Well. Hemma från BR och har haft lite små funderingar kring en sak. Detta är det många som kommer klaga på tror jag, men det skiter jag fullständigt i. Min bil, mitt bygge!
Ska kolla på en Mk3 Vr6 i helgen. Om det blir köp den eller nån annan vet jag inte. Men tanken är att plocka ur motorn och pilla i den i min Bora. Det finns Bora V6 4-Motion att köpa original. Men dom kostar ju svin. Jag vill ha ljudet från en Vr6. Och så är tanken att det ska bli. Vet inte nå hur passformen är eller dylikt, och har ingen egentlig kunskap om detta med motorbyte. Men nån gång lär man lära sig. Om det går att få i en Mk4 motor i en Mk3, så borde det vara lättare tvärtom.
Går knappt att läsa om något sådant bygge heller på nätet. Eftersom det enda man får upp är mk4or med V6 motorn som kallas vr6 i usa. Men det är fel motor. Visst att det är en 6a, men det är ljudet jag vill åt. Vr6an har trevligare ljud än vanliga 6an. Mitt tycke iaf.
Ser fram emot att börja, men kommer inte börja förens i slutet av året. Vet inte ens ekonomiskt sätt om jag klarar av att få den klar till nästa år. Så det får bli ett långtidsprojekt

Men kommer att besikta bilen innan den ställs av, så ifall jag hinner klart bilen så är den besiktad och körduglig hela nästa sommar

Gutt..
Vi får se vad som händer.