6561
Sök

Köpa billig enkelt "biltema" sportvinge, var?

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Tjena.

Jag har alltid undrat var i helaste friden man skaffar sig sportvingar som inte är gjorda i cpdyrt kolfiber går att köpa. jag letar nämnligen efter en billig vinge som är funktionell men samtidigt diskret nog att inte farbror blå eller bilprovningen skulle ha något emot mackapären i fråga.

Jag vill helst undvika att behöva köpa ebays "Ultimate need for speed spoiler tuning street race" vingar och betala dubbla dess värde i frakt.

Någon som har några tips?

951 Inlägg
25 januari 2014
hova.com  j-spec.se  chstyling.se hoppas du hittar något där smile

951 Inlägg
25 januari 2014
andreas_1996 skrev:
hova.com  j-spec.se  chstyling.se hoppas du hittar något där smile

scstyling.com

9 161 Inlägg
25 januari 2014
En osthyvel med alufästen då åker du dit direkt. Ska du ha en kraftig vinge typ trä, plåt alu, så får den inte vara högre än 5cm från koffertluckan. Ska du ha en högre än så, så är det glasfiberfästen eller plastfästen, dom ska vara gjutna i 2 delar och vara ihåliga och godset ska inte vara tjockare än 3mm, likadant med vingplanet gjutet i 2 delar max 3mm godstjocklek.

För er som inte tror mig, så har jag läst på! Pratat med både SBP och polis, då det var ett jädra tjat om vingen jag hade på min 740.
Senast redigerat av Putteliten (25 januari 2014)

9 161 Inlägg
25 januari 2014
Jag har denna till salu. Funktionell, ja det är ju ett extra bromsljus på den. wink Aerodynamisk, de vettefaen! Den påverkar inte bilens vägegenskaper till det sämre i högre farter i alla fall!

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1669096

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
juhaaan skrev:
fan skippa vinge!

Skiter i hur bilen ser ut. Funktion över form du vet smile

Sök