Går min bil igenom besiktningen?

hammmarlund
17 mars 2014 · 3 Inlägg

Hej!
Jag har inte så bra koll på hur mycket som tillåts vid besiktningen, jag har iaf fått en rejäl buckla precis på vänstra framskärmen framför dörren så den har pressat in blinkersen. Blinkersen är det däremot inget fel på, bara att jag måste dit med ett blinkersglas för de går han inte igenom utan som jag har förstått det. Men min fråga är om den går igenom med bucklan, eftersom den tryckt in blinkersen kanske 1-2 cm. Tacksam för alla svar!

Senast redigerat av hammmarlund (17 mars 2014)

KHRacing
17 mars 2014 ·

utan att se b8ilden.. funkar blinkersen & glaset är helt så är svaret ja

MawE
17 mars 2014 · 517 Inlägg

Du har länkat till en bild på din egen dator wink

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
hammmarlund
17 mars 2014 · 3 Inlägg

hmm, det var underligt för jag får upp min bild. Men hur bifogar man en bild på rätt sätt isf? smile

k-tuning
17 mars 2014 · 117 Inlägg

Det går att besikta med en fasttejpad lampa på sidan. Dock måste man se den om man står snett bakom bilen. Om du förstår? Det är någon grad och hej och hå!

Nissan Skyline R33 GT-R "Nismo" (1995)
KHRacing
17 mars 2014 ·

k-tuning skrev:
Det går att besikta med en fasttejpad lampa på sidan. Dock måste man se den om man står snett bakom bilen. Om du förstår? Det är någon grad och hej och hå!

Enligt gällande besiktningsregler så skall det vara en varaktig monterng således fungerar ej tejpade.. men vad olika besiktningstjänstemän ser på saken vet man aldrig

matteeee Ingen himmel är så blå som min
17 mars 2014 · 2 972 Inlägg

Beror ju lite på bucklan också, är där några vassa kanter eller bara en mjuk buckla? Vassa kanter är ajabaja..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
hammmarlund
17 mars 2014 · 3 Inlägg

Nej det är inga vassa kanter, förstod inte hur man bifogade in en bild men det finns bild på bucklan i mitt fotoalbum!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang