Quinna's -31 Tudor (Filmuppdatering på sida 60)

Bygget av vår familjs -31a Tudor Hot Rod från ruta 1.
  • 302 Följare
  • 626 800 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 december 2022
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
6 september 2014 · 1 301 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Trevligt projekt, både rodden och garaget. Fortsätter följa dina uppdateringar.

Då kan du, och alla andra för den delen, kika in på den här länken också: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p4090812

Det är mitt senaste projekt :p

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
VictorP
10 september 2014 · 341 Inlägg

Grymt! Såg ditt Tot rod projekt igår och läste sen igenom hela motortråden för att sen läsa igenom hela denna tråden tongue

Ska givetvis följas! smile

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
10 september 2014 · 1 301 Inlägg

VictorP skrev:
Grymt! Såg ditt Tot rod projekt igår och läste sen igenom hela motortråden för att sen läsa igenom hela denna tråden tongue

Ska givetvis följas! smile

Shit va folk har tid över! Jag skulle aldrig ha tid att sträckläsa mina egna trådar tongue Kul dock att folk är intresserade. En annan har ju knappt tid över till att torka sig när man varit på muggen!

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
21 september 2014 · 1 301 Inlägg

Även om det ser ut som att bygget står still så händer det saker i kulisserna. Jag var och hämtade dessa idag.

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Tot%20Rod/2014-09-21201103_zps20f419ca.jpg

Transit styrled som ska få agera övre spindelled och komplett uppsättning bussningar med hylsor till länkarmarna.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Djo
9 november 2014 · 10 157 Inlägg

Blir att följa det här smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
9 november 2014 · 1 301 Inlägg

Djo skrev:
Blir att följa det här smile

Låter bra... även om det inte händer så mycket just nu tongue

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Djo
10 november 2014 · 10 157 Inlägg

quinna skrev:

Djo skrev:
Blir att följa det här smile

Låter bra... även om det inte händer så mycket just nu tongue

Så är det ibland bygger om en pv och står rätt still just nu där med men alltid roligt att hänga med när det blir fart igen sen smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
scaryeyes
23 november 2014 · 855 Inlägg

Blir nog förbannat bra detta! Kollade lite på din skiss om framvagn. Ser jättebra ut. Corvette c5 har 420mm undre bärarmar och har för mej 10mm styrradie. Så ganska nära ligger du där ju.
Dom flesta bygger med korta bärarmar för att ramskenorna är där. Men kolla lite på factory 5 innan du bestämmer dej helt. Bra ideer kan komma ju.
sen, är inte så där stora bromsskivor lite att ta i? Det kommer ju inte att vara det stora problemet ifall det ska köras lite aktivt. Då är karossen mycket mer i vägen. Här har vi lite av mitt tankesätt åxå när jag valde vägen om orginal skivor från corvetten. Tror dom är 325 mm, men det är max i 17" fälgar. Kunde ju gått på 18" och c6 skivor, men why lixom?? Mina skärmar kommer att skopa så mycket luft att jag måste trimma för att inte bli stillastående.
Så bromsa kommer bli ett ickeproblem här.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
25 november 2014 · 1 301 Inlägg

scaryeyes skrev:
Blir nog förbannat bra detta! Kollade lite på din skiss om framvagn. Ser jättebra ut. Corvette c5 har 420mm undre bärarmar och har för mej 10mm styrradie. Så ganska nära ligger du där ju.
Dom flesta bygger med korta bärarmar för att ramskenorna är där. Men kolla lite på factory 5 innan du bestämmer dej helt. Bra ideer kan komma ju.
sen, är inte så där stora bromsskivor lite att ta i? Det kommer ju inte att vara det stora problemet ifall det ska köras lite aktivt. Då är karossen mycket mer i vägen. Här har vi lite av mitt tankesätt åxå när jag valde vägen om orginal skivor från corvetten. Tror dom är 325 mm, men det är max i 17" fälgar. Kunde ju gått på 18" och c6 skivor, men why lixom?? Mina skärmar kommer att skopa så mycket luft att jag måste trimma för att inte bli stillastående.
Så bromsa kommer bli ett ickeproblem här.

Jag är rätt nöjd med min framvagn. Jag har hela tiden tänkt att jag vill ha så långa bärarmar som möjligt, bara för att alla andra byggen jag har sett så har man kompromissat, just för att man har varit för lat för att bygga ett riktigt chassie.

Sen är mina bromsar stora. Skitstora. Men med dom specialfälgarna jag bygger och med noga valda bromsok så går det, även fast det bara är 16tum fram. Det fina är att jag har tänkt på detta innan och OM det inte skulle gå eller om jag ångrar mig så har BMW skivor med precis samma mått sånär som på diametern, och dom är typ 305mm istället.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
11 december 2014 · 1 301 Inlägg

Jag vill bygga vidare på min rod! :'(

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
VictorP
11 december 2014 · 341 Inlägg

quinna skrev:
Jag vill bygga vidare på min rod! :'(

Go for it winkcool

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
MR_T
1 januari 2015 · 2 339 Inlägg

quinna skrev:
Jag vill bygga vidare på min rod! :'(

Ut i garaget och bygg smile

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
10 juni 2015 · 1 301 Inlägg

Börjar bli dags att damma av den här projekttråden nu. I sommar/höst händer det!

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Djo
10 juni 2015 · 10 157 Inlägg

quinna skrev:
Börjar bli dags att damma av den här projekttråden nu. I sommar/höst händer det!

Låter bra det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Lygdman Amatör
10 juni 2015 · 488 Inlägg

Det har jag väntat på! smile

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
scaryeyes
19 juni 2015 · 855 Inlägg

quinna skrev:
Börjar bli dags att damma av den här projekttråden nu. I sommar/höst händer det!

Varför inte nu? I dag är en jättebra dag att bygga rod ju! Man slipper mycket. Jag har redan varit där 6 timmar i dag.
I fjol på midsommarafton blev det 12 timmar. Då börnade jag hål i asfalten utanför porten med trans amen, vilket jag fått äta upp sen dess.....

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
1 juli 2015 · 1 301 Inlägg

Donatorbil inhandlad. Va och hämtade en 940 igår som kommer få släppa till med bakaxel, bakbromsar, ev. kardan, rattstång och annat som jag tycker kan vara bra att ha. Resten kommer säljas i delar. Bara ropa om ni behöver nåt. Har bla. 531-topp, VX3-kam, träpaneler, elhissar bak mm.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
23 juli 2015 · 1 301 Inlägg

Det börjar hända saker!

Jag har nu skrotat undan donatorbilen helt och bakaxeln står hemma i garaget. Allt i bromsar och lager är beställda till axeln och leder och damasker är beställda till styrväxeln. Rattstången från 940'n och ytterligare en från 240 samt lite extra leder finns i garaget. Spindelleder, både övre och undre, finns till framvagnen (inklusive färdig justering för camber), likaså massa bussningar. Nytt bromsservo från någon Golf har jag blivit lovad och kardanen från 940 är sparad ifall att den skulle gå att använda. Frambromsar, främre hjullager, samt det mesta för att bygga främre spindlarna finns klart. Med andra ord så börjar delarna till chassiet landa. Bakaxeln ska lämnas in på kortning så fort plånboken tillåter.

Nu på semestern har jag roat mig med att sanera garaget efter båtmotorbygget som tagit sån grym tid. Det blev fina motorer, men tog alldeles för lång tid att färdigställa, och sen skulle dom installeras, justeras och driftsättas också!

Såhär ser en av dom två tvillingmotorerna ut i dagsläget.

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/DSC_0078_zpsaheqblny.jpg

Och såhär såg garaget ut igår eftermiddag när jag rivit ut allt och sanerat alla hyllor, skåp och golvet.

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Hot%20Rod/2015-07-22%2015.56.39_zpsvug1yfxv.jpg

Så sjukt skönt att få tillbaka mitt garage! Och eftersom jag har ganska liten yta, typ 35m2, så måste jag alltid stuva för att kunna hålla på att arbeta. Så nu är det stuvat! Visst, den där förbannad gräsklipparen står fortfarande där, likaså alla vinterdäck till bilar och släp, men bara tills mitt skjul blir klart. Men som det ser ut just nu så har jag utrymme för att börja med chassit.

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Hot%20Rod/2015-07-22%2017.16.18_zpsw36fndrx.jpg

Bygget är officiellt igång igen!

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
VictorP
24 juli 2015 · 341 Inlägg

Kul att höra! Bygg för allt du är värd wink

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
24 juli 2015 · 1 301 Inlägg

VictorP skrev:
Kul att höra! Bygg för allt du är värd wink

I intend to! Snackade med bakaxelfirman idag. Han kommer korta axelrör, drivaxlar och ändra bultmönster som det ser ut nu. Lämnar in axeln så fort det finns pengar så det räcker på kontot tongue

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang