kolsvajansson skrev: Såg fin ut på parkeringennyss när man åkte förbi iaf!
Hehe mja, den är go Hörde att du inte fick åka till BR imorrn? Dra med tjejen dit och åk med Sebbe så det blir tyst på hans gnäll om att behöva åka själv
kolsvajansson skrev: Såg fin ut på parkeringennyss när man åkte förbi iaf!
Hehe mja, den är go Hörde att du inte fick åka till BR imorrn? Dra med tjejen dit och åk med Sebbe så det blir tyst på hans gnäll om att behöva åka själv
Haha blev mutning med västeråsshopping så fick man gå på träffen där iaf;)
kolsvajansson skrev: Såg fin ut på parkeringennyss när man åkte förbi iaf!
Hehe mja, den är go Hörde att du inte fick åka till BR imorrn? Dra med tjejen dit och åk med Sebbe så det blir tyst på hans gnäll om att behöva åka själv
Haha blev mutning med västeråsshopping så fick man gå på träffen där iaf;)
Well. Hemma från BR och har haft lite små funderingar kring en sak. Detta är det många som kommer klaga på tror jag, men det skiter jag fullständigt i. Min bil, mitt bygge!
Ska kolla på en Mk3 Vr6 i helgen. Om det blir köp den eller nån annan vet jag inte. Men tanken är att plocka ur motorn och pilla i den i min Bora. Det finns Bora V6 4-Motion att köpa original. Men dom kostar ju svin. Jag vill ha ljudet från en Vr6. Och så är tanken att det ska bli. Vet inte nå hur passformen är eller dylikt, och har ingen egentlig kunskap om detta med motorbyte. Men nån gång lär man lära sig. Om det går att få i en Mk4 motor i en Mk3, så borde det vara lättare tvärtom.
Går knappt att läsa om något sådant bygge heller på nätet. Eftersom det enda man får upp är mk4or med V6 motorn som kallas vr6 i usa. Men det är fel motor. Visst att det är en 6a, men det är ljudet jag vill åt. Vr6an har trevligare ljud än vanliga 6an. Mitt tycke iaf.
Ser fram emot att börja, men kommer inte börja förens i slutet av året. Vet inte ens ekonomiskt sätt om jag klarar av att få den klar till nästa år. Så det får bli ett långtidsprojekt Men kommer att besikta bilen innan den ställs av, så ifall jag hinner klart bilen så är den besiktad och körduglig hela nästa sommar Gutt..
Fan vad de lät spännande det är bara sätta igång o bygga! Men ska du ha fyrhjulsdriften också eller bara motorn? Vet du mycket om byte av motorn på mk4? Jag vill komma över en billig gti och stoppa ner maskinen i min bil så trött på slöa 2.0 liters motorn
Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
SpendeX skrev: Fan vad de lät spännande det är bara sätta igång o bygga! Men ska du ha fyrhjulsdriften också eller bara motorn? Vet du mycket om byte av motorn på mk4? Jag vill komma över en billig gti och stoppa ner maskinen i min bil så trött på slöa 2.0 liters motorn
Jag skulle vilja komma åt 2,9L, men den jag ska kolla på är en 2,8L på 174hk. 19.000mil och kamkedja bytt. Ska inte ha 4wd, det brukar ändå gå söner och det drar mera soppa. Vill egentligen bara åt ljudet, och det är ett lite udda bygge som man kan ha huven öppen på BR tex eller andra evenemang. + att det blir en liten nackvridare när man kommer med en Bora och så gött ljud. Det är ju ena skitmotorer egentligen. Men man lär ju sig allt eftersom. Ska inte direkt race:a eller så, bara ha för skojs skull.
Tänkte först på 1.8T motorn, men Gti från Mk4 är så satans dyra. Jag ville ha en komplett bil att ta grejer ifrån. Och Vr6an är billiga i inköp. Mk4 Gti får man ju lägga typ 10-15k för en hel bil. Annars kan du ju ta Passat 1.8T motorn och klämma i. Är ju samma skit
Aaa fast det är väl inte samma motor kod på passaten ? tänkte mer på att den står ju rakt där. Ja jag behöver ockaå en hel bil typ måste ju ha motorkablaget och lite annat skit. Plus vill jag åt recaro läder inredningen så ska hålla utkik efter en billig gti eventuellt lätt smälld skulle funka med
Har fått så mycket inapiration från BR att jag vill bara börja bygga nu. Förhoppningsvisst ska jag ställa ut varianten nästa år
Race och sånt bryr jag mig ej heller om Low&slow Tror att jag aldrig har hört en Vr6 heller nej men jag tycker dima ideer låter jätte spännande! Det är alltid kul med lite speciall edition
Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
SpendeX skrev: Aaa fast det är väl inte samma motor kod på passaten ? tänkte mer på att den står ju rakt där. Ja jag behöver ockaå en hel bil typ måste ju ha motorkablaget och lite annat skit. Plus vill jag åt recaro läder inredningen så ska hålla utkik efter en billig gti eventuellt lätt smälld skulle funka med
Har fått så mycket inapiration från BR att jag vill bara börja bygga nu. Förhoppningsvisst ska jag ställa ut varianten nästa år
Race och sånt bryr jag mig ej heller om Low&slow Tror att jag aldrig har hört en Vr6 heller nej men jag tycker dima ideer låter jätte spännande! Det är alltid kul med lite speciall edition
Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat. Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram
user_name skrev: Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat. Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram
Men vet du om växellådan passar till vanliga golf lådan? sorry för massa frågor. Det är mer att jag imte riktigt vet så mycket om passaterna alls.
glömde säga. Jag var ju förbi din bil under BR fan den ser ju jävligt bra ut!
Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
user_name skrev: Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat. Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram
Men vet du om växellådan passar till vanliga golf lådan? sorry för massa frågor. Det är mer att jag imte riktigt vet så mycket om passaterna alls.
glömde säga. Jag var ju förbi din bil under BR fan den ser ju jävligt bra ut!
Har fan inte en aning Starta en tråd någonstans här på garaget.org och fråga Finns många vw kunniga.
Hmm, nu blir det riktigt spännande. Har själv haft en 2,9l VR6a, å det är ju riktigt trevliga maskiner det. MK IV V6 är också en VR6a men med 24 ventiler istället för 12 ventiler som MK III.
user_name skrev: Det stämmer. Men motorn i sig är den samma. Billigare i inköp med från Passat. Nu vill tydligen alla byta motor, haha. Men det är kul Vr6 ljud är porr, men som sagt så är det ena skit motorer som alltid strular. Fast jag är ju medveten om det iaf. Och man måste ju testa sig fram
Men vet du om växellådan passar till vanliga golf lådan? sorry för massa frågor. Det är mer att jag imte riktigt vet så mycket om passaterna alls.
glömde säga. Jag var ju förbi din bil under BR fan den ser ju jävligt bra ut!
Har fan inte en aning Starta en tråd någonstans här på garaget.org och fråga Finns många vw kunniga.
Vart såg du den?
Bland andra mk4 vet inte vart det var du stog typ nästan mitt emot en orangefoilerad r32
Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Putteliten skrev: Hmm, nu blir det riktigt spännande. Har själv haft en 2,9l VR6a, å det är ju riktigt trevliga maskiner det. MK IV V6 är också en VR6a men med 24 ventiler istället för 12 ventiler som MK III.
Precis. Jag har haft 4st vr6or tidigare. Mk4 V6 (vr6) är på 24v och 204hk. Visserligen mkt starkare än en Mk3 Vr6 motor, men fan så goare ljud. Och billigare i inköp. Så vi kan ju se det som ett budget bygge för den som vill det. Läste lite på nätet nyss, och där är det många från staterna som säger att om man ens är dum nog och ska ha en Mk3 vr6 motor i en Mk4 så ska det vara i en Bora, och inte i en Golf hehe.. Men sen hur vida det fungerar är väl en annan sak. Om jag plockar tändsystemet, motorn, och elsystemet så borde det gå utan en jäkla massa strul tycker jag.