Snyggt! Det måste vara det vanligaste ordet i denna tråden o.O Gillar verkligen fälgarna totalt! Angående ventilkåporna så är det inte bättre att vänta och se när allt är klart vilken färg som kommer passa bäst på dom?
Jo, men det finns lite av en deadline på att få motorn snygg
Jag tänker dock antingen röd (som nu) då det matchar motorblocket, svart då det matchar spjällhus och annat upptill på motorn eller samma krämvita som fälgarna, ramen och även sen torpedväggen.
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Perfektion tar tid sägs det. Angående kåporna så röstar jag på samma blå färg som bilen ska vara i, för att på så sätt knyta ihop motor med kaross färgmässigt.
Perfektion tar tid sägs det. Angående kåporna så röstar jag på samma blå färg som bilen ska vara i, för att på så sätt knyta ihop motor med kaross färgmässigt.
Perfektion är ett så jobbigt ord. Ett sånt ord som får en annan att sova dåligt. "Hyfsat hög lägsta-nivå" gillar jag mer
turbo57 skrev:
Inge åsikt om färgen, men det blir snyggt vilken färg du än väljer, härligt
Jo, jag skulle tro att det löser sig
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Yeeees!! Jag älskar att du valde ett par finribbade cal custom!! Det kliar i min kropp tyvärr när jag ser dom andra ;-) O fälgarna, blev skitgoa!!!!! Super jobb , som blev super fint!
Yeeees!! Jag älskar att du valde ett par finribbade cal custom!! Det kliar i min kropp tyvärr när jag ser dom andra ;-) O fälgarna, blev skitgoa!!!!! Super jobb , som blev super fint!
Haha, ja det är samma för mig Ribbade kommer bli mycket bättre. Såg dina också... snyggt och helt rätt med färg även på tråget. Och jag tror att jag har samma tråg som dig faktiskt
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Jag trodde man sett det mesta i bilväg redan men att det fanns såna här byggen som du och Mr T skapar det är temejfan osannolikt.....så pass osannolikt att det förmodligen inte är på riktigt!
Har skummat igenom tråden och precis som med Mr T så tar superlativen slut när man ska ge sig på att ge beröm och man bara sitter här med haksläpp och dumstrut på huvvet, ni är fanimig inte riktigt friska!
Man tappar ju självförtroendet helt och känner att man aldrig mer vill skriva i sina egna projekttrådar om sina banala små uppdateringar....men ibland måste man bara bita ihop och känna sig så där härligt sämst igen!
Jag är härmed en obetydlig men ack så lycklig följare!
Hade för övrigt likadana Cal Custom kåpor på min lilla 355:a i Camaron, innan ZL-1:an åkte i, och jag tycker nog de är snyggt och mer rejjsigt med olackat men mattblästrat mellan de polerade ribborna, men oavsett val du gör kommer det att se bra ut på din motor!
Jag trodde man sett det mesta i bilväg redan men att det fanns såna här byggen som du och Mr T skapar det är temejfan osannolikt.....så pass osannolikt att det förmodligen inte är på riktigt!
Har skummat igenom tråden och precis som med Mr T så tar superlativen slut när man ska ge sig på att ge beröm och man bara sitter här med haksläpp och dumstrut på huvvet, ni är fanimig inte riktigt friska!
Man tappar ju självförtroendet helt och känner att man aldrig mer vill skriva i sina egna projekttrådar om sina banala små uppdateringar....men ibland måste man bara bita ihop och känna sig så där härligt sämst igen!
Jag är härmed en obetydlig men ack så lycklig följare!
Vissa svar är roligare att läsa än andra Att man inte är helt frisk är något som både jag och andra konstaterat flera gånger tidigare, men det är väldigt kul att höra att det uppskattas! Och ingen följare är obetydlig
Jag tycker kåporna gjorde sig otroligt bra i polerat och mattblästrat. Jag ska nog försöka efterlikna det tror jag om jag lyckas hitta någon glasbläster
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Jag hade dock inte mina flänsar polerade utan helt råa i aluminium men troligtvis glasblästrade i USA! Glöm inte bort att koppla vevhusventilation, motorn måste ju få andas!
Är du lite intresserad och orkar så får du gärna kika in i mina i sammanhanget blygsamma byggprojekt men det kanske kan roa lite emellan... 69:a Camaro som får en klassisk ZL-1 inopererad: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307705
Jag hade dock inte mina flänsar polerade utan helt råa i aluminium men troligtvis glasblästrade i USA! Glöm inte bort att koppla vevhusventilation, motorn måste ju få andas!
Är du lite intresserad och orkar så får du gärna kika in i mina i sammanhanget blygsamma byggprojekt men det kanske kan roa lite emellan... 69:a Camaro som får en klassisk ZL-1 inopererad: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307705
Vevhus blir det, men jag måste hitta någon breather med den bajonett-fattning som dessa kåpor har. Mina andra kåpor har helt runt hål.
Jag har faktiskt kollat på din byggtråd innan och dreglat över den alu-motorn som du på något sätt lyckats få tag i. Jag måste dock ha missat att prenumerera på den, något som nu är åtgärdat!
Och det är förstås helt rätt med Chris Craft. Jag är ingen båtmänniska på något sätt, men jag har länge vetat att om jag ska ha båt överhuvudtaget så är det en gammal Chris Craft i Mahogny
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Vevhus blir det, men jag måste hitta någon breather med den bajonett-fattning som dessa kåpor har. Mina andra kåpor har helt runt hål.
Jag har faktiskt kollat på din byggtråd innan och dreglat över den alu-motorn som du på något sätt lyckats få tag i. Jag måste dock ha missat att prenumerera på den, något som nu är åtgärdat!
Och det är förstås helt rätt med Chris Craft. Jag är ingen båtmänniska på något sätt, men jag har länge vetat att om jag ska ha båt överhuvudtaget så är det en gammal Chris Craft i Mahogny
Om du tittar på den förra bilden och den nedan så ser du att jag borrade ut loggan för Cal Custom och satte PCV-ventilen i det ena och kopplade luftburken till det andra, som det var original på dessa motorer. Tanken med Cal Customs kåpor var nog att de bara gjorde en gjutform för höger och vänster och sedan borrade kunden ur loggorna efter behov av genomföringar. Sedan använde jag två original Chevrolet oljepåfyllnings-lock med bajonettfattning till de stora hålen och fick på så sätt oljepåfyllning för varje motorhalva, både praktisk och i mitt tycke ganska snyggt!
Trevligt att du följer ZL-1 projektet.... trodde nog du skulle gilla den och vi kanske redan har språkat där?
Hade nedanstående svenskbyggda Forslund mahognyracer från 1937 med original Ford Flathead V8 men sålde för två år sedan och kände att det var dax för nåt mer muskelbils-liknande flytetyg för att matcha Camaron!
Ytterligare en vecka, ytterligare ett inlägg... Och denna gång är det faktiskt lite av en bildbomb
Måleri-perioden är nu slut. Jag har målat i princip allt som skulle sprejburkas och min lilla lackbox är nu ihopvikt och undanstuvad i väntan på mer målande nån annan gång.
Det finns nu ett rätt stor mängd bitar som bara att skruva fast. Om man bara hade något att skruva fast dom i =/ Eller just det!.... jag har en grej. En grej som hänger från en räls i taket på en firma i Södertälje!
Jag har aldrig pulverlackat något förut, så jag såg till att få vara med när dom körde mitt chassie. Rätt kul och väldigt enkel process, även om den här firman gör det i stor skala med lackeringsrobotar och löpande band. Det var dock två herrar som lackade mina grejer, mest bara för att det skulle blivit så mycket spill med robotarna.
Efter lackeringen åkte prylarna vidare på rälsen och in i den typ 30 meter långa ugnen och bakades i 210°C.
Och på andra sidan kom ramen ut färdig
Lackeringen gick väldigt fort... enstaka minuter faktiskt och sen kanske 20-30 minuter i ugnen. Och i mitt fall kördes två varv... ett med den krämvita färgen och ett med klarlack. Och tack och lov hann jag hämta hem alltihopa innan helgen med hjälp av dottern. En av dom mer nervösa resorna på sistone
Så numera har jag en väldigt förnämlig syn jag möts av varje gång jag öppnar garagedörren
Jag var tvungen att rulla in bakaxeln på plats på en gång för att få plats med allt nu när ramen är hemma igen. Inte för att det gjorde något... Det var riktigt kul att se bakhjulen på plats.
Och med ramen hemma och kliande fingrar så kunde jag inte låta bli att börja montera saker. Och först ut var bränsletanken. Och den sitter som ni kanske minns på dragkroksbalken och behöver lite svampgummi-lister för att sitta still.
Lite baxande senare så satt tanken på plats.
Så där är jag... Allt är hemma så nu är det montering för hela slanten kommande veckorna. Jag har lite distanser att svarva, värmesköldar att tillverka osv, men annars är det förhoppningsvis bara att låta dansbandsmusiken och folkölen flöda och skruva fast en massa blanka bitar.
Jag återkommer med en statusrapport nästa vecka igen. Over and out!
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!