7014
Sök

Har en simca 1100 pickup. 1979. nån som kan hjälpa mig med lite info?

5 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
Hejsan. Jag diskuterade med min morfar om hans bil som ståt i garaget i 9 år. O fråga vad han skulle göra med den. O om den fungerade. Då han svarade. Jo den funkade när jag körde in den i garaget 2005. O jag har alltid varit nyfiken på den brand-gula pickupen. Så jag ordna ett batteri.  O drog igång den utan några problem alls. Då den gick lite ryckigt så tänkte jag att. Vafan.  Jag skruvar lite o smörjer lite. Så efter mjuka upp förgasaren och bytt vatten och olja. Så åkte jag in o besikta den . Rena papper. Nådigt förvånad. Då märker jag att bilen gått under 7000 mil. Så köpte bilen. Rolig att köra kostar inget att äga o folk vänder blicken direkt när man kommer. O den dricker knappt bensin alls. Så soppa snål med. O användbar. Jag har kollat runt o verkar inte hitta nån annan i trafik i sverige. Nån som har lite info om denna bil. Vad kan den vara värd. Hur många rullar i sverige. E den ovanlig.

Tack på förhand.

Forummoderator
26 684 Inlägg
10 maj 2014
Skicka regnummer och den information du har till Transportstyrelsen, och berätta vad du vill ha för information, så får du förhoppningsvis svar på dina frågor.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Evildan
10 maj 2014
Roliga bilar, var mycket rädd om den då det inte finns många kvar, de flesta -70 talarna rostade bort i början av -80 talet redan.

Värdet är inte någon stor säck med pengar, uppskattar beroende på skick 8000-20000kr.

5 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
Hej tack för snabba svar. Uppskattat. Gå gärna in på min sida o titta på bilen. Kreti uppskattas. Se vad ni tycker om den.

Sök