bensin priset i sommar

Peran Bilmekaniker
19 juni 2005 · 235 Inlägg

får sätta i en hybrid motor istälet i min! smile  men tankade iallafall på hydro idag med sänkt bensinpris, 11,12kr/l   billigt o bra o köra med 98! smile   om man ska flytta till usa kanske!

Avitus
19 juni 2005 · 20 Inlägg

vad kostar det att konvertera till etanol?

Bike: problemet om man tar bort bensinskatten skulle förmodligen bli att priserna på själva BRÄNSLET skulle öka i en mycket högre takt och förmodligen skulle vi snart vara uppe i samma prisnivå som vi är i nu, och då utan de pengar som kan användas från skatten. Luddigt formulerat kl 0230, hoppas du förstår hur jag menar. smile

Är 98 priset lägre än 95 priset nu? yikes

edit: det är lustigt att flygbränslet (AVGAS 100LL) (100 oktan, lågblyad) är billigare än oblyad 95 soppa, runt 8-9 spänn litern

Senast redigerat av Avitus (19 juni 2005)

Germax
19 juni 2005 · 12 086 Inlägg

Ända sättet att få ner skatten är att byta regering. Rösta höger.

Bike
19 juni 2005 ·

Det jag mena med med skatten var att dom kunde sänka den lite för nu är ju ca  70% skatt  om jag inte tänker helt fel.

Så sedan vet jag inte vad alla pengar används till men om om man nu går efter mina uppgifter där o sänker ex till   60% då rammlar bensinen er till minst 9kr L
o det svider väll inte så för dom miljö  gubbarna menar då går det att överleva  en stund o alla fall.

Men det kommer ju stiga o dom vill ju inte sänka skatten
men något får ju göras en jätte protest eller liknade för annars får vi finnas att det höjs.

Som det stod på den protest sidan där man fyller i sitt namn
där stod det vi betalar  70miljoner i Timmen  i skatt
Fatta hur mycket pengar det är.
tror jag läst rätt rätta mig annars.

Men sverige håller ju på med onödig skit som ex bygger nya vägar i utlandet  för dom pengarna  sedan vet jag inte om det landet har någon hake på sverige som att vi har en jätte skuld eller sådant.
men  det stinker ju att  så mycket pengar  går till sådan skit vi inte ser något av  om vi inte åker mycket utomlans.

Så  åker ni utomlands sätt på värsta spik däcken o riv sönder vägen för att visa vad vi tycker om att pengar går till dom för våra skatt pengar,
nä mena det inte riktigt så men man har bra lust

för har inga uppgifter nu men vi ger daligen bort  miljoner till utlandet för dom ska ha fina vägar.   O så höjs bensin priset bara för det.

så ska man ha råd i dag o tanka så slit  extra mycket på vägen (:

För även om bensin priset blir 12Kr/L
så blir man ju illa tvungen att köpa för ta sig till jobb o liknade.

ska inte ens tala om  båt turer nu i sommar
för er som fortfarande kör  2takt dom  slukar ju bensin  o har man en tank på 40-50L
blir 480-600Kr
för full tank o det går fort åt   som säkert många vet så  blir frågan ska vi ställa undan båten för man har inte råd att köra den eller ?

O snälla skriv inte köp  4takt för det är billigare för  dom kostar ruggigt o  vissa folk är inte gjorda av pengar.

Men detta kan skilja sig stort men
menar du har nästan tom tank på bilen
ska in tanka så får du  med lite tur nu   50L  för 500:-
o jag tycker det svider för mycket    kostar för mycket

för er som har större tankar säj 60L o kanske mer
tänk priset då  räknat på    12Kr/L

720kr för full tank  på 60L då   jag tänker då inte acceptera en sådan pris
Men ensam  kan jag inte göra något.

Kan åka till usa  köpa vapen  o skjuta alla politiker så med lite tur blir nya bättre    LOL(:

nimoz
19 juni 2005 · 385 Inlägg

Scorren skrev:
Ska nog åka ner till Iran o hämta lite soppa... bensinen står på 38 öre/litern där......

kommer du från Iran ??
Jag gör det iaf o det är skit billigt där ju

retired
20 juni 2005 · 55 Inlägg

tankade igår..  minns inte var men jag tror 98 kostade 11.62

Förmodligen kommer jag inte sluta åka bil oavsett pris.. jag kommer förmodligen pröjsa 20:- / l om det behövs.. men jag kommer nog vara lite selektiv med hur jag gasar samt köpa en biogasbil/el/hybrid att ha som bruksbil/vinterbil

firrebirre Raketforskare
20 juni 2005 · 28 Inlägg

nimoz skrev:

Scorren skrev:
Ska nog åka ner till Iran o hämta lite soppa... bensinen står på 38 öre/litern där......

kommer du från Iran ??
Jag gör det iaf o det är skit billigt där ju

Har för mig att just i Iran sponsrar staten soppa, avsaknad av infrastruktur (ex tåg) gör vägbunden transport snorviktig för landet.

Är väl bara att börja räkna kallt på affären. Vad rymmer en tankbil, 10 m3? Vad kan det kosta att skicka ner nån stackare tur och retur som får hämta sås? smile

Kimze Fartglad ;)
20 juni 2005 · 128 Inlägg

firrebirre skrev:

nimoz skrev:

Scorren skrev:
Ska nog åka ner till Iran o hämta lite soppa... bensinen står på 38 öre/litern där......

kommer du från Iran ??
Jag gör det iaf o det är skit billigt där ju

Har för mig att just i Iran sponsrar staten soppa, avsaknad av infrastruktur (ex tåg) gör vägbunden transport snorviktig för landet.

Är väl bara att börja räkna kallt på affären. Vad rymmer en tankbil, 10 m3? Vad kan det kosta att skicka ner nån stackare tur och retur som får hämta sås? smile

Förmodligen inte speciellt mycket men vad kostar tankbilen :p

Niclaz Säljare
20 juni 2005 · 9 Inlägg

spelar ingen roll hur dyr bensinen blir
jag tankar bara för en 100lapp åt gången

_-_
Bike
20 juni 2005 ·

Som du skrev tidigare där 

jag tankar bara för  100:- åt gången så det gör inget hur högt priset blir men
fantasi priser men säj bensinen kostar  50kr/L

blir det 2 L  på bilen  det går långt i dag 
o då får du tanka ofta o då blir det dyrt

one_vision
20 juni 2005 · 2 Inlägg

50kr/Litern hoppas jag absolut inte att det stiger till! Då tankar man INTE! .. DÅ kör man fan inte bil. 100 spänn.. för 2 liter.

Try out my Nitrous Oxide System
_golf_
20 juni 2005 · 121 Inlägg
airam
20 juni 2005 · 390 Inlägg

satan, tankar 98 i 240n min och ida blev det den första tankningen..
11,60kr!!! det är alltså helt sjukt..

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang