4475
Sök

Driver inte framåt längre :/

2 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Tjena!
Bilen min driver inte framåt längre, dock så finns det nu 2 back växlar av någon rolig anledning. Bilen är en BMW E34 520 automat och växlarna fungerade kanon ända tills efter besiktningen, tack o lov wink Men ja, precis när vi anlänt hemma så tänker jag lägga i backen för att parkera men nej nej det vill den inte. Nu när jag växlade så hände ingenting på "Driven" eller på "1", "2" heller. Men nu så kan man istället backa med "R" och "3" på något vänster... Växelspaken har varit almänt trögg innan detta men inget jag lagt energi på.

Tack på förhand om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig big_smile
Mvh Isak

Forummoderator
26 617 Inlägg
9 juni 2014
Någon växellänkage kanske har hoppat lös? Har du lagt dig under och undersökt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Tjena tack för svaret, ja, jag la mig under och förstod då att av det jag kunde se så var allt bra. Dvs att jag bad min  polare växla medans jag log under och utav det jag kunde se så var den vajer som man kan se hel och inga anmärkningar så problemet ligger förmodligen i lådan själv hmm

1 861 Inlägg
9 juni 2014
Vanligtvis så är ju limphome R och 3 bak/fram jävligt mysko att båda är bakåt... testa att ligg under och dra växelväljarn lite längre när kompisen växlar? Kanske bara kärvar!

Sök