Tjolahopp!
Tänkte bjuda på en liten mitt i veckan-uppdatering.
Jag var och hämtade en rör-vikningsapparat på Jula nu när dom sålde ut dom billigt.
![https://i.imgur.com/iNHK3ar.jpg]()
Och ja, dom är ungefär så hopplösa som man kan förvänta sig

Och matriserna verkar också ha något konstigt utomjordiska mått. Den som t.ex. är märkt med 1" och 25mm är nästan stor nog för mina 35mm-rör som jag hade liggande. Men matrisen som är märkt 32mm är på tok för stor för mina 35mm rör

Men något som dom fungerar ganska bra till är om man ska göra såna här.
![https://i.imgur.com/wJ1MNWN.jpg]()
Stora radier där man knäcker lite åt gången går alldeles utmärkt, även på fyrkantiga rör. Och nu när jag äntligen kommit till skott med stålkonstruktionen i karossen så passar det perfekt. Yttersta röret klart, och mallning pågår på övriga. Jag hoppas på att kunna komma en bit på väg nu i helgen.
Sen som en liten bonus ett par bilder på min dragkrok, som jag är väldigt nöjd med.
![https://i.imgur.com/ZwRYKoI.jpg]()
![https://i.imgur.com/dFYz6Ej.jpg]()
Ni skarpögde har redan sett och tänkt "jävlar vilket utstick". Och japp, precis så är det. Men detta är en icke modifierad VBG-produkt (tänkt för Audi 100 -77) godkänd för en släpvagnsvikt på 1600kg. Och eftersom den inte är modifierad och typgodkänd så borde jag komma runt att enstyckstillverkning (egenbyggd dragkrok) som mest kan godkännas för 1500kg. Och visst, bara 100kg upp, men mer än vad jag hade kunnat hoppas på. Eller är det någon som är av annan åsikt?
Och vad gäller utsticket så är det bara bra, då man får lite mer hävarm att manövrera med, och den lär inte sitta där hela tiden. Den sitter ju bara i två bult så den kommer vara lätt att demontera

Jag hoppas på att att gå loss ett stort antal timmar till helgen och sätta klart grundstommen under instrumentbrädan. Återkommer med mer bilder.