Volvo 142. Långtidsprojekt!

Tjena! Jag beslutade mig till sist att starta ett projekt! Jag har suttit och kikat runt i olika projekt trådar här på gorg och tänkt på att jag skulle ha gjort ordning min 142. Köpte bilen i höstas, och före min ägo har den stått i 8 år, så jag började självklart med att försöka starta upp den! Och efter lite svordomar, 1 burk startgas så startade den!
  • 20 Följare
  • 3 407 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 mars 2016
Amazonken
5 maj 2014 · 35 Inlägg

Tjena! Har suttit och fått lite inspiration från trådar, så jag beslutade mig för att starta en egen! Är som sagt ny med det här med trådar så jag vet inte riktigt hur jag ska ladda upp bilder än! Bilen hade iallafall inte blivit startad på 8år. Men i fredags var det dags!

Så jag bytte batteri, kollade olja och vatten, gjorde rent tändstiften och "eldade" på dem, sen matade jag den jäveln med startgas, till slut hostade den igång och rök mer än en oljepråm! big_smile

Amazonken
5 maj 2014 · 35 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181533/181533-37f65f0528c174899eb22dcf82571d12.jpg
Bilen som den står nu!

gromitSWE
5 maj 2014 · 1 677 Inlägg

Ska följas! smile

Moparracing
5 maj 2014 · 371 Inlägg

följer wink

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Amazonken
5 maj 2014 · 35 Inlägg

Fick veta att jag inte kunde ta hem den än, (står på annan ort än så länge) om sisådär 3 veckor kan jag börja på riktigt! Men det är bara att börja leta delar, finns rost i bakluckan, och såklart batterilådan är slut. Men ska dit till helgen igen och göra en riktigt inventering utav delar som skall beställas. Men så länge är det bara börja att leta!

Amazonken
5 maj 2014 · 35 Inlägg

Härligt att höra! smile Kommer inte bli så jätte mycket uppdaterat nu i början med tanke på att jag ej har något garage att hålla till i.

gromitSWE skrev:
Ska följas! smile

Amazonken
5 maj 2014 · 35 Inlägg

Härligt att höra! smile

Moparracing skrev:
följer wink

turbonova gillar en riktig burnout
5 maj 2014 · 1 174 Inlägg

Ska följas. Älskar volvos 100-serie :-)

blomman01
11 maj 2014 · 405 Inlägg

Följer smile

blomman01
25 maj 2014 · 405 Inlägg

Händer det något här eller ? smile

Amazonken
4 mars 2016 · 35 Inlägg

blomman01 skrev:
Händer det något här eller ? smile

Haha, det har inte hänt så mycket på ett år, men har nu ett garage med lyft å hela helvetet. Har börjat med bromsarna nu och ska skicka in bilder på det till veckan!

Amazonken
4 mars 2016 · 35 Inlägg

Men nu börjar det faktiskt hända lite. Har fixat garage och har hållit på att riva bromsarna. konstaterade att ett OK behövdes bytas så det är nu beställt och det kommer jag få till veckan!

Amazonken
4 mars 2016 · 35 Inlägg

Tjena, det var väl över ett år sen jag skrev något här, men nu har jag fixat garage med lyft å hela helvetet. Håller på att dona på med bromsarna och för en bil som stått på ett och samma ställe i ca 10 år så är den faktiskt i förvånadsvärt bra skick. Har rivit bromsarna i veckan och konstaterat att 1 OK behöver bytas.

Det är beställt och kommer att komma i veckan, beställde också handbromsvajer på samma gång. Sen är det mindre rostlagning innan besiktning som återstår. Men bilder kommer i veckan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang