Halloj!
Efter alla mina år som volvo ägare, alla olika byggen och modifikationer så känns det som att detta är nästa steg.
Jag har en Volvo 740 -86 med förgasare, rostfri kaross "Gotlandsbil", fin i lacken osv som jag ska hinka ner min b230fk "oljekylda kolvar" med smidda vevstakar, nyrenoverad motor, 16v vevaxel osv.
Då min 740 turbo -90 som även denna är ren gotlandsbil har ett par månaders arbete kvar och våren/sommaren närmar sig med stora steg så mina planer är som jag beskrev ovan.
Nu tycker ni säkert att detta är väldigt onödigt bara för att ha en turbo bil till sommaren, men på lång sikt så ska denna fortsätta ha turbo motor men även vara bruksbilen och därmed vara så original i motorn som möjligt.
Nåväl, till mina frågor...
Är det ngn här på forumet eller vet ngn som monterat in 240 elhärva "LH 2.4" system i en 740 förgasar kaross (Förgasar motorn ska på tippen, trött och sliten"?
Bränsle pumpar måste monteras och dras ström till dessa, vad mer behövs förutom el härva från 240, motorn, avgas osv?
Gärna lite tips och hur jag ska gå enklast tillväga eller på rätt sätt känns mer logiskt