Volvo 850 T5 Laddar inte fullt på vita strecken och har inte samma tryck som för 1 vecka sen? HJÄLP AKUT!!

hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

Hej.
märkt nu att t5an laddar inte som han ska den visslar lite i början av vita strecken den går fint i låga varv turbon allt går som det ska men ligger jag på motorvägen i 80 och kickar då känner jag inte alls samma tryck som förut och den laddar inte fullt på vita strecken som förut? snälla hjälp!!

OBS!! Bilen är steg 1 chippad 240hästar och turbon är orörd.. det var vad förra ägaren sa!!

Senast redigerat av hoshyar (16 februari 2014)

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Drunk A.Sörman
16 februari 2014 · 1 299 Inlägg

Läcka... kolla slangarna så alla är hela. Troligen har du fått spricka i en. Eller så har du en öppen dump som kanske inte funkar som den ska rätt som det är big_smile

hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

jag har inte rört nån dump eller nå sitter orginal på hade öpper filter förut bytte till gamla alltså orginal bruken med vanligt filter.. same skiet:(

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Drunk A.Sörman
16 februari 2014 · 1 299 Inlägg

Då ska du nog se att det läcker lite från en slang eller tryckrör bara å kolla alla. Eller byta för dom gör sönder en efter en smile varken svårt eller jobbigt smile

hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

jasså okej  nej men förr när jag gjorde en omkörning t.ex lastbilar eller nå då ställde jag mig i andra filen och -lekte- sen kicka jag och då jävlar stack den iväg men nu som du säger känns som han läcker aja får ta och byta ut dem vet du hur många dem är och om det finns nån packet man kan köpa typ:D`?

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
mercaa
16 februari 2014 · 558 Inlägg

när du drog på ser du om den svartryker/går fett? då har du troligtvis trasig tryckslang, kan även vara vakuum.
Det är ju enkelt att kolla så dom är hela.

hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

nej inga ryckningar eller nån sånt men den har läckt lite olja så det har luktat olja då och då vid gaspådrag men nyligen bytt olja filter och sitter fint olja i den nu.. kan det inte vara växellådan som ger upp? automatlåda... den är inte den bästa jag har haft iaf.. tänkte om det har vart gammal olja i för länge och man kör som jag kör ibland då bränner han ju på kopplingen eftersom den är gammal och expanderar... luktat brända lameller när jag har kört som en dåre med den å...

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
mercaa
16 februari 2014 · 558 Inlägg

kolla oljestickan på autolådan är den svart och och luktar bränt... är det problem.

hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

nepp den är fin orange/gul färg inge fel på det viset..oljan ser fräsch och fint ut.. undrar om det inte bara att bilen har rullat 30t mil och den är inne på sina sista dagar.. ägarna innan mig har vart noga med sina bilar och gamla människor fullstämplat bok osv... vettefan:(/

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
mercaa
16 februari 2014 · 558 Inlägg

Den ska vara röd.. kanske finns nån special atf som är gul men aldrig hört eller sett någon som har det i dessa lådor.

Senast redigerat av mercaa (16 februari 2014)

hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

eller röd den kanske var vettefan men visat mekaniker på mekonomen dem säger nej det är inget fel på oljan..

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Mack Forum- och sitemoderator
16 februari 2014 · 26 167 Inlägg

hoshyar skrev:
nej inga ryckningar eller nån sånt men den har läckt lite olja så det har luktat olja då och då vid gaspådrag men nyligen bytt olja filter och sitter fint olja i den nu.. kan det inte vara växellådan som ger upp? automatlåda... den är inte den bästa jag har haft iaf.. tänkte om det har vart gammal olja i för länge och man kör som jag kör ibland då bränner han ju på kopplingen eftersom den är gammal och expanderar... luktat brända lameller när jag har kört som en dåre med den å...

Automatlådor har inte koppling eller lameller, såvida vi inte pratar om Fiat och deras ruskiga robotväxellådor.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
JimBo__
16 februari 2014 · 1 804 Inlägg

Säkert någon vakuumslang eller något som har spruckit och den tar tjuvluft!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Glesmark
16 februari 2014 · 1 938 Inlägg

Mack skrev:

hoshyar skrev:
nej inga ryckningar eller nån sånt men den har läckt lite olja så det har luktat olja då och då vid gaspådrag men nyligen bytt olja filter och sitter fint olja i den nu.. kan det inte vara växellådan som ger upp? automatlåda... den är inte den bästa jag har haft iaf.. tänkte om det har vart gammal olja i för länge och man kör som jag kör ibland då bränner han ju på kopplingen eftersom den är gammal och expanderar... luktat brända lameller när jag har kört som en dåre med den å...

Automatlådor har inte koppling eller lameller, såvida vi inte pratar om Fiat och deras ruskiga robotväxellådor.

Jag skulle vänligen men bestämt vilja påstå att automatlådor har lameller smile

Mack Forum- och sitemoderator
16 februari 2014 · 26 167 Inlägg

Glesmark skrev:

Mack skrev:

hoshyar skrev:
nej inga ryckningar eller nån sånt men den har läckt lite olja så det har luktat olja då och då vid gaspådrag men nyligen bytt olja filter och sitter fint olja i den nu.. kan det inte vara växellådan som ger upp? automatlåda... den är inte den bästa jag har haft iaf.. tänkte om det har vart gammal olja i för länge och man kör som jag kör ibland då bränner han ju på kopplingen eftersom den är gammal och expanderar... luktat brända lameller när jag har kört som en dåre med den å...

Automatlådor har inte koppling eller lameller, såvida vi inte pratar om Fiat och deras ruskiga robotväxellådor.

Jag skulle vänligen men bestämt vilja påstå att automatlådor har lameller smile

Just ja..hm..lameller kanske dom har ja..men i alla fall inte koppling, haha.
Snarare en turbin.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

men va fan ni förstår vad jag menar lameller har dem vist och en jävla turbin eller vad fan dem heter.. iaf jag har vart ute och kört nu lyssnade i motorn och allt hörde inget pysljud eller nå men hittade bränsleläckage en gummislang som läcker kan detta vara ett fel att han inte får tillräckligt med tryck i bränslesystemet eftersom det läcker ut?

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Mack Forum- och sitemoderator
16 februari 2014 · 26 167 Inlägg

hoshyar skrev:
men va fan ni förstår vad jag menar lameller har dem vist och en jävla turbin eller vad fan dem heter.. iaf jag har vart ute och kört nu lyssnade i motorn och allt hörde inget pysljud eller nå men hittade bränsleläckage en gummislang som läcker kan detta vara ett fel att han inte får tillräckligt med tryck i bränslesystemet eftersom det läcker ut?

Ja, du behöver inte brusa upp heller..
Har du en bränsleläcka så är det väl självklart att där kan vara felet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
hoshyar
16 februari 2014 · 49 Inlägg

haha ursäkta språket där krånglade lite med en vän så skrev med lite hat på hjärtat:d
aja får ta och fixa läcjage och sen se om det hjälper:D

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang