Hela tanken med projektet är att få ihopa en godkänd och körklar husvagns dragare till sommaren 2014 alla upptåg! Vad jag har att lira med är en Volvo 245 GL - 92:a. Importerad dock vet jag ej ursprungsland. Mycket kommer att... Visa mer
Så nu har buren kommit och glad är man för det! Kände mig låst innan, för jag ville bygga klart buren innan man började koppla elen osv. Så instrument panelen sitter på plats
Finess rally F bur.
Huvudbågen inpassad och boxar byggda. Kom inte mycket längre än så i torsdags
Sen var det vallåkra i helgen och där passade man på att köra lite grejer till projektet
- 28 rader oljekylare för 300kr helt ny var som hittat - Mocka ratt - Rattnav - Varvmätare storlek större som går att integrera - Hydraliskhandbroms med dubbla bromscylindrar.
Små pulat lite, tänker inte betala nästan 1000 kr för en fuel rail. Så snider mitt egna med AN anslutningar med hjälp av det originala.
Original BTR fäste eller hållare. Vad nu vi ska kalla det är iallafall avsågat och nerfräst en bit. Sparade lite så där är mer material kvar att svetsa i
Sågade av anslutningen lite och svetsade sedan ihop en "stump"
Biltema sponsrar. M12x1,5 - AN6 retur.
AN8 som inflöde sprit
Ska ta och svets det klart imorgon och sen trycktesta
Denna fuelrailen.. Först putsade jag av färgen för att kolla till hur fastsättningen var. Ganska snabbt såg man att det var slaglöddat men ändå satt där två svetspunkter.
Jaja, tänkte jag och en kollega efter lite noggrannare undersökning av materialet. Detta skall väl gå och svetsa!
Så Tigen fick jobba och allt såg frid och fröjd ut. Hällde i aceton då det har en lägre ytspänning en vatten och då läckte det igenom på flera ställen..
På med lite mer fog och bättrade på ställena. Blev fan inte bättre. Var precis som materialet sprack på ett flertal ställen fast nerkylningen fick gå långsamt.
Så sista utvägen blev slaglod. Vilket som inte flöt ut som det skulle utan bara klumpade sig..
Men tätt blev det efter men dock ser det för jävligt ut!
så vad lärde jag mig av detta?
Jag skulle endast ha punktat fast AN anslutningen och sen jobbat med slaglod runt!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Härligt att höra, trodde aldrig att det var så många som var intresserade utav hur det blir. Gjorde det mest för mig själv i början då det är så himla roligt att se tillbaka och se verkligen hur mycket tid och energi man har lagt !
Jaha, letat som ett djur efter en GTX front till 45:an och igår natt så kom en upp som jag haffade direkt! Skickas till mig imorgon och jag kunde inte varit mer nöjd för priset!
Och ja, jag ska få det att gå ihop med 90:ans skärmar och huv