Hej igen!
Det har varit glest med uppdateringar sista veckorna tyvärr. Mycket med jobb och hemma nu ett tag och det första som alltid får stryka på foten är garagetimmarna.
Men det står inte helt still... bara nästan. Jag håller fortfarande på med stålkonstruktionen i framänden av karossen. Alla rör som ska helsvetsas dit är lackade, och sen helt renslipade igen (skitfärg) för att nu vara redo för att lackas igen. Allt är uppmallat och klart så nästa gång jag får en lite längre lucka så blir det klart.
Det var någon i SSRA's grupp på facebook tror jag, som kläckte ur sig att man kunde använda röret i underkant på rutan som defroster-kanal. Kanonidé tyckte jag, så det fick bli så

![http://i.imgur.com/G4yvW6B.jpg]()
Det är fyra slottar i ovankant och ett inloppsrör i underkant med samma diameter som utloppen på värmepaketet som Jocar säljer. Kan nog bli bra.
Sen har jag rivit isär rattstången som jag har från en gammal 940 som jag skrotade för ett par år sen. Den är lite klumpig med tändningslås och blinker/torkar-pinne, men annars bra. Rattnav finns att köpa överallt, ändan är en DD-axel och den har ett kollapsbart parti. Jag tänkte att den går säkert att göra lite smidigare. Så det fick bli en dust med med bandsåg och svarv.
Såhär såg styrhuvudet ut innan jag gick loss.
![http://i.imgur.com/p1fcyLZ.jpg]()
Och såhär såg det ut efter 20 minuters fipplande.
![http://i.imgur.com/llbefG1.jpg]()
![http://i.imgur.com/gk2tjK1.jpg]()
Och såhär såg den ut igen monterad.
![http://i.imgur.com/e42Vafi.jpg]()
Tanken är att använda blinkers/helljus-pinnen men skippa torkar-pinnen. Dessutom hoppas jag på att kunna flytta in fästet för pinnarna/brytarna längre mot centrum så att det går att bygga någon snygg kåpa som ska täcka alltihopa. Sen blir det förstås något annat än Volvos sköna 4-kantiga grepp i plast

Blir nog att svarva till något blankt.
Ingen som sitter på en gammal 740/940-ratt som ni kan tänka er att skänka? Jag tänkte ha att måtta med. Det blir att bygga någon egen frän ratt i rostfritt och trä längre fram.