3032
Sök

2JZ-GTE vs 2JZ-GE?

SRF Performance
188 Inlägg
28 april 2014
Trådstartare
#1
Ska bygga 2JZ men frågan är om jag ska köpa en 2JZ-GTE o bara trimma eller om man ska köpa en GE och konvertera o smida själv? Det jag vill ha hjälp med här är o få ihop en lista på vad som skiljer motorerna så jag kan räkna ut vad jag ska köpa och bygga på.

Alltså; Vad är det som skiljer sig mellan 2JZ-GTE och 2JZ-GE.

Tack på förhand.

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

4 670 Inlägg
5 maj 2014
#2
Fattas det inte munstycken för oljekylning av kolvarna på na blocken?


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
31 maj 2014
#4
Grenrör passar inte imellan.

GE motorn har hel annan topp och andra kammar.
Saknar oljesprut
Vekare innehåll
annat komp.

Skulle säga att det är så mycket som skiljer att det inte är värt att bygga på en GE.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
31 maj 2014
#5
myran skrev:
Grenrör passar inte imellan.

GE motorn har hel annan topp och andra kammar.
Saknar oljesprut
Vekare innehåll
annat komp.

Skulle säga att det är så mycket som skiljer att det inte är värt att bygga på en GE.

vekare innehåll är väl ganska fel sagt dock.. skillnaden är som du själv skrev annat komp.. men vekare är inte sakerna tongue är bara kolvarna som skiljer sig i botten.. ^^

~Andy~

Försöker iaf
1 998 Inlägg
31 maj 2014
#6
2JZ-GE med standardbotten ;) Hur det håller att pöntas varje helg i flera år låter jag vara osagt men den gick en del på bana iaf. En jag känner va tvungen att prova om det det höll med originalbotten och 4 gånger originaleffekten..

833hk och 817nm vid 2,3 bar :)

https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65911/65911-da6015c42ca8c410f112c268d3f4b68a.jpg

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet


Sök