Marcus_89 skrev:
Roligt projekt att följa! Dåligt att beskrivning och nipplarna inte var på plats. Är ju inga billiga grejer direkt, så då ska det vara bra

Ingick det spridare o så med?
Spridare ingick men det var väl ungefär det som ingick om man bortser från några slangar och klämmor.
Update från idag;
Alla kablar har nu blivit tejpade snyggt och prydligt och buntade med varandra, så nu är det ordning och reda.
Servobehållaren är på plats (Dock inte där ESS tyckte, för där vart det helt åt helvete)
Spridarbryggan
skulle på plats idag, men passar inte riktigt i det nya insuget så det måste borras lite.

Fick bocka till bränsleledningen en smula också, men det stod det om i beskrivningen.
En annan grej som inte passar, meeeen som
kanske fungerar om man har original luftburk -
Luftfiltret (mitt är öppet)
Jag har i dagsläget ett K&N öppet filter som bekant sitter på luftmassemätaren. Ska den på där som det ser ut nu petar den rätt upp i huven. Jag misstänker att original luftburk även kan bli knepig att få dit om jag minns rätt angående dess form etc.
Insugsdelen för LMM och luftfilter pekar liksom "uppåt" nu istället för rakt fram/smula nedåt som original.
Nåväl, för att åtgärda detta kan (ska) jag införskaffa nån silikonslang i 80mm i typ 60 grader. Då kan jag i samma veva se till att luftfiltret hamnar närmare luftintaget (eftersom filtret blir flyttat ca 13cm snett nedåt).
Så, det löser sig
även detta. Men, återigen lite besviken på ESS.. Har gått igenom deras "plocklista" för min order och alla detaljer har små fina bockar brevid sig, så ingenting verkar "saknas" enligt deras papper i alla fall. Min slang (läs tidigare inlägg) är ju dock ett faktum att den saknas, så jag vet inte vilken slang han som plockade bockade av riktigt, eller om han kanske tröck upp den i .......... istället..

Så, imorgon;
Ny spännrulle (den som satt lät illa)
Lösning på luftfiltret
Rem på plats
Borra för spridarbrygga
Trevlig kväll på er!