3280
Sök

Vad gäller vid motor byte samt framflytning av framvangn volvo pv och montera lowrider hydralik

93 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
som sagt har tänkt förlänga fronten på en pv någon dec så man får plats med en rak sexa av mindre format samt få

flyt i linjerna vill gärna ha tips på motor oxå obs bör finnas med atomatlåda

vad är det för regler kring detta då jag bara har tänkt flytta fram framvagnen på rambenen samt byta den och

montera ett lowrider system runt om tänkte att det borde gå eftersom jag inte gör nå ingrep i själva stommen

tacksam för säriösa svar

KHRacing
5 februari 2014
www.sfro.com - hydraulik får man aldrig regga med

93 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
det får man visst om man har nån form av stötdämpning

vad gäller för övriga modefikationer?

KHRacing
5 februari 2014
viking_norling skrev:
det får man visst om man har nån form av stötdämpning

vad gäller för övriga modefikationer?

Och hur skalal stötdämningn fungera vid körning med hydrauliken tänker du. + att du inte nämnde stötdänninga lls i inlägget överst
Senast redigerat av KHRacing (5 februari 2014)

394 Inlägg
5 februari 2014
viking_norling skrev:
som sagt har tänkt förlänga fronten på en pv någon dec så man får plats med en rak sexa av mindre format samt få

flyt i linjerna vill gärna ha tips på motor oxå obs bör finnas med atomatlåda

vad är det för regler kring detta då jag bara har tänkt flytta fram framvagnen på rambenen samt byta den och

montera ett lowrider system runt om tänkte att det borde gå eftersom jag inte gör nå ingrep i själva stommen

tacksam för säriösa svar

Hej.
Vore väl roligt med en B30 i PVn:)

93 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
en b30 är väll en stor 6a lr har jag fel. jag är ny på det här med volvo och så men tror en b30 har för mycket hästar och vrid

394 Inlägg
5 februari 2014
viking_norling skrev:
en b30 är väll en stor 6a lr har jag fel. jag är ny på det här med volvo och så men tror en b30 har för mycket hästar och vrid

Jo, den är ju som 1 och en halv b20 i princip, men med tanke på övriga ombyggnader du planerar så är det nog inte så farligt svårt att få till det med B30 jämfört med andra sexor på marknaden, då effekten inte är på mer än 135hk och vridet vet jag inget om. B30A är det jag pratar om, B30E är starkare.

762 Inlägg
5 februari 2014
En B30 är för stark för att kunna reggas in rakt av, ska en sådan motor användas så krävs det att man bygger om bilen till ombyggt fordon.

En PV 544 får ha 110 hk och 177 Nm med skivbromsar fram, och en vanlig B30 har 130 Hk, och ska du bygga om till ombyggt fordon så krävs det en annan bakaxel och bättre bromsar (hela bromssystemet ska bytas). Om du ska ha en B30 kan du köpa en komplett 164 reservdelsbil och ta alla dessa delar ifrån.

Plus att om du reggar in den som ombyggt fordon så kan du också passa på och få den godkänd med t.ex. Airride system (luftfjädring). smile

Men hör av dig till SFRO och fråga, dem vet garanterat detta!
http://sfro.com/

93 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
vill helst ha en slöare 6a med automat och ingen airride utan hydraulik altså ett lowrider system :-)

Sök