28 januari 2014
Trådstartare
Hej! Jag har en Ford modeo -03 2.0 d som inte startar längre. Jag börjar från början, bilen har vart lustig i ca 2 år när det gäller starten. Det senaste året har bilen ibland (kanske var 20e gång) dött ca 2 sekunder efter att den hoppat igång. Detta har blivit vanligare och vanligare, sista veckorna har jag haft problemet varje gång jag ska starta bilen (endast då motorn är kall). Grejen är den att den hoppar igång felfritt efter några försök med nyckeln. Men fenoment är just att vid första vridet på nyckeln drar runt motorn fint och den går klockrent i ca 2-3 sek tills den stendör. försöker man starta den direkt så går den sällan igång, däremot om man väntar i ngn minut så brukar det fungera. Nu är det så att jag inte får igång den över huvud taget! Symtom när jag i vanliga fall får igång bilen är onormalt mkt avgaser (vitare än vanligt).
Jag hade in bilen på en verkstad för nåt år sedan, dem gjorde nån felsökning och kom fram till att -nae de är inget fel den här kärran. Vilket det uppenbarligen är, så jag körde in den till ford och dem kunde fan inte heller säga vad felet va. Därför lärde jag mig leva med problemet, fungerade ju typ alltid på sommaren men blev lite kinkigare på vintern. Nu är de dock svårt och leva med det. Enormt tacksam för svar eller om någon kan hinta om vad det kan vara. Tack på förhand
26000 Mil
Nytt batteri