Volkswagen Bora - Dapper

Efterlängtade Volkswagen Bora projektet är igång. Självklart i Stance utförande.
  • 61 Följare
  • 66 659 Visningar
  • Projektet avslutat 27 juli 2014
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 juni 2014 · 3 519 Inlägg

Att ta bild på bara US blinkersen blev omöjligt. Här är med halvljus

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-8121cf2f21749fb855055bfec93bebe7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-2391f11d9102a9a7a9a9d3e5e4b75745.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 juni 2014 · 3 519 Inlägg

Handlade 17" alu till bilen idag. Tyckte det bara var att slå till då priset var 500kr. Perfekt att ha som vinterfälgar, ska bara hitta däck till dem smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-83d6746c4e96376ff5b447dd85b3f948.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 juni 2014 · 3 519 Inlägg

Full lastad bil idag, vilket resulterade till bränd lack. Men det är sånt man får räkna med när man åker stance och static wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-8396e4d923a74af9fb7eddff0e975958.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
kolsvajansson
5 juni 2014 · 875 Inlägg

Såg fin ut på parkeringennyss när man åkte förbi iaf!smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 juni 2014 · 3 519 Inlägg

kolsvajansson skrev:
Såg fin ut på parkeringennyss när man åkte förbi iaf!smile

Hehe mja, den är go smile
Hörde att du inte fick åka till BR imorrn? Dra med tjejen dit och åk med Sebbe så det blir tyst på hans gnäll om att behöva åka själv

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Stol3n_Identity så äre!
5 juni 2014 · 872 Inlägg

Haha snyggt med brända gummin smile hur mycket lastade du? big_smile

p.c. Nice med 17 tums alu till vinter sulorna smile fint pris var det också! Jag fick pröjsa för mina sommar fälgar 600 big_smile

Senast redigerat av SpendeX (5 juni 2014)

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
kolsvajansson
6 juni 2014 · 875 Inlägg

user_name skrev:

kolsvajansson skrev:
Såg fin ut på parkeringennyss när man åkte förbi iaf!smile

Hehe mja, den är go smile
Hörde att du inte fick åka till BR imorrn? Dra med tjejen dit och åk med Sebbe så det blir tyst på hans gnäll om att behöva åka själv

Haha blev mutning med västeråsshopping så fick man gå på träffen där iaf;)

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2014 · 3 519 Inlägg

kolsvajansson skrev:

user_name skrev:

kolsvajansson skrev:
Såg fin ut på parkeringennyss när man åkte förbi iaf!smile

Hehe mja, den är go smile
Hörde att du inte fick åka till BR imorrn? Dra med tjejen dit och åk med Sebbe så det blir tyst på hans gnäll om att behöva åka själv

Haha blev mutning med västeråsshopping så fick man gå på träffen där iaf;)

Hehe big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2014 · 3 519 Inlägg

Well. Hemma från BR och har haft lite små funderingar kring en sak. Detta är det många som kommer klaga på tror jag, men det skiter jag fullständigt i. Min bil, mitt bygge!

Ska kolla på en Mk3 Vr6 i helgen. Om det blir köp den eller nån annan vet jag inte. Men tanken är att plocka ur motorn och pilla i den i min Bora. Det finns Bora V6 4-Motion att köpa original. Men dom kostar ju svin. Jag vill ha ljudet från en Vr6. Och så är tanken att det ska bli. Vet inte nå hur passformen är eller dylikt, och har ingen egentlig kunskap om detta med motorbyte. Men nån gång lär man lära sig. Om det går att få i en Mk4 motor i en Mk3, så borde det vara lättare tvärtom.

Går knappt att läsa om något sådant bygge heller på nätet. Eftersom det enda man får upp är mk4or med V6 motorn som kallas vr6 i usa. Men det är fel motor. Visst att det är en 6a, men det är ljudet jag vill åt. Vr6an har trevligare ljud än vanliga 6an. Mitt tycke iaf.

Ser fram emot att börja, men kommer inte börja förens i slutet av året. Vet inte ens ekonomiskt sätt om jag klarar av att få den klar till nästa år. Så det får bli ett långtidsprojekt smile Men kommer att besikta bilen innan den ställs av, så ifall jag hinner klart bilen så är den besiktad och körduglig hela nästa sommar big_smile
Gutt..

Vi får se vad som händer. cool

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Stol3n_Identity så äre!
9 juni 2014 · 872 Inlägg

Fan vad de lät spännande smile det är bara sätta igång o bygga! Men ska du ha fyrhjulsdriften också eller bara motorn?smile
Vet du mycket om byte av motorn på mk4? Jag vill komma över en billig gti och stoppa ner maskinen i min bil smile så trött på slöa 2.0 liters motorn sad

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2014 · 3 519 Inlägg

SpendeX skrev:
Fan vad de lät spännande smile det är bara sätta igång o bygga! Men ska du ha fyrhjulsdriften också eller bara motorn?smile
Vet du mycket om byte av motorn på mk4? Jag vill komma över en billig gti och stoppa ner maskinen i min bil smile så trött på slöa 2.0 liters motorn sad

Jag skulle vilja komma åt 2,9L, men den jag ska kolla på är en 2,8L på 174hk. 19.000mil och kamkedja bytt.
Ska inte ha 4wd, det brukar ändå gå söner och det drar mera soppa. Vill egentligen bara åt ljudet, och det är ett lite udda bygge som man kan ha huven öppen på BR tex eller andra evenemang. + att det blir en liten nackvridare när man kommer med en Bora och så gött ljud. Det är ju ena skitmotorer egentligen. Men man lär ju sig allt eftersom. Ska inte direkt race:a eller så, bara ha för skojs skull.

Tänkte först på 1.8T motorn, men Gti från Mk4 är så satans dyra. Jag ville ha en komplett bil att ta grejer ifrån. Och Vr6an är billiga i inköp. Mk4 Gti får man ju lägga typ 10-15k för en hel bil.
Annars kan du ju ta Passat 1.8T motorn och klämma i. Är ju samma skit

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
9 juni 2014 · 363 Inlägg

Jag är sugen på en diesel  i min tongue haha!

Trevligt att träffas på BR iaf! big_smile

Honda Civic ED "JDM" (1988)
Honda Civic (1992)
Stol3n_Identity så äre!
9 juni 2014 · 872 Inlägg

Aaa fast det är väl inte samma motor kod på passaten ?smile tänkte mer på att den står ju rakt där.
Ja jag behöver ockaå en hel bil typ smile måste ju ha motorkablaget och lite annat skit. Plus vill jag åt recaro läder inredningen wink  så ska hålla utkik efter en billig gti eventuellt lätt smälld skulle funka med smile

Har fått så mycket inapiration från BR att jag vill bara börja bygga nu. Förhoppningsvisst ska jag ställa ut varianten nästa år smile

Race och sånt bryr jag mig ej heller om smile Low&slow big_smile
Tror att jag aldrig har hört en Vr6 heller big_smile nej men jag tycker dima ideer låter jätte spännande! Det är alltid kul med lite speciall edition wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2014 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Jag är sugen på en diesel  i min tongue haha!

Trevligt att träffas på BR iaf! big_smile

Kör hårt Markus, detsamma big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2014 · 3 519 Inlägg

SpendeX skrev:
Aaa fast det är väl inte samma motor kod på passaten ?smile tänkte mer på att den står ju rakt där.
Ja jag behöver ockaå en hel bil typ smile måste ju ha motorkablaget och lite annat skit. Plus vill jag åt recaro läder inredningen wink  så ska hålla utkik efter en billig gti eventuellt lätt smälld skulle funka med smile

Har fått så mycket inapiration från BR att jag vill bara börja bygga nu. Förhoppningsvisst ska jag ställa ut varianten nästa år smile

Race och sånt bryr jag mig ej heller om smile Low&slow big_smile
Tror att jag aldrig har hört en Vr6 heller big_smile nej men jag tycker dima ideer låter jätte spännande! Det är alltid kul med lite speciall edition wink

Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat.
Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul smile
Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Stol3n_Identity så äre!
9 juni 2014 · 872 Inlägg

user_name skrev:
Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat.
Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul smile
Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram smile

Men vet du om växellådan passar till vanliga golf lådan?big_smile sorry för massa frågor. Det är mer att jag imte riktigt vet så mycket om passaterna alls.

glömde säga. Jag var ju förbi din bil under BR smile fan den ser ju jävligt bra ut! wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2014 · 3 519 Inlägg

SpendeX skrev:

user_name skrev:
Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat.
Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul smile
Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram smile

Men vet du om växellådan passar till vanliga golf lådan?big_smile sorry för massa frågor. Det är mer att jag imte riktigt vet så mycket om passaterna alls.

glömde säga. Jag var ju förbi din bil under BR smile fan den ser ju jävligt bra ut! wink

Har fan inte en aning hmm
Starta en tråd någonstans här på garaget.org och fråga smile Finns många vw kunniga.

Vart såg du den? smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Putteliten
9 juni 2014 · 9 079 Inlägg

Hmm, nu blir det riktigt spännande. Har själv haft en 2,9l VR6a, å det är ju riktigt trevliga maskiner det.
MK IV V6 är också en VR6a men med 24 ventiler istället för 12 ventiler som MK III.

Stol3n_Identity så äre!
9 juni 2014 · 872 Inlägg

user_name skrev:

SpendeX skrev:

user_name skrev:
Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat.
Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul smile
Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram smile

Men vet du om växellådan passar till vanliga golf lådan?big_smile sorry för massa frågor. Det är mer att jag imte riktigt vet så mycket om passaterna alls.

glömde säga. Jag var ju förbi din bil under BR smile fan den ser ju jävligt bra ut! wink

Har fan inte en aning hmm
Starta en tråd någonstans här på garaget.org och fråga smile Finns många vw kunniga.

Vart såg du den? smile

Bland andra mk4 vet inte vart det var smile du stog typ nästan mitt emot en orangefoilerad r32

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2014 · 3 519 Inlägg

Putteliten skrev:
Hmm, nu blir det riktigt spännande. Har själv haft en 2,9l VR6a, å det är ju riktigt trevliga maskiner det.
MK IV V6 är också en VR6a men med 24 ventiler istället för 12 ventiler som MK III.

Precis. Jag har haft 4st vr6or tidigare.
Mk4 V6 (vr6) är på 24v och 204hk. Visserligen mkt starkare än en Mk3 Vr6 motor, men fan så goare ljud. Och billigare i inköp. Så vi kan ju se det som ett budget bygge för den som vill det.
Läste lite på nätet nyss, och där är det många från staterna som säger att om man ens är dum nog och ska ha en Mk3 vr6 motor i en Mk4 så ska det vara i en Bora, och inte i en Golf wink hehe.. Men sen hur vida det fungerar är väl en annan sak. Om jag plockar tändsystemet, motorn, och elsystemet så borde det gå utan en jäkla massa strul tycker jag.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang