Ny lamelldiff blev de.
Men jag va lite skeptiskt till monteringen av nya diffen, så tillsvidare strök ja färg på en 528 diff ja hade liggandes. Den kan man ju alltid köra sönder först
Senast redigerat av Andreas9000 (3 februari 2014)
Bakvagnen fick såklart färg även den, och nya excentriska bärarmsbussningar & hårdare silentblock.
Känns lite bättre när man kikar under bilen nu. Rent och färg-glatt
Insuget behövdes åxå snyggas till. Och fuelrailen fick större anslutningar.
Inget sprut monterat ännu, men de går åt rätt håll. Bättre tändkablar & spole har även kommit på plats.
ser riktigt bra ut snygg modell denna!Prem lagd!
Väghållningen dög inte heller.. men med dessa så kanske
Färdigsvetsade & dax för montering!
Klart fram.
Och bak.
Gött me justerbar camber & hårdhet.
Och efter lite om och men, så fick ja ihop nya lamelldiffen.
Dax för byte. Den nya blev lackad i samma färg. 528 klumpen bredvid som är aningen mindre och klenare, överlevde för övrigt! konstigt nog
Startmotorn började plötsligt strejka, så den fick sig en renovering.
Turbohaveri.. jävla kina skit.
Men när kärran ändå va trasig, så kan man göra massa annat, som att testa fälgar t.ex
Men de fick bli dessa istället Aztec Gold Candy lack förövrigt.
Kan inte bli annat än bra det här 10" bak och 8,5" fram.
Men hjulen måste ut mera! Så 25mm spacers fick hjälpa till. Fram & bak.