3849
Sök

audi s4 laddtryck

1 798 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
Har en s4 92 jag undrar hur man vet om den har rätt laddtryck när färdatan i intrumentet är ur funktion. Inge blårök eller så för då är den ju totalt slut o behöver bytas.

Går de o mäta på någe sätt eller ska man sätta dit en extra turbotrycks mätare. Eller fixa till intrument vet dock ej vad som är fel tycker man kan se de glöda lite ibland otydliga siffror.

Har sökt på nordic audi men får ej upp de ja söker efter.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 798 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
Ingen som har några förslag?

Ja tycker mig ha skymtat mätaren en gång o då visade den 0.6-0.8 o som ja fattar de är de på tok för lite på dessa bilar eftersom den visade något me atmosfärstrycket eller va de va så 1.4 på mätaren motsvarade 0.4 bar i verkligheten. Men om de nu är för dåligt laddtryck så kan de väl bero på nästan va som helst. dålig turbo,läckande tryckslangar,kass lmm kommer inte på mer nu men de finns säkerligen mera.

Var kan man köpa pålitiliga turbotrycksmätare för tex på ride tech så stod det att de mätare de hade som var billigare inte va lika pålitliga som de dyrare de hade visat olika resultat med mera.
Senast redigerat av fredde85 (25 november 2006)

1 798 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
Hmm svår fråga eller bara ointressant?

Dr Snuggles
956 Inlägg
26 november 2006
BSR har laddtrycksmätare som funkar finfint

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

1 893 Inlägg
26 november 2006
Laddtrycksmätare är ju en valig manometer! Har du nått utag på trycksidan typ i insuget, så dra en slang in i kupén och installera andra änden i en manometer som klara att visa från -1 till +2.5 bar. Allt behöver inte vara digitalt. Hade jag en så vass bil, skulle jag vilja ha en analog mätare för att ha koll på trycket oavsett om färdatorn fungerar eller ej.

Sök