Ibanezman
Skåning
20 februari 2014
· 738 Inlägg
DanielDart skrev:
Ibanezman skrev:
DanielDart skrev:
Har lagt lite tid i mitt lilla garage ikväll också. Punktat ihop vänstersidan och ska troligtvis imorgon plocka isär det igen och helsvetsa rören innan jag svetsar samman fläns och kollektor med piporna.
http://www1.garaget.org/gallery/images/177/176876/176876-0962a8ea03de28007fdc4eb5b310b66b.jpg
Det är ju nästan så man blir kåt när man ser detta.
Du kommer väl att använda dessa grenrör när de är färdiga som mall för att tillverka fler? 
Jag menar, det finns ju fler som vill blåsa dörrarna av de som är totalt insnöade på
att smallblock bara är skit 
Kan ju vara en idé men oftast specialbygger man ju efter behov (eller efter att ha ställt till det så för sig att man
inte har något annat val).
Smallblock är inget dumt alls och jag med min fåniga 318 har ändå åkt hyfsat snabbt med tanke på omständigheterna.
3.23 utv. 235/60 Edelbrock600 tvåplansinsug och ganska snäll kam.
Man kan ju ändock få en rätt stor motor av en sb med rätt strokerkit.
Jag förstår det, tänkte mest på att om du bygger fler så är jag en klar spekulant 
Just smallblock är väl överlag också lättare som motorer än vad bigblock är?
När det gäller Cheva vill jag minnas att storblockarna är väldigt mycket bamsigare.
Har du då kört med orginal motor och växellåda i övrigt?
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."