Har fått erbjudande på en instrumentbräda med RTI som suttit i en C70 -99. Denna tänkte jag vid ett eventuellt köp montera i min S70 av samma årsmodell, får se lite om jag väljer i så fall att leta upp resterande RTI delar eller om jag väljer att montera en annan GPS i RTI-huset. Jag har dock inte fått klart för mig om instrumentbrädan är samma i C70 som i S70, någon som vet?
(Varken min bil eller brädan har passagerarairbag)
Köpt bräda + RTI nu och har skruvat isär RTI:n. Plockat väck den inbyggda skärmen som skall ersättas med någon (billig) 5" TomTom/Garmin eller liknande. Har även lokaliserat + och - till skärmens 12v motor (ser ut så iallafall) som skall kopplas till en strömbrytare lik den till elhissarna för att kunna köra den upp och ned. Dock råkade jag bryta av två av totalt 14 kuggar på ett av plastkugghjulen till motorn då jag skulle ta loss plastkåpan över skärmen (Satt som f-n), så den kommer glappa lite.
Har idag inhandlat TomTom GPS samt plockat ur det sista från den gamla GPS:en från RTI:n. Numera sitter där enbart motorn till skärmen. Denna testkörde jag idag med ett 12v batteri och den funkar bra. Skall senare kopplas till dubbelpolig strömbrytare för att kunna köra skärmen upp/ned.
Bild på TomTom Gps:en i RTI-huset (ej fast monterad)