Önskar att jag fattade vad och hur allt funkar, men det ser skitbra ut, hehe.
Kunde inte sagt det bättre själv
Ja, dreven verkar ju snurra på lätt och fint iaf. Lär väl kännas rätt skönt efter all mätning och precisionsborrning och gud vet allt? Hade nog varit riktigt surt om ett drev hade kärvat
Undrar hur många ljuddämpare du åker på att montera för att klara bullerproven dock... Utan dämpare lär den väl typ krossa rutor och sätta igång larm så fort man rör gasen.
Dom är relativt tysta faktiskt, måste ha något med antalet cylindrar och turbinan att göra. Skulle aldrig komma på tanken att köra min 600 cc hoj utan dämpare.
Undrar hur många ljuddämpare du åker på att montera för att klara bullerproven dock... Utan dämpare lär den väl typ krossa rutor och sätta igång larm så fort man rör gasen.
Dom är relativt tysta faktiskt, måste ha något med antalet cylindrar och turbinan att göra. Skulle aldrig komma på tanken att köra min 600 cc hoj utan dämpare.
Ja den är rätt tyst, har startat den inne i en plåthall utan hörselskydd och det är inte så farligt
Det jävligaste till o låta är nog små trimmade tvåtaktare, man kommer ju ihåg dom gångerna man startade moppen utan dämpare på
Tror det kan bero på en lägre frekvens som inte blir lika aggressiv för öronen, kommer ju ta längre tid att tryckutjämna de stora cylindrarna. Sen är den ju allt utom "vass", den levererar väldigt lite effekt för min volym. Grannfirman har en Rolls-Royce Meteor (27-liters V12 bensinare) och den låter typ 5 ggr så mycket
Det är så sjukt kul att följa denna tråden. Det är ju så att man får lust att köpa en svarv o ställa i vardagsrummet, tror dock inte tjejen skulle uppskatta det lika mycket som mig 😂😂😂
Det är så sjukt kul att följa denna tråden. Det är ju så att man får lust att köpa en svarv o ställa i vardagsrummet, tror dock inte tjejen skulle uppskatta det lika mycket som mig 😂😂😂
jag hade pelarborret på köksbordet innan sambon och jag flyttade ihop ( den åkte ut ganska fort kan jag säga )
jag hade pelarborret på köksbordet innan sambon och jag flyttade ihop ( den åkte ut ganska fort kan jag säga )
haha, å vem syftade du på då.......sambon eller --------.
haha, å vem syftade du på då.......sambon eller --------.
Slängde på lådan och märkte ut hålen genom att stoppa i ett borr och knacka till
Borra gänga...
Klart! Blev ett gäng hål, sket i dom två till startmotorn för att det var svårt att centrera ett märke i dem
Och så låsringen till det utgående lagret, har inte den utstansad än men ville ändå bli klar med det här så jag fick göra en pappersmall
Borra gänga... Klart! Nu är adapterplattan helt färdig för montage!
Hängde upp stora hylsan i svarven och började sandpappra där ringhjulet ska in, hade ju lite för tajt där innan (Så blankt!)
Sitter som en keps!
Och ja, borra gänga...
Ett hål först för att hålla styr på möget
Sen 11 till, tog ett tag
Färdigt!
Nu är alla delar till växeln mer eller mindre FÄRDIGA! Vilket betyder att nästa gång jag ger mig på det kommer jag trycka i samtliga lager och växeln kommer anta sig slutgiltiga form!
När det är klart ska den hängas på motorn och så ska det byggas ram och fixas smörjning och sånt