Bil framför som tvärnitar...? HJÄLP MIG! Skadeanmälan??

Kristian_L
25 november 2006 · 1 893 Inlägg

julle_j skrev:
tack så mkt. för de tipset.

ska snacka med han.. får se hur de går. Turkar som är lite för kaxiga är inte så lätt att diskutera med i alla fall.. =/

Lämna INTE in bilen på hans kusins verkstad, ifall ni inte är helt 100% på vad som skall göras och hur mycket det kostar!
De skall inte säga, vi fixar kofångaren för 500kr, är det OK? och sedan kunna komma med, "kofångaren gick inte att laga, vi fick köpa en ny för 8000kr o lacka för 2000kr.
Det skall vara 100% klart innan.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Sluskk
25 november 2006 · 778 Inlägg

jag tror du är en som där jävla röv slikare som liger presis backom en jag hatar somna idoter

Kristian_L
25 november 2006 · 1 893 Inlägg

Sluskk skrev:
jag tror du är en som där jävla röv slikare som liger presis backom en jag hatar somna idoter

Du tillför verkligen nått till denna tråd. Tack! <---(Ironi.)

P.S. "somna idioter" é inge bra! wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
peternb84
25 november 2006 · 199 Inlägg

Läs trafikförordningen på www.lagen.nu

Är relativt säker på att det finns en lag som säger att du inte får tvärnita utan anledning.

Sen att det är relativt svårt att bevisa att han inte han någon anledning är ju en annan femma.

julle_j
25 november 2006 · 66 Inlägg

peternb84 skrev:
Läs trafikförordningen på www.lagen.nu

Är relativt säker på att det finns en lag som säger att du inte får tvärnita utan anledning.

Sen att det är relativt svårt att bevisa att han inte han någon anledning är ju en annan femma.

"En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik."
Om han inte stör eller hindrar annan trafik så skulle ja börja fundera över vad som är störande..?

Android
25 november 2006 · 892 Inlägg

Kristian_V skrev:
Blandar ni in polisen och det blir fråga om traffikbrott, så kommer ditt kort dras eftersom du har prövotid kvar.

Verkligen inte säkert, i alla fall inte beronde på ifall du har prövotid eller inte. Har du varit grovt vårdslös eller åkt fast andra gånger så kanske du blir av med det, men du bedöms inte hårdare bara för du har prövotid.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Kristian_L
25 november 2006 · 1 893 Inlägg

peternb84 skrev:
Läs trafikförordningen på www.lagen.nu

Är relativt säker på att det finns en lag som säger att du inte får tvärnita utan anledning.

Sen att det är relativt svårt att bevisa att han inte han någon anledning är ju en annan femma.

Det är helt riktigt. Jag vet inte om detta är preskiberat ännu, så det var alltså inte jag, utan "en kompis".
Kompisen körde bil och släp (24m) på en liten väg i värmland, han passerade en korsning där han kunde svängt höger. Där en bit in stod en polisbil, Efter att han kört ett tag, så anade han att det liksom skymtade nått i speglarna ibland. En lastbil är 2.5m bred så det är lätt för en 1.8m personbil att gömma sig för chaufören. I alla fall, så kan man göra en speciell manöver med 24 metare som alla som kört sådant eckipage känner till, det får eckipaget att åla sig som en orm, och ger chaufören en chans att se vad som döljer sig bakom.
"Kompisen" gjorde detta, och såg att det var polisbilen han passerat tidigare. De hade lyckats smyga upp i röven på han utan upptäckt, när de gör en sådan manöver, har de inga goda avsikter, de bara ligger o väntar på en chans att sätta dit chaufören, för vad som helst.
Detta var ett utmärkt tillfälle att hämnas alla oförätter han blivit utsatt för tidigare.
Polisbilen var kanske 3-4m bakom släpet, så "kompisen" stälde sig på bromsen! wink Poliserna hade inte en chans, iom att de inte följt traffikregeln om tre sekunder mellan fordonen.
När de stannat, kom polisen som kört, ilsken som ett bi upp mot förardörren. Innan han han öppna käften så stack "kompisen" ut huvet genom rutan (Han vågade inte öppna dörren.) och sa "Såg ni älgen jag nästan klippte?"

Kompisen fick sjutsa två molokna poliser till närmsta samhälle. För deras bil var mosad mot ett långtradar släp. "Kompisen" hade inte ens sönder bakljusen på släpet.

Poliserna skulle aldrig kunnat motbevisa chauförens vitnesmål om att han såg en älg. Så de försökte inte ens, för då skulle de blivit tvungna att förklara vad de gjorde så nära ett framförvarande fordon i den hastigheten.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
YööA
25 november 2006 · 607 Inlägg

Sluskk skrev:
jag tror du är en som där jävla röv slikare som liger presis backom en jag hatar somna idoter

utvecklingstörd ?

Brynäs tigers
Ajtomat
25 november 2006 · 56 Inlägg

julle_j skrev:
Morsans bonus å de där försvinner ju ut i tomma intet. Inget stort problem dock. Men ja kommer fan inte kunna släppa han. Han är så jävla kaxig utåt men en tönt på insidan!

Vilken attityd du har! Otroligt!

- Att din mamma (som du lånade bilen av) drabbas av detta verkar inte bekymra dig.

- Din inställning till den du körde på antyder att du har en skruv lös:
"ja kommer fan inte kunna släppa han. Han är så jävla kaxig utåt men en tönt på insidan!". Tänkte du så också när du la dig i röven på honom?

Vi har bara Din version av vad som hände, och det är inte ens en bra version.
Du har legat för nära och kört på en annan, och sedan försöker du få den påkörde att verka skyldig.
Urrrk!

Spelis
25 november 2006 · 1 926 Inlägg

Kristian_V skrev:
Det är helt riktigt. Jag vet inte om detta är preskiberat ännu, så det var alltså inte jag, utan "en kompis".
Kompisen körde bil och släp (24m) på en liten väg i värmland, han passerade en korsning där han kunde svängt höger. Där en bit in stod en polisbil, Efter att han kört ett tag, så anade han att det liksom skymtade nått i speglarna ibland. En lastbil är 2.5m bred så det är lätt för en 1.8m personbil att gömma sig för chaufören. I alla fall, så kan man göra en speciell manöver med 24 metare som alla som kört sådant eckipage känner till, det får eckipaget att åla sig som en orm, och ger chaufören en chans att se vad som döljer sig bakom.
"Kompisen" gjorde detta, och såg att det var polisbilen han passerat tidigare. De hade lyckats smyga upp i röven på han utan upptäckt, när de gör en sådan manöver, har de inga goda avsikter, de bara ligger o väntar på en chans att sätta dit chaufören, för vad som helst.
Detta var ett utmärkt tillfälle att hämnas alla oförätter han blivit utsatt för tidigare.
Polisbilen var kanske 3-4m bakom släpet, så "kompisen" stälde sig på bromsen! wink Poliserna hade inte en chans, iom att de inte följt traffikregeln om tre sekunder mellan fordonen.
När de stannat, kom polisen som kört, ilsken som ett bi upp mot förardörren. Innan han han öppna käften så stack "kompisen" ut huvet genom rutan (Han vågade inte öppna dörren.) och sa "Såg ni älgen jag nästan klippte?"

Kompisen fick sjutsa två molokna poliser till närmsta samhälle. För deras bil var mosad mot ett långtradar släp. "Kompisen" hade inte ens sönder bakljusen på släpet.

Poliserna skulle aldrig kunnat motbevisa chauförens vitnesmål om att han såg en älg. Så de försökte inte ens, för då skulle de blivit tvungna att förklara vad de gjorde så nära ett framförvarande fordon i den hastigheten.

Hahaha, detdär måste man ju testa nån gång.. !

cutlass
25 november 2006 · 383 Inlägg

Det är nästan som om man satt och vänntade..nästan hoppades på att en sån här händelse skulle hända irl.. dyka upp här..å börja diskuteras !! *skratt* nä..klart det inte är kul men=/ (som man bäddar får man ligga)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Kristian_L
25 november 2006 · 1 893 Inlägg

Har man kompisar med mycket skin på näsan, så har man historier att berätta på gamla dar. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Machin Fartmissbrukare
25 november 2006 · 1 302 Inlägg

Kristian_V skrev:

peternb84 skrev:
Läs trafikförordningen på www.lagen.nu

Är relativt säker på att det finns en lag som säger att du inte får tvärnita utan anledning.

Sen att det är relativt svårt att bevisa att han inte han någon anledning är ju en annan femma.

Det är helt riktigt. Jag vet inte om detta är preskiberat ännu, så det var alltså inte jag, utan "en kompis".
Kompisen körde bil och släp (24m) på en liten väg i värmland, han passerade en korsning där han kunde svängt höger. Där en bit in stod en polisbil, Efter att han kört ett tag, så anade han att det liksom skymtade nått i speglarna ibland. En lastbil är 2.5m bred så det är lätt för en 1.8m personbil att gömma sig för chaufören. I alla fall, så kan man göra en speciell manöver med 24 metare som alla som kört sådant eckipage känner till, det får eckipaget att åla sig som en orm, och ger chaufören en chans att se vad som döljer sig bakom.
"Kompisen" gjorde detta, och såg att det var polisbilen han passerat tidigare. De hade lyckats smyga upp i röven på han utan upptäckt, när de gör en sådan manöver, har de inga goda avsikter, de bara ligger o väntar på en chans att sätta dit chaufören, för vad som helst.
Detta var ett utmärkt tillfälle att hämnas alla oförätter han blivit utsatt för tidigare.
Polisbilen var kanske 3-4m bakom släpet, så "kompisen" stälde sig på bromsen! wink Poliserna hade inte en chans, iom att de inte följt traffikregeln om tre sekunder mellan fordonen.
När de stannat, kom polisen som kört, ilsken som ett bi upp mot förardörren. Innan han han öppna käften så stack "kompisen" ut huvet genom rutan (Han vågade inte öppna dörren.) och sa "Såg ni älgen jag nästan klippte?"

Kompisen fick sjutsa två molokna poliser till närmsta samhälle. För deras bil var mosad mot ett långtradar släp. "Kompisen" hade inte ens sönder bakljusen på släpet.

Poliserna skulle aldrig kunnat motbevisa chauförens vitnesmål om att han såg en älg. Så de försökte inte ens, för då skulle de blivit tvungna att förklara vad de gjorde så nära ett framförvarande fordon i den hastigheten.

var länge sen ja skrattade så mycket som när ja läste detta... ge tummen upp åt din "polare" från mig wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
bubbla_1972
25 november 2006 · 54 Inlägg

julle_j skrev:
Jo ja vet.! Det är en possitiv sak. Han har iaf erkännt att han inte hade någon anlednign att tvärnita. Gjorde de bara för att jag låg bakom...

Ingen som vet om man kan anmäla nån för att han gör så här uprepade antal gånger? Tvärnitar samt ligger å kör i 10 km/h mitt i vägen för att man inte ska komma om..

alla privatpersoner kan ringa till vägvärket och "rekomendera" att dom drar in körkortet  för nån om man tycker att dom kör som idioter.. ibland får dom komma in och göra en uppkörning.

pröva ring

Vem Fan Är Harley Davidsson?
SNap3 JapsRacer!
25 november 2006 · 198 Inlägg

julle_j skrev:
Då måste man väl ge igen nån gång..

Enligt min körskola är du inte mogen att ha körkort smile

Kristian_L
25 november 2006 · 1 893 Inlägg

Machin skrev:
var länge sen ja skrattade så mycket som när ja läste detta... ge tummen upp åt din "polare" från mig wink

Värmer hjärtat att mina gamla historier förgylde lördags kvällen för någon. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
julle_j
26 november 2006 · 66 Inlägg

Hahah ! fan va härliga alla e! Så satans gooa minnen!

Ja skulle bara säga att okey. har haft lite kaxig attityd, Men ni kanske inte vet hur han är heller. Var iaf ute å festade ikväll. snackade me killen å de verkar rätt lugnt.

Han erkännde att de va jäävligt dummt att tvärnita för ingenting å ja erkännde att de va jävligt dummt å ligga tätt inpå..
Ska försöka dela på självrisken. Får se om han ställer på de.!

På tal om de. Hahah ja skrattade me satan när ja läste de med snuten å ekipaget! hahah.

Fler sådana härliga minnen! tongue

FL3JM Inga konstigheter
26 november 2006 · 2 064 Inlägg

Man får inte tvärnita utan anledning, punkt slut.
Förr i tiden kunde man få bakdelen av ens bil helt nyrenoverad genom att tvärnita när någon låg bakom, ofta använde man handbromsen då bromsljusen inte lyser då. Sen när han bakom klagar över att bromslysena inte funkade så funkade ju dom helt perfekt.

Det där är vårdslöst och allmänfarligt beteende och han framför är skyldig.
Men sen är det ju så att man egentligen SKA ligga på ett sånt avstånd att du ska hinna stanna utan att köra in i bilen framför om den bilen helt plötsligt tvärnitar.

Men iaf, tänk er en person som tvärnitar på en motorväg. Då är det ju nästan 100% att nån kommer köra in i honom bakifrån och sedan kommer säkert ett par bilar till. Trots lagen att fordonet som kör på bakifrån är skyldig till olyckan så kommer ju den första bilen få ta all skit då det var den som orsakade olyckan i första hand.

carnageman Rallyförare
26 november 2006 · 1 075 Inlägg

Saxat från http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 21&p=2

Bromsa inte utan anledning, en polarn gjorde det, torskade på grov vårdslöshet i trafik och vållande till kroppskada på sin egen tjej som satt i passagerarsätet & fick en wiplaschskada....
En bil låg enligt polarn för nära honom så han tänkte att han skulle jävlas och trampade på bromsen, bilen bakom körde in i honom och polarn (främre bilen) blev vållande.
Han försökte med att ett rådjur hade sprungit ut men vittnena från bakomvarande bil avslöjade sanningen. Han har fortfarande inte fått tillbaks något körkort, detta är 3 år sedan och han hade haft körkortet i över 3 år när olyckan hände.

Kan tillägga att han dessutom varje månad betalar X antal tusenlappar till sin tjejs rehabilitering, detta pga att försäkringsbolagen tvingar försäkringstagaren att betala 10% av basbeloppet på skada som skett i samband med grov rattfylla eller grov vårdslöshet i trafik...

Senast redigerat av carnageman (26 november 2006)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Sharky
26 november 2006 · 10 287 Inlägg

Följande såg jag för typ tre somrar sedan här i Stockholm.

Jag ligger som tredje bil, framför mig en sunkig gammal Volvo 745 med svart-tonade rutor, framför den en BMW 520-nåt med, som det visade sig öppen taklucka.

BMW ligger uppenbarligen och roar sig med att tvärnita (tomt framför den, ingen kö) och Volvon får rånita ett par gånger. Jag lägger mig på avstånd.

Bilarna kommer fram till trafikljus och två filer, BMW lägger sig vänsterfilen för att svänga vänster och Volvon kör upp bredvid BMW:n.

Då sträcks en hand upp ur takluckan på BMW och langar en McDonaldsmugg med Cola på Volvon.

Fel move......

Volvo´n viker in framför BMW:n och blockerar. Ut hoppar två 125kg+ knuttar i skinnvästar och en stor jävla schäfer. Schäfern hoppar upp på BMW:n och sticker ner snoken genom takluckan.

Då blir det grönt, jag kör vidare, vill inte veta....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang