Köpråd: Sportbil, 200-280k

HereComesTrouble Livsnjutare
18 mars 2014 · 1 707 Inlägg

Necrocide skrev:

CHEEVA skrev:
Jag hade satsat på Porschen utan tvekan, mest pga känslan som man får när man sätter sig i en porsche! Allt verkligen andas kvalité, den känslan får man inte på långa vägar när man hoppar in i corvetten... den känns billig

får man fråga vad du har för budget ?

Min budget är upp till 280 000:-, men gärna neråt 250-260k så det finns ekonomiskt svängrum för modifieringar.

Börja med en välvårdad C6, gärna med LS3:an.

Ingen sönderskruvad C5.

Sen kan du modda den lite och få samma prestanda som Z06 eller turbon.

SportPilot Ubåtsingenjör
18 mars 2014 · 7 232 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

Trådskaparen vill ha prestanda, det får han inte i en basic Porsche.

den är snabbare än vad porschen han har nu vilket var det han efter frågade, tror inte ts kommer bli nöjd med en corvette ändå.

Vi har väldigt olika åsikter om corvetten och amerikanska bilar överlag så vi behöver inte diskutera det här, eller hur ?

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
HereComesTrouble Livsnjutare
18 mars 2014 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

den är snabbare än vad porschen han har nu vilket var det han efter frågade, tror inte ts kommer bli nöjd med en corvette ändå.

Vi har väldigt olika åsikter om corvetten och amerikanska bilar överlag så vi behöver inte diskutera det här, eller hur ?

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

Ja, kallas inte det prestanda?

Det får du absolut göra, men sluta snacka om sånt trådskaparen inte bett om , dvs håll dig till ämnet smile

SportPilot Ubåtsingenjör
18 mars 2014 · 7 232 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

Ja, kallas inte det prestanda?

Det får du absolut göra, men sluta snacka om sånt trådskaparen inte bett om , dvs håll dig till ämnet smile

Jag håller mig till ämnet ... en carrera s är snabbare än hans nuvarande bil ? vad är det som är så svårt att förstå ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
HereComesTrouble Livsnjutare
18 mars 2014 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

Ja, kallas inte det prestanda?

Det får du absolut göra, men sluta snacka om sånt trådskaparen inte bett om , dvs håll dig till ämnet smile

Jag håller mig till ämnet ... en carrera s är snabbare än hans nuvarande bil ? vad är det som är så svårt att förstå ?

Det var den andra delen i ditt uttalande som inte följde ämnet och byggde på fördomar, inte fakta.

Åter till ämnet nu så slipper vi förstöra den här tråden.

Necrocide
18 mars 2014 · 138 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:
Trådskaparen vill ha prestanda, det får han inte i en basic Porsche.

den är snabbare än vad porschen han har nu vilket var det han efter frågade, tror inte ts kommer bli nöjd med en corvette ändå.

Vi har väldigt olika åsikter om corvetten och amerikanska bilar överlag så vi behöver inte diskutera det här, eller hur ?

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

Ja, kallas inte det prestanda?

Det får du absolut göra, men sluta snacka om sånt trådskaparen inte bett om , dvs håll dig till ämnet smile

Mitt krav var mer prestanda än den jag har nu, och där stämmer en faceliftad 996:a in, låt nu inte det här bli ännu en tråd om vilken bil som är bäst, Corvette eller 911.

Vilken bil man tycker är bäst är helt och hållet subjektivt, och alla och envar har rätt till sin åsikt utan att behöva bli häcklad för det. Var goda och håll nivån i den här tråden på en sansad nivå.

En C6 med LS3 motorn och manuell låda har jag läst mig till att jag borde ha, men en sån ryms tyvärr inte riktigt inom min budget.

Jag skulle gärna få åsikter från någon som äger eller har ägt en BMW M3 E92 då jag ännu inte helt avskrivit den som alternativ.

Hakiki
18 mars 2014 · 510 Inlägg

http://www.autopower.se  Gå in och läs lite där om Bmw, där finns de bra kunnigt folk som är insnöade och kan allt om M3 smile

Chevrolet Van "Hakiki Bussen" (1988)
HereComesTrouble Livsnjutare
18 mars 2014 · 1 707 Inlägg

Necrocide skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:
Trådskaparen vill ha prestanda, det får han inte i en basic Porsche.

den är snabbare än vad porschen han har nu vilket var det han efter frågade, tror inte ts kommer bli nöjd med en corvette ändå.

Vi har väldigt olika åsikter om corvetten och amerikanska bilar överlag så vi behöver inte diskutera det här, eller hur ?

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

Ja, kallas inte det prestanda?

Det får du absolut göra, men sluta snacka om sånt trådskaparen inte bett om , dvs håll dig till ämnet smile

Mitt krav var mer prestanda än den jag har nu, och där stämmer en faceliftad 996:a in, låt nu inte det här bli ännu en tråd om vilken bil som är bäst, Corvette eller 911.

Vilken bil man tycker är bäst är helt och hållet subjektivt, och alla och envar har rätt till sin åsikt utan att behöva bli häcklad för det. Var goda och håll nivån i den här tråden på en sansad nivå.

En C6 med LS3 motorn och manuell låda har jag läst mig till att jag borde ha, men en sån ryms tyvärr inte riktigt inom min budget.

Jag skulle gärna få åsikter från någon som äger eller har ägt en BMW M3 E92 då jag ännu inte helt avskrivit den som alternativ.

Skillnaden mellan LS2 och LS3 är försumbar, du kommer överleva med en LS2 med.
Samma prestanda som C5 Z06 men betydligt snyggare och modernare bil.

Den gula faran har jag upplevt i verkligheten, så även ägaren.. Han är inte riktigt som oss andra.

Necrocide
18 mars 2014 · 138 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Necrocide skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:
Trådskaparen vill ha prestanda, det får han inte i en basic Porsche.

den är snabbare än vad porschen han har nu vilket var det han efter frågade, tror inte ts kommer bli nöjd med en corvette ändå.

Vi har väldigt olika åsikter om corvetten och amerikanska bilar överlag så vi behöver inte diskutera det här, eller hur ?

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

HereComesTrouble skrev:

Ja, kallas inte det prestanda?

Det får du absolut göra, men sluta snacka om sånt trådskaparen inte bett om , dvs håll dig till ämnet smile

Mitt krav var mer prestanda än den jag har nu, och där stämmer en faceliftad 996:a in, låt nu inte det här bli ännu en tråd om vilken bil som är bäst, Corvette eller 911.

Vilken bil man tycker är bäst är helt och hållet subjektivt, och alla och envar har rätt till sin åsikt utan att behöva bli häcklad för det. Var goda och håll nivån i den här tråden på en sansad nivå.

En C6 med LS3 motorn och manuell låda har jag läst mig till att jag borde ha, men en sån ryms tyvärr inte riktigt inom min budget.

Jag skulle gärna få åsikter från någon som äger eller har ägt en BMW M3 E92 då jag ännu inte helt avskrivit den som alternativ.

Skillnaden mellan LS2 och LS3 är försumbar, du kommer överleva med en LS2 med.
Samma prestanda som C5 Z06 men betydligt snyggare och modernare bil.

Den gula faran har jag upplevt i verkligheten, så även ägaren.. Han är inte riktigt som oss andra.

Vad tros om det här exemplaret: http://www.blocket.se/varmland/Chevrole … 9.htm?aw=1

Frågan är bara om man skulle lyckas pruta något...

SportPilot Ubåtsingenjör
18 mars 2014 · 7 232 Inlägg

Kan du tänka dig att köra japanskt ? smile

Skyline gtr är i så fall en grym rolig bil ! Den går betydligt bättre än en 996 carrera både i kurvor och rakt fram.
Värt att slå en kik på i alla fall, ligger en r34 gtr på blocket nu inom din budget. Ligger även en för strax över din budget, men det går kanske att pruta ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
HereComesTrouble Livsnjutare
18 mars 2014 · 1 707 Inlägg

Necrocide skrev:

HereComesTrouble skrev:

Necrocide skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:
Trådskaparen vill ha prestanda, det får han inte i en basic Porsche.

den är snabbare än vad porschen han har nu vilket var det han efter frågade, tror inte ts kommer bli nöjd med en corvette ändå.

Vi har väldigt olika åsikter om corvetten och amerikanska bilar överlag så vi behöver inte diskutera det här, eller hur ?

Men du kanske ska läsa vad trådskaparen efterlyste?
Om han ville ha dina kvalitets råd hade han nog bett om dom smile

Nu var det prestanda det handla om, inget annat.

Han ville ha en bil som var snabbare än den han har nu.

Sluta och provocera, är inte det minsta kul. Vi tycker jävligt olika är det så svårt att förstå ? Vill jag rekommendera  något annat än corvette så har jag full rätt att göra det.

Mitt krav var mer prestanda än den jag har nu, och där stämmer en faceliftad 996:a in, låt nu inte det här bli ännu en tråd om vilken bil som är bäst, Corvette eller 911.

Vilken bil man tycker är bäst är helt och hållet subjektivt, och alla och envar har rätt till sin åsikt utan att behöva bli häcklad för det. Var goda och håll nivån i den här tråden på en sansad nivå.

En C6 med LS3 motorn och manuell låda har jag läst mig till att jag borde ha, men en sån ryms tyvärr inte riktigt inom min budget.

Jag skulle gärna få åsikter från någon som äger eller har ägt en BMW M3 E92 då jag ännu inte helt avskrivit den som alternativ.

Skillnaden mellan LS2 och LS3 är försumbar, du kommer överleva med en LS2 med.
Samma prestanda som C5 Z06 men betydligt snyggare och modernare bil.

Den gula faran har jag upplevt i verkligheten, så även ägaren.. Han är inte riktigt som oss andra.

Vad tros om det här exemplaret: http://www.blocket.se/varmland/Chevrole … 9.htm?aw=1

Frågan är bara om man skulle lyckas pruta något...

Den ser välvårdad och fin ut, kontrollera allt ordentligt..speciellt under fronten brukar det finnas små skador som du kanske kan pruta några kronor på. 260 borde han kunna sänka till utan att få hjärtattack.

Necrocide
18 mars 2014 · 138 Inlägg

CHEEVA skrev:
Kan du tänka dig att köra japanskt ? smile

Skyline gtr är i så fall en grym rolig bil ! Den går betydligt bättre än en 996 carrera både i kurvor och rakt fram.
Värt att slå en kik på i alla fall, ligger en r34 gtr på blocket nu inom din budget. Ligger även en för strax över din budget, men det går kanske att pruta ?

R34 GTR är säkert en skitkul bil, men det är alldeles för mycket Fast & the Furious över den för min smak, högerstyrt känns dessutom sisådär kul.

Lalla78 Drifttekniker VA
18 mars 2014 · 580 Inlägg

Nissan 370 Z finner du i den prisklassen. Då får du en lite snabbare bil än vad du har nu, men det skiljer inte så mycket. Dessutom tycker jag att det är otroligt mycket sportbil får dom pengarna. Du får ju tag på en i din prisklass som inte är mer än 2-4 år gammal. Härlig V6 på 330hk och 363Nm http://www.blocket.se/ystad/Nissan_370_ … =7&w=3

Honda S2000 "AP1" (2000)
Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Necrocide
18 mars 2014 · 138 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Necrocide skrev:

HereComesTrouble skrev:

Skillnaden mellan LS2 och LS3 är försumbar, du kommer överleva med en LS2 med.
Samma prestanda som C5 Z06 men betydligt snyggare och modernare bil.

Den gula faran har jag upplevt i verkligheten, så även ägaren.. Han är inte riktigt som oss andra.

Vad tros om det här exemplaret: http://www.blocket.se/varmland/Chevrole … 9.htm?aw=1

Frågan är bara om man skulle lyckas pruta något...

Den ser välvårdad och fin ut, kontrollera allt ordentligt..speciellt under fronten brukar det finnas små skador som du kanske kan pruta några kronor på. 260 borde han kunna sänka till utan att få hjärtattack.

Tog precis en carfax på den, severe damage och registrerad som total loss vehicle, så då är den ute ur bilden.

HereComesTrouble Livsnjutare
18 mars 2014 · 1 707 Inlägg

Necrocide skrev:

HereComesTrouble skrev:

Necrocide skrev:

Vad tros om det här exemplaret: http://www.blocket.se/varmland/Chevrole … 9.htm?aw=1

Frågan är bara om man skulle lyckas pruta något...

Den ser välvårdad och fin ut, kontrollera allt ordentligt..speciellt under fronten brukar det finnas små skador som du kanske kan pruta några kronor på. 260 borde han kunna sänka till utan att få hjärtattack.

Tog precis en carfax på den, severe damage och registrerad som total loss vehicle, så då är den ute ur bilden.

Hade den kostat 100 mindre så kanske, men knappast när dom begär lika mkt som någon som inte varit smälld.

Vet en annan som köpte en sån här bil, det vart ingen körning den sommaren.
Fick plocka isär hela bilen och göra om ful lagningen.

Interlagos
18 mars 2014 · 152 Inlägg

Tjena!

Jag är ägare av en E92 M3. Jag är väldigt nöjd och formligen älskar min bil. Inte för att jag tror den är bättre än en Porsche eller snabbare än något annat.

Jag tycker den är kanon för att den i mitt tycke oftast är tillräckligt snabb för att inte skämma ut sig totalt. Bekväm att använda till vardags och kan klara av kurviga vägar riktigt bra. Den har en underbar motor som prisat i många år av motorjournalisten världen runt. Vunnit årets motor i många år i rad.
Den är problemfri och jämfört med bilar i klassen billig att serva. Driftsäker är den också, relativt sett.

Kamkedja
V8 med varvstopp på 8400
Kolfibertak
50/50 viktfördelning
LSD-diff
Sköna stolar
Bra kvalité på inredning och lack

En högst subjektiv del är att den är verkligen riktigt snygg.

Jag tror att snittet på service för mig ligger på närmare 5 000 kr per år. Jag tycker det är OK kostnader.

Det som däremot kan hamna på minuskontot  är att den upplevs inte så vridstark. Men kör man bilen som den ska köras på höga varv så tänker man inte riktigt tankar på att den saknar vrid- Motorn har en närmast linjär kraftutveckling vilket gör att man inte riktigt känner en knuff som man kan göra med bilar som har högt vrid. Man har däremot kraften under hela varvtalsregistret.

Bästa men kanske mest standardtipset är att provköra en M3:a jag tror att många åsikter om M3 är baserade på annat än erfarenheter eller att man kanske inte varvat den ordentligt. Det är skillnad på att växla vid 5 000 rpm eller 8400 rpm :-)

BMW M3 (2007)
Evildan
19 mars 2014 ·

HereComesTrouble skrev:

Necrocide skrev:

Evildan skrev:
Jag skulle föredra Porschen framför Corvetten, känslan i en Porsche är enligt mig mer gedigen, mer känsla av kvalité och genomarbetad ingenjörskonst, att motorn ur -superbilssynpunkt- dessutom sitter i rätt ände försvårar inte mitt val.

BMW M-modeller är i mina ögon inte någon sportbil alls utan "upphottade familjebilar" likt EVO och Impreza precis som AMG versionerna av C-klasse eller E-klasse.
En sportbil byggs från grunden som just en sportbil som en Miata, Elise, MR2 samt mängder med enskilda modeller förutom de två du redan spekulerar om.

Jag håller helt med dig där, för att en sportbil ska vara just en sportbil ska den vara byggd som det från grunden, Mercedes AMG-modeller, BMW:s M-modeller och Audis RS-modeller blir ju tyvärr aldrig sportbil på riktigt, hur kompetenta de än må vara.

Men just nu kan det faktiskt luta åt den här http://www.blocket.se/vastmanland/Corve … .htm?sa=1, även om jag inte tycker utseendet är helt hundra så ger den en jävla massa prestanda för pengarna.

En 911 Turbo är vad jag helst skulle ha, men det finns bara en till salu inom min prisnivå, och det är en USA-importerad Tiptronic, känns inte helt klockrent.

Länken fungerar inte?

I Dom flesta sportbilar är 50/50 vitfördelning att föredra, tyvärr blir det inte helt lätt att uppnå det med en motor bak. Corvetten räknas som en "mittmotor bil" för den oinsatte. Motorn är bakom framaxeln, växellådan bak precis vid diffen vilket ger 50/50.

Det har du iofs rätt i att det finns främre mittmotor som exempelvis en slumrande frankofil som jag känner till på rak arm såsom Citroën DS, Renault 4, 5, 16 och Previa (Toyotaintresset speglade av sig lite) har samt bakre mittmotor såsom i Countach, Ford GT40, osv.


Sen huruvida Corvetten räknas som en mittmotorbil oavsett hur -oinsatt- någon förmodas vara kan förmodligen diskuteras fram och tillbaka.

General Motors globala utvecklingschef Karl-Friedrich Stracke förnekar alla rykten om att nästa generation Corvette får mittmotor.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n … laner-alls

HereComesTrouble Livsnjutare
19 mars 2014 · 1 707 Inlägg

Evildan skrev:

HereComesTrouble skrev:

Necrocide skrev:

Jag håller helt med dig där, för att en sportbil ska vara just en sportbil ska den vara byggd som det från grunden, Mercedes AMG-modeller, BMW:s M-modeller och Audis RS-modeller blir ju tyvärr aldrig sportbil på riktigt, hur kompetenta de än må vara.

Men just nu kan det faktiskt luta åt den här http://www.blocket.se/vastmanland/Corve … .htm?sa=1, även om jag inte tycker utseendet är helt hundra så ger den en jävla massa prestanda för pengarna.

En 911 Turbo är vad jag helst skulle ha, men det finns bara en till salu inom min prisnivå, och det är en USA-importerad Tiptronic, känns inte helt klockrent.

Länken fungerar inte?

I Dom flesta sportbilar är 50/50 vitfördelning att föredra, tyvärr blir det inte helt lätt att uppnå det med en motor bak. Corvetten räknas som en "mittmotor bil" för den oinsatte. Motorn är bakom framaxeln, växellådan bak precis vid diffen vilket ger 50/50.

Det har du iofs rätt i att det finns främre mittmotor som exempelvis en slumrande frankofil som jag känner till på rak arm såsom Citroën DS, Renault 4, 5, 16 och Previa (Toyotaintresset speglade av sig lite) har samt bakre mittmotor såsom i Countach, Ford GT40, osv.


Sen huruvida Corvetten räknas som en mittmotorbil oavsett hur -oinsatt- någon förmodas vara kan förmodligen diskuteras fram och tillbaka.

General Motors globala utvecklingschef Karl-Friedrich Stracke förnekar alla rykten om att nästa generation Corvette får mittmotor.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n … laner-alls

Om man redan idag har en perfekt viktfördelning i bilen så verkar det fullständigt befängt varför man skulle placera motorn längre bak, så det borde stämma smile

Är motorn placerad mellan axlarna så räknas det som en "Mittmotor" bil, vare sig det är en Corvette eller en Toyota.

Tillbaka till trådens ämne kanske?

Necrocide
19 mars 2014 · 138 Inlägg

Uppdatering om den smällda Corvetten: Jag pratade säljaren idag, han hade själv tagit in den och lagat den, front och en framskärm var bytt, en balk i fronten hade även blivit rätad något. Och det kan mycket väl vara så att det inte är någon fara, att lagningen är rätt gjord och att den är i skick som en som inte är smälld. Men priset är för högt, 200-220k vore kanske rimligt. Sen kvarstår det aber det lär bli den dagen jag själv vill sälja eller byta in, lär kunna bli riktigt svårt. Jag vill ju inte stå med en osäljbar bil.

Jag har ringt på ett par M3:or som har rena carfaxrapporter, men jag är fortfarande inte övertygad om att jag skulle bli nöjd med en M3:a.

Sen vill jag helst stå utan bil att behöva byta in vid ett köp, farsan ska köpa min, så den blir jag av med. Men han måste bli av med sin Porsche Boxster först, och det är fan stendött där, 2 mail efter 1,5 vecka på blocket, och inget av dem seriöst.

HereComesTrouble Livsnjutare
19 mars 2014 · 1 707 Inlägg

Necrocide skrev:
Uppdatering om den smällda Corvetten: Jag pratade säljaren idag, han hade själv tagit in den och lagat den, front och en framskärm var bytt, en balk i fronten hade även blivit rätad något. Och det kan mycket väl vara så att det inte är någon fara, att lagningen är rätt gjord och att den är i skick som en som inte är smälld. Men priset är för högt, 200-220k vore kanske rimligt. Sen kvarstår det aber det lär bli den dagen jag själv vill sälja eller byta in, lär kunna bli riktigt svårt. Jag vill ju inte stå med en osäljbar bil.

Jag har ringt på ett par M3:or som har rena carfaxrapporter, men jag är fortfarande inte övertygad om att jag skulle bli nöjd med en M3:a.

Sen vill jag helst stå utan bil att behöva byta in vid ett köp, farsan ska köpa min, så den blir jag av med. Men han måste bli av med sin Porsche Boxster först, och det är fan stendött där, 2 mail efter 1,5 vecka på blocket, och inget av dem seriöst.

Det kom ut en billig 05:a idag med Z51 paket, skapligt pris.
Tror den stod i Malmö därimot..


Hade en M3 E46 innan vi köpte Corvetten, större skillnad mellan två bilar går knappt inte att hitta.
Det är bra allround bilar, men inte bäst på något. Största problemen jag hade var kvalitets bekymmer samt
att man var tvungen att varva så mkt innan det började hända någonting, inget vrid alls. Kort sagt, ingenting för mig.

Värt att notera, blandad förbrukning med Original M3:an, 1,3 med 98 bensin. Trimmad Corvette 1,3 på ren E85.

Tittar man på E9x modellerna gör man klart bäst i att köpa en 335:a. Billigare, lätt trimmad och betydligt roligare motorkaraktär.

Bil marknaden är i princip död och det är köparens marknad.
Sitt lugnt i båten och passa på att provköra olika modeller så lär du hitta vilken bil som passar dig bäst.

Senast redigerat av HereComesTrouble (19 mars 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang