St3v3 skrev:
Men du har ju styrt in lådan mellan hatthyllan och förhöjningen, varför går det inte att vända den och styra in den?
Är jag så knäpp så jag inte förstår? Förstår nån hur jag menar?

För att det blir en dum vinkel där inne med högtalarna
Om du tänker dig att det skulle vara en 90* vinkel så hade det ju gått utan problem, men nu måste högtalaren ligga jävligt lågt för att det ska funka

Dvs högtalaren får nästan ha 45/50* vinkel om det ska funka, men är då högtalaren för stor med magnet o skruvfäste så kan du inte få ner den åt det hållet som man vill.
Så för att förenkla det hela, basar från 8"-10" funkar att ha helt raka där inne så högtalarana är typ mot ryggstödet, har du större så får du en större magnet, magneten tar i lådan på insidan när man vill ha den vinkeln för att det ska gå att få in en 12"are

Vissa modeller har en mindre magnet o passar utmärkt men andra som min bas har en magnet som är nästan lika stor som basen själv är :o xD
Så jag kan inte använda mig av en låda som går o trycka in där utan min får stå i gropen om jag har en 740 ^^
Fast för nuvarandet står den i garderoben med steget o väntar på nästa bil haha xD