutning.
Vad är det som styr bränsleinsprutningen?
Räknas första cylindern framifrån?

När rotorn i fördelaren står mitt för strecket är kamaxel rätt då?

Graderna på vevaxel, var sitter dessa?
du har inga "grader".. det du har är en "0" och en till märkning på svänghjulet.. tror det andra är ett streck.. när nollan ligger rätt mot märkningen på sprängkåpan så ska strecket i rotorn stå mot strecket i fördelaren.

Är det någon som kan utreda problemen om AUDI-motorn?

Mvh
Bernt

är lättare att hjälpa om du berättar vad som är problemet, jag råder dig att INTE pilla på insprutningen om du inte vet vad du gör...

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

Sök