Det finns små weberförgasare som passar direkt på bubblainsug:
Vet däremot inte hur stor skillnad det är på den och en vanlig solex av samma storlek. (Ursäkta för att jag postar bilder i din tråd, tar givetvis bort om det stör)
tjena har inte uppdaterat på en stund mest för att jag inte haft tid o sen så håller jag på att spackla o slipa så inte så mycke att se för er men hittade lite bilder
intrumentpanelen rensades från hål som inte behövs osv
innan svetningen
svetsat
små hålen igensvetsade
motorn som ska sitta i bilen! en 1300 som endast har gått 7000 mil den ska göras om till 1600 e tanken
slänger in en bonusbild på min fina sidoruta! nästa år blir det ett till får vi hoppas
Läste nånstans att det bara va o byta cylindrar,kolvar och toppar till 1600! Men insugen måste kanske bytas också inte helt säker! Men det löser sig har en hel 1600 som är lite lustig det åkte ut en skruv ur motorn när oljan tömdes! Så tar hellre o bygger om min kanonfina 1300
Följer detta projekt sen ett litet tag tillbaka! Kul att se att de händer lite! Dessa bubblor är en klassiker i mina ögon. Det är klart att du skall köra med 1600 motorn! Går ju inte och trycka i lilla 13 hundran Snart dags för lack förövrigt?
Följer detta projekt sen ett litet tag tillbaka! Kul att se att de händer lite! Dessa bubblor är en klassiker i mina ögon. Det är klart att du skall köra med 1600 motorn! Går ju inte och trycka i lilla 13 hundran Snart dags för lack förövrigt?
Kul ja 1600 blire på ett eller annat vis ja men det är otroligt mycke spackelarbete på han men det går framåt! Ska försöka med att få ta in bilen till skolan i höst så man kan lacka den i lackbox
Tjena tjena tänkte bara skriva att jag fått tag på en nos mellanplåt bak som ska göras löstagbar vw orginal, pressad 1966 borde vara bra passform! Nån som har tips angående löstagbar mellanplåt? Jag tror jag vet hur jag ska göra men är det nån som gjort det innan får ni gärna visa bilder hur ni gjort
Vad slipade du motorluckan med? Bra resultat efter svetsningen tycker jag, syns inte ens!
Slipade först med vanlig slipskiva sen med lamellskiva (sån med massa sandpapper på)
Ser ut att ha funkat bra! Glöm inte att slipa ännu finare/använda sprutspackel innan du lackar sen för att få bort de grövre slipreporna som brukar bli när man använder vinkelslip. Vore tråkigt att ha massa sliprepor i lacken när man lagt ner mycket jobb och slipat osv
Vad slipade du motorluckan med? Bra resultat efter svetsningen tycker jag, syns inte ens!
Slipade först med vanlig slipskiva sen med lamellskiva (sån med massa sandpapper på)
Ser ut att ha funkat bra! Glöm inte att slipa ännu finare/använda sprutspackel innan du lackar sen för att få bort de grövre slipreporna som brukar bli när man använder vinkelslip. Vore tråkigt att ha massa sliprepor i lacken när man lagt ner mycket jobb och slipat osv
Jo hade tänkt o slipa av hela motorluckan med 120 o därefter 240! För även om det inte syns några sliprepor direkt så kan det komma sen när färg/spackel satt sig
Slipade först med vanlig slipskiva sen med lamellskiva (sån med massa sandpapper på)
Ser ut att ha funkat bra! Glöm inte att slipa ännu finare/använda sprutspackel innan du lackar sen för att få bort de grövre slipreporna som brukar bli när man använder vinkelslip. Vore tråkigt att ha massa sliprepor i lacken när man lagt ner mycket jobb och slipat osv
Jo hade tänkt o slipa av hela motorluckan med 120 o därefter 240! För även om det inte syns några sliprepor direkt så kan det komma sen när färg/spackel satt sig