Fick idag hem en vakuummätare till 740/760 (främst 760) NOS!
Men det känns ändå lite "fake" då jag ALDRIG har sett eller hört att denna mätare finns till 700-serien, vet någon något om denna mätare ? Eller någon som har den ?
inte heller sätt men det är nog rätt.. fanns till 240 vet jag så det borde väll finnas till 740 oxå fast det är bättre med sånt som känner övertryck..eftersom det är roligare att köra överladdat
inte heller sätt men det är nog rätt.. fanns till 240 vet jag så det borde väll finnas till 740 oxå fast det är bättre med sånt som känner övertryck..eftersom det är roligare att köra överladdat
Ja jag visste att det fanns till 240 men inte till 740... Hehe
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Jag har sett så´n men bara med gamla instrumentet. Jag tror det kan bli rätt konstigt med den i nya. Delvis för att ytan är "blank" medan nya instrumentet har matt yta. Men främst för att gamla har belysning framifrån (som 240 t.ex.) medan nya har bakgrundsbelysta mätare, dvs du kommer inte se mätaren på natten.
//Brådhis
EDIT: Och den är till 760. 740 hade mig veterligen aldrig gamla instrumentet.
Senast redigerat av Brådhis (6 mars 2014)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Men jag har hört att det ska passa i det "nyare" huset också, -87,-88 osv
Ja det kanske det gör, men designmässigt är det helt fel
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P