4289
Sök

Öka Bränsletryck när jag trimmar?

Dann3
27 november 2006
Trådstartare
Inga kaxiga kommentarer tack "lite nybörjare inom detta ämne" men undrar en sak angående bränsletrycket.

Skall skaffa :

Vassare kamaxlar och K&N filter och Justerbara Kamdrev och med min resterande trim lista så va det någon som sa att efter detta så "BÖR" bränsletrycket höjas.

Skulle jag märka när bilen behöver mer bensin? Var kan jag ändra bränsletrycket eller jag måste köpa en bränsletrycksregulator själv och ändra? Hm hur installerar man en sådan kapar man bara bränsle slangen och kopplar in den där och sedan ställer därifrån hur högt trycket skall vara?

Sedan så kom jag och tänka på en sak bilen är såkallad chippad "Mappad" är inte bränsleförbrukningen ökad då? Kanske man ev inte behöva kladda med det kanske bara skulle gå sämre i och med att bilen är redan mappad?

Väldigt tacksam för svar!

/danne
Senast redigerat av Calibra_extreme (27 november 2006)

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
27 november 2006
Jag ser ingen anledning att du skall höjja soppatrycket.

Sen får du tänka på att vissa spridare är konstruerade för att arbeta under ett visst tryck, t.ex 2,5bar. Om du då höjjer soppatrycket så får du en sämmre sprutbild, vilket resulterar i sämmre bränsle-luft blandning.

Om du har lambda så ser du lätt när motorn går för magert, lambda skall ligga runt 1.

Hoppas det var till någon hjälp.

Sök