5428
Sök

Några frågor angående sportluftfilter

2 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Hej

1: Vad är skillnaden på sportfilter och sportluftfilter? Jag har verkligen ingen aning och det kanske finns en löjligt enkel förklaring, men som sagt, någonstans måste man börja får att få kunskap inom sånt här.
2: Jag inser såklart att ett sportfilter inte gör mycket för prestandan förutom möjligtvis några få fler hästkrafter. Men jag vill byta till ett sportfilter endast för ljudets skull. Jag läste att turbo bilar drar störst nytta av sportfilter när det kommer till skillnad i ljud, men jag vet faktiskt inte om min bil har turbo eller inte. Det ska visst gå att få reda på om man kollar under huven men jag vet inte var man ska kolla tongue
Någon som kan hjälpa mig med det?
3: Jag läste också någonting om att när luftflödet ökar med ett sportfilter, så kan luftmassemätaren rapportera motorfel och att man då behöver byta luftmassemätaren för att det ska funka. Jag undrar då om man på något sätt kan veta i förväg om luftmassemätaren kommer rapportera motorfel när man bytar ut sportfilter. Jag vill liksom inte behöva köpa ett nytt sportfilter för att sedan behöva byta ut luftmassemätaren också.
4: Kan ni tipsa om ett bra sportfilter? Ett välkänt märke är väl det jag är ute efter. Har sneglat lite inne på Skruvat, då jag beställde bromsskivor och bromsklossar där förra året och var helnöjd, och jag fann följande sportfilter: http://www.skruvat.se/Koniskt-sportluft … 78984.aspx
Är det något att ha? Ett öppet sportfilter är alltså vad jag är ute efter.

Mvh
Senast redigerat av Barksdale (25 augusti 2014)

KHRacing
16 februari 2014
köp ett K & N insats-sportfilter så är du på säkra sidan

Sök