Edge skrev:
Jäkligt surt på motorn!
Tur att det finns annat som ändå måste göras fram tills dess så bygget inte står helt still och väntar.

Ja det finns att göra utan tvekan!

Ska bland annat montera en plusplint med en säkringsdosa för att förenkla inkoppling av nya sprutet. Jordplint har jag redan, kopplad direkt mot batteriet.
Sen är det ju cirka 7000 små pillgrejer som t.ex nedre fästen för 6-punktsbältena och knapp/ström till spolarbehållaren.
Har beställt ett gäng reservdelar till motorn nu också:
- Oljefilter
- Downpipe-packning
- Downpipe-fläns för avgassystem (tänker köra 2.5" downpipe för att inte få det klassiska skenande laddtrycket på 2JZ med orginalturbos och för lite mottryck)
- Lager för ingående axel från växellådan (Pilot bearing)
- Främre och bakre vevaxeltätningar (också klassiskt 'fel' på 2JZ)
- Multirem, kortad för att köra utan AC
- Kamrem, ingen fancy blå-rosa sak, Toyota orginal.
- Kamremspännare
- Oljefilterförflyttare
- 30 raders oljekyl! (vi får se om det går för kallt eller inte, då måste jag antingen varvstoppa lite mer eller skaffa termostat)
- 3" v-bandsklämma till övriga avgassystemet.
WDB skrev:
Du får belasta mig mer på dagarna som kommer då

Reservplan! V8!

BÖRNA DÅ
Ingen V8, men däremot lär det börnas när bygget är klart!
