Aussie locker passar den?

Flubba
28 mars 2014 · 12 Inlägg

Tjenare! Har en 740 gle 88 men har tröttnat på min diff bak så har funderat på en aussie locker då den är rätt så billig och ska visst vara rätt bra enligt andra (det tickande ljudet är inget som jag bryr mig om) ska mest använda bilen till o busa/leka runt med. Vet inte om jag har 1031 eller 1030 axeln men de ska la inte spela någon roll?

Passar denna? http://www.ebay.com/itm/Aussie-Locker-X … mp;vxp=mtr

Någon som har några invändningar mot aussie lockern? Eller någon anledning till att jag inte ska köpa den?

Senast redigerat av Flubba (29 april 2014)

zappen999
29 mars 2014 · 467 Inlägg

Om du kollar här:
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbroms … volvo.html

Så står det "Dana 30 27 10" så det borde passa. Undra varför det är så mycket billigare från utlandet? Har också planerat att köpa en aussie locker framöver.

Volvo 740 (1989)
Flubba
29 mars 2014 · 12 Inlägg

zappen999 skrev:
Om du kollar här:
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbroms … volvo.html

Så står det "Dana 30 27 10" så det borde passa. Undra varför det är så mycket billigare från utlandet? Har också planerat att köpa en aussie locker framöver.

Har kollat på bakaxel.se, men ville mest veta om nån var 100% säker på att den passar.
Ja den är ju bra mycket billigare från USA och de är la enda anledningen att man köper den därifrån. Kostar ju nästan hälften så mycket som från Sverige.

zappen999
29 mars 2014 · 467 Inlägg

Flubba skrev:

zappen999 skrev:
Om du kollar här:
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbroms … volvo.html

Så står det "Dana 30 27 10" så det borde passa. Undra varför det är så mycket billigare från utlandet? Har också planerat att köpa en aussie locker framöver.

Har kollat på bakaxel.se, men ville mest veta om nån var 100% säker på att den passar.
Ja den är ju bra mycket billigare från USA och de är la enda anledningen att man köper den därifrån. Kostar ju nästan hälften så mycket som från Sverige.

Okej. Skriv gärna i tråden om du kommer fram till något.

Volvo 740 (1989)
Enchzzz
29 mars 2014 · 347 Inlägg

Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.

Flubba
29 mars 2014 · 12 Inlägg

Enchzzz skrev:
Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.

Kan man ta reda på det utan att ta ut drivaxlarna?

Saffranskalle Palfinger tekniker
29 mars 2014 · 1 248 Inlägg

Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.

Volvo Xc70 (2001)
Enchzzz
29 mars 2014 · 347 Inlägg

VKN_940 skrev:
Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.

Bakaxel klumpen är en dana 30 och ingenting som volvo tagit fram. Så det sitter samma klump på jeep m.fl.

Enchzzz
29 mars 2014 · 347 Inlägg

Flubba skrev:

Enchzzz skrev:
Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.

Kan man ta reda på det utan att ta ut drivaxlarna?

27 splines vill jag mena att det är. Sök på google så hittar du säkert nåt. Har för mig att man fila lite i diffhuset också för att få i aussie lockern.

Saffranskalle Palfinger tekniker
29 mars 2014 · 1 248 Inlägg

Enchzzz skrev:

VKN_940 skrev:
Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.

Bakaxel klumpen är en dana 30 och ingenting som volvo tagit fram. Så det sitter samma klump på jeep m.fl.

Okej då fick jag svar på det wink tackar

Volvo Xc70 (2001)
Saffranskalle Palfinger tekniker
29 mars 2014 · 1 248 Inlägg

Enchzzz skrev:

Flubba skrev:

Enchzzz skrev:
Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.

Kan man ta reda på det utan att ta ut drivaxlarna?

27 splines vill jag mena att det är. Sök på google så hittar du säkert nåt. Har för mig att man fila lite i diffhuset också för att få i aussie lockern.

Ja det stämmer man får fila på ena sidan i hålet på diffhuset för att få in sista delen wink

Volvo Xc70 (2001)
Flubba
29 april 2014 · 12 Inlägg

VKN_940 skrev:

Enchzzz skrev:

VKN_940 skrev:
Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.

Bakaxel klumpen är en dana 30 och ingenting som volvo tagit fram. Så det sitter samma klump på jeep m.fl.

Okej då fick jag svar på det wink tackar

så ni menar att om diffen passar jeep(som de står i beskrivningen) så passar den min 740 med? big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang