2491
Sök

VW bubbla 1969 goes lower and older

planen är en låg sommarbil med bra puts och som ser äldre ut än vad den är!

73 911 Visningar
Uppdaterades senast 25 januari 2015
171 Inlägg
26 april 2014
Trådstartare
#41
Cappy skrev:
jag hade kört på classic blåa du visade, gjorde sig bra på bubblan wink
Jo den färgen va inte fel den heller! Men såg en matt brun bubbla på instagram som va riktigt fet:)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

5 Inlägg
27 april 2014
#42
In och följ @style4wheels på insta om du inte gör det. Kan hitta mycket inspiration där👍


171 Inlägg
28 april 2014
Trådstartare
#43
Jsson89 skrev:
In och följ @style4wheels på insta om du inte gör det. Kan hitta mycket inspiration där👍
Tack för tipset följer det nu:) fanns många fräna bubblor där smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

171 Inlägg
28 april 2014
Trådstartare
#44
tjena tjena håller i nuläget på o spacklar o slipar big_smile ska får grund på han i sommar och lack i höst är tanken big_smile

slänger in en bild  till på när jag provmonterade fälgarna! blir nog bra när bilen är klappsänkt och goo camber bak big_smile

http://forumbilder.se/DCHM5/provar-falgar-farsans-cab-i-bakgrunden.jpg

köpte en Weber 32/32 med adapterplatta till bubbla på tradera smile får hoppas bilen går fint med den big_smile
http://forumbilder.se/DCHM5/weber-fogge-1.jpg

http://forumbilder.se/DCHM5/weber-fogge-2.jpg


jag fick med en jättefin stötfångare när jag köpte motorluckan som jag inte har nån användning för så är det nån som behöver så finns det en här smile
http://forumbilder.se/DCHM5/stotfangare.jpg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

257 Inlägg
28 april 2014
#45
blev ju skit bra med fälgarna bak! smile


Bubblameck
232 Inlägg
28 april 2014
#46
Det finns små weberförgasare som passar direkt på bubblainsug:

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184267/184267-095e3f118c191aeb461512984f52016b.jpg

Vet däremot inte hur stor skillnad det är på den och en vanlig solex av samma storlek. (Ursäkta för att jag postar bilder i din tråd, tar givetvis bort om det stör) smile

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960

171 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
#47
Ok visste jag inte med tydligen passar inte min eftersom jag fick med adapterplatta! Nemen den bilden gör inget smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

171 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
#48
tjena har inte uppdaterat på en stund mest för att jag inte haft tid o sen så håller jag på att spackla o slipa så inte så mycke att se för er men hittade lite bilder smile

intrumentpanelen rensades från hål som inte behövs osv smile

innan svetningen
http://forumbilder.se/DCP6N/onstrumentpanel-inte-svetsat.jpg

svetsat smile
http://forumbilder.se/DCP6N/instrumentpanel-svetsad.jpg

små hålen igensvetsade
http://forumbilder.se/DCP6N/instrumentpanel-sma-hal-svetsade.jpg

motorn som ska sitta i bilen! en 1300 som endast har gått 7000 mil den ska göras om till 1600 e  tanken
http://forumbilder.se/DCP6N/motorn-1300cc.jpg

slänger in en bonusbild på min fina sidoruta! nästa år blir det ett till får vi hoppas  tongue

http://forumbilder.se/DCP6N/bugrun-blistermarken.jpg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

Bubblameck
232 Inlägg
5 maj 2014
#49
Ser bra ut! Vet du om det bara är cylindrarna och topparna som ska bytas om du ändrar från 1300 till 1600 eller måste du byta vev och kamaxel också? smile

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960

171 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
#50
Läste nånstans att det bara va o byta cylindrar,kolvar och toppar till 1600! Men insugen måste kanske bytas också inte helt säker! Men det löser sig har en hel 1600 som är lite lustig det åkte ut en skruv ur motorn när oljan tömdes! Så tar hellre o bygger om min kanonfina 1300 wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

Turbo lover
329 Inlägg
5 maj 2014
#51
Följer detta projekt sen ett litet tag tillbaka! Kul att se att de händer lite! Dessa bubblor är en klassiker i mina ögon.  Det är klart att du skall köra med 1600 motorn! Går ju inte och trycka i lilla 13 hundran wink Snart dags för lack förövrigt? smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991

171 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
#52
Saab_2takt skrev:
Följer detta projekt sen ett litet tag tillbaka! Kul att se att de händer lite! Dessa bubblor är en klassiker i mina ögon.  Det är klart att du skall köra med 1600 motorn! Går ju inte och trycka i lilla 13 hundran wink Snart dags för lack förövrigt? smile
Kul smile ja 1600 blire på ett eller annat vis smile ja men det är otroligt mycke spackelarbete på han men det går framåt! Ska försöka med att få ta in bilen till skolan i höst så man kan lacka den i lackbox wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

171 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
#54
tjena fick hjälp att farsan ikväll att svetsa igen alla nummerplåtshål i motorluckan för inga passade till min dubbelradiga nummerplåt smile

här är två bilder på hur den såg ut innan den svetsades
http://forumbilder.se/DCPD0/motorlucka-inte-svetsad.jpg
http://forumbilder.se/DCPD0/motorlucka-inte-svetsad-2.jpg

o här är den svetsad o slipad! smile lite spackel på det så blire kanon smile
http://forumbilder.se/DCPD0/motorlucka-svetsad.jpg

skriv gärna vad ni tycker smile alltid kul med kommentarer smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

171 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
#55
Tjena tjena tänkte bara skriva att jag fått tag på en nos mellanplåt bak som ska göras löstagbar smile vw orginal, pressad 1966 smile borde vara bra passform! Nån som har tips angående löstagbar mellanplåt? Jag tror jag vet hur jag ska göra men är det nån som gjort det innan får ni gärna visa bilder hur ni gjort smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

Bubblameck
232 Inlägg
11 maj 2014
#56
Vad slipade du motorluckan med? smile Bra resultat efter svetsningen tycker jag, syns inte ens! big_smile

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960

171 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
#57
MhGren skrev:
Vad slipade du motorluckan med? smile Bra resultat efter svetsningen tycker jag, syns inte ens! big_smile
Slipade först med vanlig slipskiva sen med lamellskiva (sån med massa sandpapper på)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

Bubblameck
232 Inlägg
11 maj 2014
#58
Edvin_Elm skrev:
MhGren skrev:
Vad slipade du motorluckan med? smile Bra resultat efter svetsningen tycker jag, syns inte ens! big_smile
Slipade först med vanlig slipskiva sen med lamellskiva (sån med massa sandpapper på)
Ser ut att ha funkat bra! Glöm inte att slipa ännu finare/använda sprutspackel innan du lackar sen för att få bort de grövre slipreporna som brukar bli när man använder vinkelslip. Vore tråkigt att ha massa sliprepor i lacken när man lagt ner mycket jobb och slipat osv hmm

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960

171 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
#59
MhGren skrev:
Edvin_Elm skrev:
MhGren skrev:
Vad slipade du motorluckan med? smile Bra resultat efter svetsningen tycker jag, syns inte ens! big_smile
Slipade först med vanlig slipskiva sen med lamellskiva (sån med massa sandpapper på)
Ser ut att ha funkat bra! Glöm inte att slipa ännu finare/använda sprutspackel innan du lackar sen för att få bort de grövre slipreporna som brukar bli när man använder vinkelslip. Vore tråkigt att ha massa sliprepor i lacken när man lagt ner mycket jobb och slipat osv hmm
Jo hade tänkt o slipa av hela motorluckan med 120 o därefter 240! För även om det inte syns några sliprepor direkt så kan det komma sen när färg/spackel satt sig hmm

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)

Bubblameck
232 Inlägg
11 maj 2014
#60
Edvin_Elm skrev:
MhGren skrev:
Edvin_Elm skrev:

Slipade först med vanlig slipskiva sen med lamellskiva (sån med massa sandpapper på)
Ser ut att ha funkat bra! Glöm inte att slipa ännu finare/använda sprutspackel innan du lackar sen för att få bort de grövre slipreporna som brukar bli när man använder vinkelslip. Vore tråkigt att ha massa sliprepor i lacken när man lagt ner mycket jobb och slipat osv hmm
Jo hade tänkt o slipa av hela motorluckan med 120 o därefter 240! För även om det inte syns några sliprepor direkt så kan det komma sen när färg/spackel satt sig hmm
Precis!

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960


Sök