Hjälp angående S60/V70R.

sebbe_j
6 februari 2014 · 195 Inlägg

Hej!

Är på jakt efter en fräsch S60/V70R och vill hemskt gärna veta för och nackdelar med dessa bilar?
Vet att dom inte är att jämföra med en m5 eller audi s4 men nog går dom väll helt dugligt?

Mvh
Sebastian

Seb
panda666
6 februari 2014 · 4 228 Inlägg

behöver  du kombi eller sedan? har kört många s60 och v70 och tycker personligen ingen av dom är nått speciellt.
tunga plåtburkar som inte är så sportiga tycker jag. pålitliga iaf och går inte sönder så ofta.

audi är inget heller att hurra för tycker jag. men m5 låter ganska gott och om inte du har råd med den kan du kolla på bmw e39 eller e60. samt mercedes c klass från 01-02 och uppåt, fina bilar.

vet inte vad du gillar för nått, bara min åsikt och vad jag gillar

djukk34
6 februari 2014 · 309 Inlägg

Dyra stötdämpare/bromsar. Det mesta är för dyrt.
På tok för liten motor för sina 2ton. T5 Steg 3 är roligare.
Chassit har du ingen användning för på allmän väg, även om du gillar att köra runt som en dåre.
Fördelar är väl utseendet, motorljudet och bekvämlighet (så länge man kör comfort) på advanced knäcker du ryggen på A-brunnar.

Och det som verkligen förstör dom är svängradien!
Dom vanliga s60/v70 är rätt hopplösa. R är 3 gånger värre, går knappt parkera med dom.

Visst är det fränt att ha en R. Men hade köpt en T5 gen2 alla dagar.

Senast redigerat av maaw (6 februari 2014)

sebbe_j
6 februari 2014 · 195 Inlägg

Nu vet ja int riktigt Panda du har inga bilar upplagda här och maaw har du ägt någon bil förutomdin s40??

Seb
djukk34
6 februari 2014 · 309 Inlägg

sebbe_j skrev:
Nu vet ja int riktigt Panda du har inga bilar upplagda här och maaw har du ägt någon bil förutomdin s40??

Ägt 20-30 st, inkl s60. Jobbar på bilfirma sen 5 år tillbaka och har vänner som kör R. Kört ca 200-300st s60/v70 inkl. R.

djukk34
6 februari 2014 · 309 Inlägg

Dom är på tok för dyra att köpa in och äga med tanke på vad man får.

Vill man åka något med lite extra, M5. Annars vanlig T5 steg 3.

panda666
6 februari 2014 · 4 228 Inlägg

sebbe_j skrev:
Nu vet ja int riktigt Panda du har inga bilar upplagda här och maaw har du ägt någon bil förutomdin s40??

vad är det du inte vet? måste jag lägga upp onödiga bilder på alla bilar jag ägt för att du ska tro vad jag har kört?
du skapade en tråd och jag tänkte upplysa dig lite om vad Jag själv tycker, sen tar du det infot precis hur du vill.

har kört massor med bilar och provkört och åkt längre sträckor. Jobbar som mekaniker.

men känns som du har bestämt dig för att ha volvo . om du nu ska ha nån volvo som är kul kanske skaffa dig en s60 polestar;)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 februari 2014 · 13 669 Inlägg

maaw skrev:
Dom är på tok för dyra att köpa in och äga med tanke på vad man får.

Vill man åka något med lite extra, M5. Annars vanlig T5 steg 3.

t5 med steg 3 är riktigt trevliga..

men man får inte det speciella som det är med en R och dessutom skickar man självklart i en steg3 programvara och annat system på en R så då är den endå rappare än t5 smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Mange_GVe
6 februari 2014 · 338 Inlägg

Growe skrev:

maaw skrev:
Dom är på tok för dyra att köpa in och äga med tanke på vad man får.

Vill man åka något med lite extra, M5. Annars vanlig T5 steg 3.

t5 med steg 3 är riktigt trevliga..

men man får inte det speciella som det är med en R och dessutom skickar man självklart i en steg3 programvara och annat system på en R så då är den endå rappare än t5 smile

Skickar man i programvara och halvsats i t5 05- så lämnar man redan där en steg 3 s60R.

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Figgis
6 februari 2014 · 287 Inlägg

Köp! smile

Riktigt bra bilar. Tycker inte att reservdelarna är överdrivet dyra, behöver man något så får man väll leta efter rätt del till bäst pris.

Nyare R med den bättre hylsan i vinkelväxeln så är det bara att köra och se gla' ut wink

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 februari 2014 · 13 669 Inlägg

Mange_GVe skrev:

Growe skrev:

maaw skrev:
Dom är på tok för dyra att köpa in och äga med tanke på vad man får.

Vill man åka något med lite extra, M5. Annars vanlig T5 steg 3.

t5 med steg 3 är riktigt trevliga..

men man får inte det speciella som det är med en R och dessutom skickar man självklart i en steg3 programvara och annat system på en R så då är den endå rappare än t5 smile

Skickar man i programvara och halvsats i t5 05- så lämnar man redan där en steg 3 s60R.

vad är det då för klena effektökningar på r:en?

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Figgis
6 februari 2014 · 287 Inlägg

Slöa är de ju absolut inte.. smile finns ju flera R med över 400hk i oöppnad maskin.

Byt lite hårdvara och en E85 mapp så kör man ifrån det mesta från stillastående!

Senast redigerat av Figgis (6 februari 2014)

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
sebbe_j
6 februari 2014 · 195 Inlägg

Vem vill ha en framhjulsdriven t5? När man kan ha awd? Ja men jämföra med en m5 går ju inte.

Seb
RockSolid
6 februari 2014 · 97 Inlägg

varför köpa halva menyn när man kan få hela? är väl ingen mening med att köpa en t5 när han vill ha en R? det är ju ändå samma bil och motor så varför skulle den va så mycket segare än en t5a?

Kia optima (2015)
Audi a4 2.0tdi quattro s-line "vossen cv3" (2008)
Volvo 740 Turbo Intercooler "m50 Turbo" (1988)
Mange_GVe
6 februari 2014 · 338 Inlägg

Growe skrev:

Mange_GVe skrev:

Growe skrev:

t5 med steg 3 är riktigt trevliga..

men man får inte det speciella som det är med en R och dessutom skickar man självklart i en steg3 programvara och annat system på en R så då är den endå rappare än t5 smile

Skickar man i programvara och halvsats i t5 05- så lämnar man redan där en steg 3 s60R.

vad är det då för klena effektökningar på r:en?

Autotech steg3,  t5 05- går betydligt bättre än de äldre t5orna.

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
djukk34
6 februari 2014 · 309 Inlägg

Growe skrev:

maaw skrev:
Dom är på tok för dyra att köpa in och äga med tanke på vad man får.

Vill man åka något med lite extra, M5. Annars vanlig T5 steg 3.

t5 med steg 3 är riktigt trevliga..

men man får inte det speciella som det är med en R och dessutom skickar man självklart i en steg3 programvara och annat system på en R så då är den endå rappare än t5 smile

Det är en skillnad på 15hk mellan dom två med steg 3, tror inte du drar T5 Steg 3 med en R steg 3.

sebbe_j
6 februari 2014 · 195 Inlägg

Åter till vad tråden handlar om. Jag är inte intresserad av en framhjulsdriven t5! En R ät en helt annan bil än en t5! Sen att t5an är snabbare rakt fram bryr ja mig inte så mycket om

Seb
djukk34
6 februari 2014 · 309 Inlägg

sebbe_j skrev:
Vem vill ha en framhjulsdriven t5? När man kan ha awd? Ja men jämföra med en m5 går ju inte.

Fast det är ingen Subaru vi pratar om nu…. S60 R är i princip framhjulsdriven.

Klart man kan jämföra med en M5, det är motsvarande bil.. Billigare, snabbare, roligare, bättre.

sebbe_j
6 februari 2014 · 195 Inlägg

Vad är billigare snabbare roligare bättre??

Seb
Mange_GVe
6 februari 2014 · 338 Inlägg

steg3 s60r vs v70 t5 05- steg3.

http://www.garaget.org/video/127824

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang