trimtips, till en audi 80

audi-80
28 november 2006 · 21 Inlägg

hej, jag har äntligen fått min första bil, en audi 80, 1,8s-87.med förgasare.
och då undrar jag ifall ni har några tips på vad man kan få tag på sportluftfillter och sportavgassystem till den. och hur mycket det kostar.
dels också ifall ni har några andra tips om något kul man kan göra som höjjer effekten.

tack på förhand

Chrille74 Chef
4 december 2006 · 379 Inlägg

Tyvärr bortkastade pengar.
Det du kan göra för att få bilen att låta lite tuffare är att se om det på nåt vis går att ta bort luftburken helt och ersätta med ett universal sportfilter. Alt borra hål i underdelen av boxen (på ställen där det inte kan sugas in för mycket varmluft när du kör eller står still, då får du ett lite tuffare ljud) annars är det att montera på ett 2-2.5" avgassystem, men inte ta bort för många ljuddämpare.... får motorn för lågt mottryck i avgassystemet så går bilen sämre!

Gör du allt rätt och får till det perfekt kanske du tjänar upp mot 5 hk......

Annars är det inte mycket att göra, bara härda ut tills du köper en roligare bil!

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Kroel
22 december 2006 · 48 Inlägg

du kan möjligtvis kanske kasta i en corrado g60 motor borde vara samma fästen det är det från 89 och upp om jag inte misstar mig

///American Muscle\\\
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang