I en bil utan servo blir bilen något mer lättstyrd med mer tryck i framhjulen om det är det du menar med mjuk.
Jag skulle rekommendera att du ökar trycket med några hekto mot vad biltillverkaren rekommenderar. De rekommenderar ofta ett för lågt tryck för att bilen ska vara mer bekväm och mindre stötig. För att däck och prestanda på bilen ska vara så bra som möjligt kan du pumpa betydligt hårdare. Du får helt enkelt testa dig fram.
Skillnaden mellan trycket fram och bak är också intressant att laborera med. För lågt tryck bak gör bilen slingrig och överstyrd, svansen släpper lättare i kurvor. För hårt tryck fram gör bilen känslig i hjulspår och mindre angelägen att vara understyrd, framvagnen styr lättare dit du styr och vill inte gå rakt fram.
Stora variationer mellan bilmodeller såklart, så detta är endast generellt. Utgå från tillverkarens rekommendationer som står i tanklock eller dörröppning och testa därifrån.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.