Stenkastning mot ambulans i haninge

Longben
10 maj 2014 · 82 Inlägg

Ja nu har de hänt igen... Ett egg bestämmer sig för å kasta en sten från en bro ner på en ambulans..

Nu kan man skriva tusen gånger att dom som gjorde det är riktiga idioter. Vilket dom är. Men de viktigaste är att folk ska fatta att denna hulligan mentalitet ska fan inte finnas inom bilracing!!! Fan va trött ja är på den här utväcklingen.

Ja spyr på alla tuffa killar. Ja de är mest killar.. Som ska va så jävla tuffa å balla å skrika snutjävel å kasta skit på polis ambulans osv.
Fy fan va ja blir trött. När ska folk fatta att man måste gemensamt kämpa mot å få bort den här skit stämpeln som vi börjar få inom streetrace.
De handlar inte om å spöa bara dom här personerna.
Alla måste förebyggande jobba. Ta avstånd å säga till när folk å fä håller på.

De här gäller alla. Ja spyr på slla tuffa crewkillar med sina tröjjor å skit de ser ut som nån huligan fest på vart enda rejs man är på. De här spär på kulturen om att man måste va så ball å tuff.
Va hände med å va ödmjuk å kunna säga till folk??? Utan att brhöva höra ööööö va fan snuten ska lämna oss ifred faatttaruuuuu !! Ehhh nej de e deras jobb din jävla pappskalle.. Dom ska va där å stoppa golk som kör fort.

Ja hoppas att alla börjar prata om den här skiten för ja e så less på attetyden som både många äldre å unga har...

Snälla för framtidens skull sluta vara så dumma i huvet å tänk en gång extra. Snälla snälla...
Stavfel å skrivfel finns men är så förbannad så kan inte skriva ordentligt..

Longben

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
Cryger
10 maj 2014 · 86 Inlägg

Håller helt med dig!

Admin på VOLVOSofSWEDEN
Bor söder om Stockholm, kör en V70 -10
FLindgren
10 maj 2014 · 5 089 Inlägg

Det skrivs på facebook att "dom" vet vilka som kastat på ambulansen och har namn på dom. Och antingen lämnar dom in sig själva eller så skickar "dom" namnet till polisen.
Synd när Löst folk som inte har något där å göra förstör.

Men jag håller verkligen med om luvtröjja med "streetracemotherfuckersbadass" namn på ryggen.
Dom som kör tycker jag oftast är bra folk med intresse för snabba bilar. Publik kan fara åt fanders..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Cadillac_The_King
10 maj 2014 ·

Tattare kallar jag det för . Ja tro det
Är mäst fjortis ligan som förstör dom som är 18 15 nyss fått körkort . Som vill impa på sina små fjortis brudar . Jag anser att polis måste finnas på plats hur i helvete skulle det se ut utan poliser ? Jo = ren kaos är ett tyvärr så tror jag att det går utför för motor kulturen då små drägg som vill visa musklerna o tror dom är nåt som förstör

Longben
10 maj 2014 · 82 Inlägg

Ja skrev detta i mer frustration över klimatet som har blivit enligt mig helt åt helvete.

Ja tycker att killarna som gjorde de är idioter men de är ingen ide stt alla skriver i denna tråden att dom borde spöas osv. Ja ser de mer som att dom har lärt sig helt fel hur man beter sig på träffar. De är fan synd om
Dom... Hur fan fel är de inte när man kan tycka de är coolt å dra en sten i rutan på en ambulans.

Vore trevligt om folk kom med riktigt bra input om va dom tycker. Vi måste vända den här trenden. Nu!!

Senast redigerat av Longben (10 maj 2014)

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
Longben
10 maj 2014 · 82 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:
Tattare kallar jag det för . Ja tro det
Är mäst fjortis ligan som förstör dom som är 18 15 nyss fått körkort . Som vill impa på sina små fjortis brudar . Jag anser att polis måste finnas på plats hur i helvete skulle det se ut utan poliser ? Jo = ren kaos är ett tyvärr så tror jag att det går utför för motor kulturen då små drägg som vill visa musklerna o tror dom är nåt som förstör

Tyvärr lär dom sig de här beteendet av någon äldre...

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
10 maj 2014 · 1 132 Inlägg

håller med dej till 110%!
Om det fortsätter såhär så kommer vi inom en kort framtid ej kunna utöva dessa nattliga aktiviteter längre..

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Mack Forum- och sitemoderator
10 maj 2014 · 26 167 Inlägg

Longben skrev:
Ja skrev detta i mer frustration över klimatet som har blivit enligt mig helt åt helvete.

Ja tycker att killarna som gjorde de är idioter men de är ingen ide stt alla skriver i denna tråden att dom borde spöas osv. Ja ser de mer som att dom har lärt sig helt fel hur man beter sig på träffar. De är fan synd om
Dom... Hur fan fel är de inte när man kan tycka de är coolt å dra en sten i rutan på en ambulans.

Vore trevligt om folk kom med riktigt bra input om va dom tycker. Vi måste vända den här trenden. Nu!!

Håller med.
Det är bättre med nackskott..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 maj 2014 · 14 077 Inlägg

Det är några få som förstör för oss alla som gillar bilar, tyvärr!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Aga_Diff Bärs!
10 maj 2014 · 3 456 Inlägg

FLindgren skrev:
Men jag håller verkligen med om luvtröjja med "streetracemotherfuckersbadass" namn på ryggen.
Dom som kör tycker jag oftast är bra folk med intresse för snabba bilar. Publik kan fara åt fanders..

This.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Longben
10 maj 2014 · 82 Inlägg

Mack skrev:

Longben skrev:
Ja skrev detta i mer frustration över klimatet som har blivit enligt mig helt åt helvete.

Ja tycker att killarna som gjorde de är idioter men de är ingen ide stt alla skriver i denna tråden att dom borde spöas osv. Ja ser de mer som att dom har lärt sig helt fel hur man beter sig på träffar. De är fan synd om
Dom... Hur fan fel är de inte när man kan tycka de är coolt å dra en sten i rutan på en ambulans.

Vore trevligt om folk kom med riktigt bra input om va dom tycker. Vi måste vända den här trenden. Nu!!

Håller med.
Det är bättre med nackskott..

Vettemannen skrev:
Det är några få som förstör för oss alla som gillar bilar, tyvärr!!

/Benny

Känns inte som dom lär sig så mycket då... De handlar ju om attetyd å ska alla ha den tuffa hårda attrtyden så blir de inte bättre.
De är väll ingen nyhet att folk på internet e tuffare än i verkligheten. Visst ska man få sitt straff. Men snarare att dom borde få jobba åt crewen å få göra skitgörat. Å få lära sig lite vett. Skam å ångest är garanterat värre än ett nackskott..

Men om folk höll en god ton på racen å faktiskt vågade stå på sig å säga till varann skulle de inte vara nå fara. Oftast vet man när man gjort fel. Och då ska man inte svara med håll käften utan ta åt sig.. De gäller gamla som unga.

Longben.

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
10 maj 2014 · 26 167 Inlägg

Longben skrev:

Mack skrev:

Longben skrev:
Ja skrev detta i mer frustration över klimatet som har blivit enligt mig helt åt helvete.

Ja tycker att killarna som gjorde de är idioter men de är ingen ide stt alla skriver i denna tråden att dom borde spöas osv. Ja ser de mer som att dom har lärt sig helt fel hur man beter sig på träffar. De är fan synd om
Dom... Hur fan fel är de inte när man kan tycka de är coolt å dra en sten i rutan på en ambulans.

Vore trevligt om folk kom med riktigt bra input om va dom tycker. Vi måste vända den här trenden. Nu!!

Håller med.
Det är bättre med nackskott..

Vettemannen skrev:
Det är några få som förstör för oss alla som gillar bilar, tyvärr!!

/Benny

Känns inte som dom lär sig så mycket då... De handlar ju om attetyd å ska alla ha den tuffa hårda attrtyden så blir de inte bättre.
De är väll ingen nyhet att folk på internet e tuffare än i verkligheten. Visst ska man få sitt straff. Men snarare att dom borde få jobba åt crewen å få göra skitgörat. Å få lära sig lite vett. Skam å ångest är garanterat värre än ett nackskott..

Men om folk höll en god ton på racen å faktiskt vågade stå på sig å säga till varann skulle de inte vara nå fara. Oftast vet man när man gjort fel. Och då ska man inte svara med håll käften utan ta åt sig.. De gäller gamla som unga.

Longben.

Nåt jag har lärt mig genom åren är att vissa personer besitter inget samvete, eller ånger.
Dessa personer lär sig därför inte heller något, ens när dom blir tillsagda.
Så får någon eller några av dessa nackskott, så kanske resten vaknar till och skärper till sig..?

Bara en spontan tanke så här på lördagseftermiddagen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Evildan
10 maj 2014 ·

Longben skrev:

Mack skrev:

Longben skrev:
Ja skrev detta i mer frustration över klimatet som har blivit enligt mig helt åt helvete.

Ja tycker att killarna som gjorde de är idioter men de är ingen ide stt alla skriver i denna tråden att dom borde spöas osv. Ja ser de mer som att dom har lärt sig helt fel hur man beter sig på träffar. De är fan synd om
Dom... Hur fan fel är de inte när man kan tycka de är coolt å dra en sten i rutan på en ambulans.

Vore trevligt om folk kom med riktigt bra input om va dom tycker. Vi måste vända den här trenden. Nu!!

Håller med.
Det är bättre med nackskott..

Vettemannen skrev:
Det är några få som förstör för oss alla som gillar bilar, tyvärr!!

/Benny

Känns inte som dom lär sig så mycket då... De handlar ju om attetyd å ska alla ha den tuffa hårda attrtyden så blir de inte bättre.
De är väll ingen nyhet att folk på internet e tuffare än i verkligheten. Visst ska man få sitt straff. Men snarare att dom borde få jobba åt crewen å få göra skitgörat. Å få lära sig lite vett. Skam å ångest är garanterat värre än ett nackskott..

Men om folk höll en god ton på racen å faktiskt vågade stå på sig å säga till varann skulle de inte vara nå fara. Oftast vet man när man gjort fel. Och då ska man inte svara med håll käften utan ta åt sig.. De gäller gamla som unga.

Longben.

För länge sedan (läs runt 1994-96) var jag delaktig i diverse race, och då fungerade dessa precis på det vis som du skrev här ovan, misskötte sig någon blev denna tillsagd, fortsatte denna blev denna bokstavligen bortkörd och borttagen från djungeltelegrafen, ingen vill ha oönskade dårar på ett race, det sticker i ögonen ändå.

Vi stoppade heller inte upp trafiken utan hade spanare en bit bort från den aktuella raksträckan med WalkieTalkies och ständig kontakt med samordnaren (en väldigt rödskäggig man med mycket pondus) som skötte när det var dags att ställa upp bilarna för start.

Fast detta var innan F&F outlawkulturen hade etablerat sig, nu verkar var och varannan jkl snorunge tro att man måste vara kriminell eller i de flesta fall försöka framstå som kriminell för att åka någon pysande plastraket rakt fram.

Evildan
10 maj 2014 ·

Mack skrev:

Longben skrev:

Mack skrev:

Håller med.
Det är bättre med nackskott..

Vettemannen skrev:
Det är några få som förstör för oss alla som gillar bilar, tyvärr!!

/Benny

Känns inte som dom lär sig så mycket då... De handlar ju om attetyd å ska alla ha den tuffa hårda attrtyden så blir de inte bättre.
De är väll ingen nyhet att folk på internet e tuffare än i verkligheten. Visst ska man få sitt straff. Men snarare att dom borde få jobba åt crewen å få göra skitgörat. Å få lära sig lite vett. Skam å ångest är garanterat värre än ett nackskott..

Men om folk höll en god ton på racen å faktiskt vågade stå på sig å säga till varann skulle de inte vara nå fara. Oftast vet man när man gjort fel. Och då ska man inte svara med håll käften utan ta åt sig.. De gäller gamla som unga.

Longben.

Nåt jag har lärt mig genom åren är att vissa personer besitter inget samvete, eller ånger.
Dessa personer lär sig därför inte heller något, ens när dom blir tillsagda.
Så får någon eller några av dessa nackskott, så kanske resten vaknar till och skärper till sig..?

Bara en spontan tanke så här på lördagseftermiddagen..

De andra kvarvarande plattarslena kanske inte vågar sig dit och arsla sig.
+1 som det så målande och utbroderat brukar utryckas.

Mack Forum- och sitemoderator
10 maj 2014 · 26 167 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

Longben skrev:

Mack skrev:
Håller med.
Det är bättre med nackskott..

Känns inte som dom lär sig så mycket då... De handlar ju om attetyd å ska alla ha den tuffa hårda attrtyden så blir de inte bättre.
De är väll ingen nyhet att folk på internet e tuffare än i verkligheten. Visst ska man få sitt straff. Men snarare att dom borde få jobba åt crewen å få göra skitgörat. Å få lära sig lite vett. Skam å ångest är garanterat värre än ett nackskott..

Men om folk höll en god ton på racen å faktiskt vågade stå på sig å säga till varann skulle de inte vara nå fara. Oftast vet man när man gjort fel. Och då ska man inte svara med håll käften utan ta åt sig.. De gäller gamla som unga.

Longben.

Nåt jag har lärt mig genom åren är att vissa personer besitter inget samvete, eller ånger.
Dessa personer lär sig därför inte heller något, ens när dom blir tillsagda.
Så får någon eller några av dessa nackskott, så kanske resten vaknar till och skärper till sig..?

Bara en spontan tanke så här på lördagseftermiddagen..

De andra kvarvarande plattarslena kanske inte vågar sig dit och arsla sig.
+1 som det så målande och utbroderat brukar utryckas.

Var något liknande jag hade i åtanke, även om själva nackskottsteorin kanske var i det lite syrligaste laget.
Annars vore det ju så mycket enklare om alla bara höll god ton och respekterade ordningen - såsom Longben tidigare skrivit - men så skall man ju tydligen inte beté sig idag.

Idag tror jag det nästan är lagstadgat att ha en sån cool tröja med tryck på ryggen, kasta sten - med maskering för ansiktet givetvis - och skrika "AAIIIIINNNAAAAA" eller "snutjävlar" så fort dom försöker göra sina jobb.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Longben
10 maj 2014 · 82 Inlägg

De är möjligt att de kan statuera exempel. Men vem ska skuta dom ? Ska ni de ??
De är just den här attetyden du inte vill ha. Varken på ett nätforum eller på gatan. Man framstår knappast mer smart än dom du vill åt om alla bara ska knullas eller bli skutna i huvet..

Ni kanske säger så nu men de e knappast en bra lösning i längden..

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
Longben
10 maj 2014 · 82 Inlägg

Mack skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Nåt jag har lärt mig genom åren är att vissa personer besitter inget samvete, eller ånger.
Dessa personer lär sig därför inte heller något, ens när dom blir tillsagda.
Så får någon eller några av dessa nackskott, så kanske resten vaknar till och skärper till sig..?

Bara en spontan tanke så här på lördagseftermiddagen..

De andra kvarvarande plattarslena kanske inte vågar sig dit och arsla sig.
+1 som det så målande och utbroderat brukar utryckas.

Var något liknande jag hade i åtanke, även om själva nackskottsteorin kanske var i det lite syrligaste laget.
Annars vore det ju så mycket enklare om alla bara höll god ton och respekterade ordningen - såsom Longben tidigare skrivit - men så skall man ju tydligen inte beté sig idag.

Idag tror jag det nästan är lagstadgat att ha en sån cool tröja med tryck på ryggen, kasta sten - med maskering för ansiktet givetvis - och skrika "AAIIIIINNNAAAAA" eller "snutjävlar" så fort dom försöker göra sina jobb.

+1 som nån sa förut

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
10 maj 2014 · 26 167 Inlägg

Longben skrev:
De är möjligt att de kan statuera exempel. Men vem ska skuta dom ? Ska ni de ??
De är just den här attetyden du inte vill ha. Varken på ett nätforum eller på gatan. Man framstår knappast mer smart än dom du vill åt om alla bara ska knullas eller bli skutna i huvet..

Ni kanske säger så nu men de e knappast en bra lösning i längden..

Jag var inte så blodigt seriös med nackskottsteorin..men det läste du nog efter du skrev denna kommentar.
Poängen med den, ligger dock kvar, och var faktiskt seriös. För jag tror på teorin om att det måste statueras exempel för att den såväl smala som breda massan skall förstå allvaret.

Senast redigerat av Mack (10 maj 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
puschpassionred
10 maj 2014 · 11 Inlägg

-Man blir sååå Matt! När man läser och hör om detta tilltag.De är ju så korkat,att man inte ens tror de är i dagens Sverige! Att man ger sig på Räddningstjänsten?

Generellt är ju *Racefolket,Motorburen Ungdom,Raggare åh allt vad de heter.......... Ett Schysst folk!! Visst var de Öl och fylla,följt av en massa Race slagsmål? Men dom slogs ju med varandra.....likasinnade.
Raggarna var aldrig ute och slogs mot andra grupper i samhället. De höll till på Mackarna vid Norrtull. Cruisade runt på stan. Chillade med ( * ) ( * ) brudar..........  smilesmilesmile)

Och de skulle ju inte kasta *Sten på en utryckande Ambulans.- De fanns ju inte ens på kartan" Förstår inte riktigt vitsen........

valle22 Smidd i rostigt stål
11 maj 2014 · 933 Inlägg

Här är resultatet av man avskaffat barnagan, föräldrar som är rädd för sina barn. Hade detta hänt under min ungdom hade det varit bättre att hamna hos polisen än hos farsan om han kommit på om jag hade hittat på sådant "bus"

Verkar som allt bara blir värre och grövre med dagens ungdom, själv palla man äpplen och päron hos grannen och cykla fort som fan därifrån, inget som skada någon på något sätt.

Hade knappt vågat säga åt några "busar" idag om det sysslat med dumheter idag

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang