Hejsan! Ny på forumet! Det är så att jag har en skoda felicia lxi 2001:a, 1,3 liters. Som är lite konstig. När jag kör så vill vänster framhjul åka upp o ned, (som när du kör över ett gupp med ena hjulet) och slå till mm ibland vid svängar (olika) har kollat motorfästet och det är helt löst (trasigt) på vänster sida, kan det vara det som gör dessa oväsen? Har beställt nytt motorfäste/kudde, så får se om det blir bättre, vill bara höra lite tankar från er så det inte kan vara något helt annat. tack på förhand, /Kim
Tack, kan det inte vara (drivaxel, drivknut, styrled) eftersom ratten pulserar fram o tillbaka som du skulle svänga höger sen vänster jätte snabbt, och knakar, metalliskt, eller kan motorfästet göra dessa konstigheter? Ratten typ pulserar, vibrerar, mm tack!och hugger i styrningen glömde jag!
Ser såklart olika ut på alla bilar, men generellt sett så är det lätt att byta motorfäste. Jag har uppgraderat alla tre på min bil och det är första och enda bilen jag gjort det på Klarar jag det så klarar du det!
Här är en video som visar hur det brukar gå till. Det viktiga är som sagt att sätta en domkraft under motorn så den inte ramlar ner när fästet lossas.
Senast redigerat av SpeedRebirth (22 februari 2014)
Tack, kan det inte vara (drivaxel, drivknut, styrled) eftersom ratten pulserar fram o tillbaka som du skulle svänga höger sen vänster jätte snabbt, och knakar, metalliskt, eller kan motorfästet göra dessa konstigheter? Ratten typ pulserar, vibrerar, mm tack!och hugger i styrningen glömde jag!
Har du konstaterat att motorfästet är trasigt, börja med att byta det så får du felsöka vidare sedan om problem kvarstår.