1664
Sök

Saab 9-3 2,0T SE /Elfel m.m

2 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
Tjenare!

Har nyligen införskaffat mig en 9-3a och har div fel som jag inte kan klura ut vad de är för något.

Kända fel/saker som ej fungerar:

Färddatorn är lyser/fungerar inte?
Klimatkontrollen fungerar inte. Fläkten blåser knappt inget men displayen visar allt som den vanligen ska göra.
Elektroniska sidospeglarna går ej att justera elektroniskt.
Båda sidorutorna i bak fungerar ej.
Tutan ur funktion.

Har sökt lite om Dice/Twice osv, men hittar inget som låter vettigt.

Någon som vet vad detta kan vara?
Ytterst tacksam för snabba/konkreta svar!

Vill ju gärna få igång elektroniken i bilen så man slipper åka i en varm plåtburk hela sommaren.

roll

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
30 april 2014
Thiz skrev:
Tjenare!

Har nyligen införskaffat mig en 9-3a och har div fel som jag inte kan klura ut vad de är för något.

Kända fel/saker som ej fungerar:

Färddatorn är lyser/fungerar inte?
Klimatkontrollen fungerar inte. Fläkten blåser knappt inget men displayen visar allt som den vanligen ska göra.
Elektroniska sidospeglarna går ej att justera elektroniskt.
Båda sidorutorna i bak fungerar ej.
Tutan ur funktion.

Har sökt lite om Dice/Twice osv, men hittar inget som låter vettigt.

Någon som vet vad detta kan vara?
Ytterst tacksam för snabba/konkreta svar!

Vill ju gärna få igång elektroniken i bilen så man slipper åka i en varm plåtburk hela sommaren.

roll

Oj nu blev det mycket...jag antar att vi snackar og9-3 (98-02) nu?

Att SID (färddatorn) lägger av är ju mer regel än undantag...men den varken lyser eller visar en enda pixel?
ACC-panelen har ett separat reglerdon som sitter nere vid passagerarstolens fotbrunn som brukar ge med sig.
Fungerar fönsterhissarna bak om du använder strömställaren i bakdörrarna? Annars är det bara börja mäta upp kablaget...men annars är det även troligt att manöverpanelen i mittkonsolen gett sig. Folk har en vana att spilla läsk och annat skit på den.
Funkar rattknapparna och SRS-lampan är inte tänd? Testa att sätta ny jord från sirenerna i fronten och se om det lirar då. Är även rattknapparna ur funktion så är det sannolikt kontaktrullen vid rattnavet som gett sig

2 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
Elhissarna till sidorutorna är fixade nu iaf. Siden är helt död, kikade på de idag och tänds inte överhuvudtaget.
Ratten har jag inte haft tid till och riva isär än men ska kolla upp de imorgon/fredag, knapparna är helt döda.

Sök