4490
Sök

All kylvatten rinner ut

8 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
mitt ex har en  volvo 945:a och har problem med kylaren.
idag körde hon på en sten som troligen har tagit sönder kylaren för allt vatten rinner ut när hon fyller på kylaren så fundera på om de kan vara så att själva kylaren eller vad de heter där framme har gått sönder på nått sätt finns de nått annat som skulle kunnat gått sönder annars?

4 594 Inlägg
14 maj 2014
är det inte bara att böja lite på ryggen o kolla,hur ska vi kunna veta vad som är trasigt?

8 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
zzr94092 skrev:
är det inte bara att böja lite på ryggen o kolla,hur ska vi kunna veta vad som är trasigt?

smile nej de tro jag ej ni vet men tänkte mer om de kan vara nåt annat i kylarvägen som kan har gått sönder? jo har kollat under bilen och de rinner vatten från denna http://www.laga.se/visa-produkt?Part=BR-L16960 och de är den jag kan tänka mig men tänkte mer om de kan vara nåt annat som man kan kolla är inte så haj på just på bilar. sorry om de blev formulerat från början ..

Evildan
14 maj 2014
Förmodligen är kylaren spräckt.

Torka torrt under, häll i lite vatten tills det sipprar försiktigt så ser du nog precis var läckan är.

Är det kylaren är den inte svår att byta på 900 serien.

Den är väldigt logiskt konstruerad.

8 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
Evildan skrev:

Torka torrt under, häll i lite vatten tills det sipprar försiktigt så ser du nog precis var läckan är.

okey får ta och kolla den saken. nä den ser inte så jobbig ut att byta.

Evildan
14 maj 2014
Robinsandstrom skrev:
Evildan skrev:

okey får ta och kolla den saken. nä den ser inte så jobbig ut att byta.

1. Skruva bort plastkåpan som sitter runt fläkten.
2. Lossa och avlägsna slangarna, börja med den nedre så tömmer du systemet samtidigt.
3. Skruva bort de två överfallen som håller kylaren på plats.
4. Lyft ur kylaren.
5. Klart, montera i omvänd ordning.
Om den inte har oljekylare, då måste de anslutningarna skruvas bort, dessa små rör ser du om du tittar efter lite.

Tänk på att inte hälla ut kylarvätskan på marken för då har du ihjäl grannens katt då djur gillar att slicka i sig glykol.

Vettemannen
14 maj 2014
Robinsandstrom skrev:
zzr94092 skrev:

smile nej de tro jag ej ni vet men tänkte mer om de kan vara nåt annat i kylarvägen som kan har gått sönder? jo har kollat under bilen och de rinner vatten från denna http://www.laga.se/visa-produkt?Part=BR-L16960 och de är den jag kan tänka mig men tänkte mer om de kan vara nåt annat som man kan kolla är inte så haj på just på bilar. sorry om de blev formulerat från början ..

Precis som zzr94092 säger........böj ryggen och kolla eller lämna in bilen. Vi kan väl inte se var det läcker när vi sitter framför våra dataskärmar.

/Benny

Sök