Micke-V40-T4-98 skrev:
torpis skrev:
Man kan chippa en S40 på många olika sätt, allt från att ändra kanske 20olika parametrar/mappar till att bara krana på mera laddtryck. Om BSR själva gjort bilen i Växjö så är det säkerligen inget fel på mjukvaran, har någon återförsäljare gjort det så blir det inte bättre än han gjort det. Det är alltså operatörsberoende hur bra det blir.
Ett enkelt sätt är att ta fram tidtagaren och se om bilen går den tiden som BSR lovar. Gör det den så finns effekten. 80-140 på 8.0sek på 4:ans växel.
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/2198
Vad kostar ett steg 3 ifrån autoteck ink allt ?
Vad har du gjort för att skrämma ut så många hästar ur din s40?
Vill med ha power i min T4a
Steg 3 ATM:
http://atechmotor.com/volvo/s40/t4/trimpaket/steg-3/
Tel. 0520 - 48 05 20
Torpis S40: (kopierat från Torpis sida, och lägg till en ofantlig mängd tid och trail end error skulle ag tro, så ser man lite vad som är gjort)
T4-99 1.87liter, totalrenoverad
Egentillverkade längre vevstakar
Autotech vassa kamaxlar
Autotech bearbetning av topplock (portning mm)
Aluminium-IC, KL-racing
50mm dumpventil (Micke_d)
Nira i3+ motorstyrning
Turbonetics GT-K 650 som är egenkomponerad med pulssplitt
3.5" Downpipe bak till första dämparen sedan JT 3" avgas med 2 dämpare
Bränsleretur från spridarbrygga till bensintank samt extra bränslepumpar via catchtank.
Större spridare 1600cc
Massivt svänghjul med fjädrad 4puckas sinterkoppling och Sachs malligaste tryckplatta Quaife diffbroms
Egentillverkade motorfästen "heavy duty" (har en hel del specialdelar över, kolla hemsdan)
Mappad på E85
OCH SÄKERT MERA GJORT!
Ta en titt i min prjokttråd!
V70 T5
Autotech