finns fler nackdelar än fördelar mot sportfilter
fördel:
mindre plats
bättre ljud ( om man nu gillar sånt)
friskare och snabbare uppvarvning på obelastad motor
och om det är gjort på rätt sätt kan det ge bättre gasrespons
nackdel:
tätar igen efter ett tag och sänker effekten (som sagt minskar effekt och kan skära motorn om man inte tänker igenom det, tex förgasar motorer )
suger varmluft så sänker effekten
det låter mycket mer ( om man nu INTe gillar sånt )
motorn får in mer "skit" i motorn och kan läsa lambda fel ovs o få han gå orent( beroende på styrsystem.. ovs )
GER VERKLIGEN INGEN MER EFFEKT ( om inte snabbare gasrespons är bort räknad)
har också hört att den ska döda vissa LMM för den är för kall av någon anledning ( låter väldigt konstigt och vet verkligen inte om det stämmer )
i vissa bilar så ökar tomgång och sånt ( beroende vilket styrsystem ... men det förstår vem som helst )
personlig kommentar
har inget emot dem men kan man köra med orginal filter så ska man göra det enligt mig...
fast COOOOL HETSFAKTOR vill la alla ha ...
Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !