user_name skrev:
Putteliten skrev:
Hmm, nu blir det riktigt spännande. Har själv haft en 2,9l VR6a, å det är ju riktigt trevliga maskiner det.
MK IV V6 är också en VR6a men med 24 ventiler istället för 12 ventiler som MK III.
Precis. Jag har haft 4st vr6or tidigare.
Mk4 V6 (vr6) är på 24v och 204hk. Visserligen mkt starkare än en Mk3 Vr6 motor, men fan så goare ljud. Och billigare i inköp. Så vi kan ju se det som ett budget bygge för den som vill det.
Läste lite på nätet nyss, och där är det många från staterna som säger att om man ens är dum nog och ska ha en Mk3 vr6 motor i en Mk4 så ska det vara i en Bora, och inte i en Golf

hehe.. Men sen hur vida det fungerar är väl en annan sak. Om jag plockar tändsystemet, motorn, och elsystemet så borde det gå utan en jäkla massa strul tycker jag.
Har dålig koll på det där med elen, men jag vet att
http://www.garaget.org/Eddy höll på med att stoppa i en VR6a i en Audi 100. Han borde ha lite koll tycker ja.
Annars är det en snubbe på Nordic Audi forumet som säljer en Audi 07k motor från en Golf V 2,5. Alltså nya rakfemman, sugmotor på 2,5 liter och 170hk. Borde gå att klämma ur en 200hk ur en sån ganska enkelt.