Kopplingsbyte Volvo 965 2.5E

klasvonandersson
14 juni 2014 · 6 Inlägg

Tjena, min polares koppling börjar sjunga på sista versen och jag undrar om någon här har bytt koppling på dessa bilar tidigare? smile
Sen undrar jag vad det är för koppling med tanke på att det är en vit motor med m90 låda, är svänghjulet stumt eller är det dubbelmasse?
Har sökt runt lite och inte hittat någon koppling till dessa skit bilar så om någon vet vart man får tag i en koppling så kan ni bara höra av er! smile
Tack på förhand

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
14 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Då får du allt söka lite till!! "Skitbil" skit bakom ratten kanske? Så du menar att varken Volvo Autoexperten eller Mekonomen får fram koppling? Allt finns inte på Biltema. Köp en cykel istället

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
14 juni 2014 · 3 730 Inlägg

http://autobas.bds.se/articles/spareparts

Jag fick säkert leta i 2min. Suck

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
klasvonandersson
15 juni 2014 · 6 Inlägg

Alltså är ute efter lamellen och helst inte något original trams då han som äger bilen är brutalt fattig, så det får gärna vara någon billig eftermarknads lamell.
Eller om någon vet mått på lamellen så får ni gärna skriva det smile

Eriksson_alvesta
15 juni 2014 · 75 Inlägg

eller så plockar du bara av växel låda n och kollar själv?

#nodieselnoparty
744 D5252T projekt :P
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310548
Volvo 744 D5252T "NXM677" (1988)
Volvo 745 "Noden" (1988)
Evildan
15 juni 2014 ·

Alternativt så tittar en lamellspekulant på sidor såsom Meca, Mekonomen, ADhd bildelar osv, för jag vet att lamellens diameter finns angiven hos minst en av dessa återförsäljare.

Tog mig under 1minut att få reda på.
Komplett sats kostar 3017.50kr hos en av dessa jag föreslog ovan.

Ps, bilens namn är Volvo 960 herrgårdsvagn.

Senast redigerat av Evildan (15 juni 2014)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 juni 2014 · 3 730 Inlägg

klasvonandersson skrev:
Alltså är ute efter lamellen och helst inte något original trams då han som äger bilen är brutalt fattig, så det får gärna vara någon billig eftermarknads lamell.
Eller om någon vet mått på lamellen så får ni gärna skriva det smile

Brutalt fattiga människor ska inte äga så fina bilar om dom inte kan ta hand om grejjerna. Åter igen föreslår jag cykel. Kanske en tandemså ni båda kan åka. SKÄMS!!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
15 juni 2014 ·

DiwraZ skrev:

klasvonandersson skrev:
Alltså är ute efter lamellen och helst inte något original trams då han som äger bilen är brutalt fattig, så det får gärna vara någon billig eftermarknads lamell.
Eller om någon vet mått på lamellen så får ni gärna skriva det smile

Brutalt fattiga människor ska inte äga så fina bilar om dom inte kan ta hand om grejjerna. Åter igen föreslår jag cykel. Kanske en tandemså ni båda kan åka. SKÄMS!!!

En tramsig tandem kanske?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Evildan skrev:

DiwraZ skrev:

klasvonandersson skrev:
Alltså är ute efter lamellen och helst inte något original trams då han som äger bilen är brutalt fattig, så det får gärna vara någon billig eftermarknads lamell.
Eller om någon vet mått på lamellen så får ni gärna skriva det smile

Brutalt fattiga människor ska inte äga så fina bilar om dom inte kan ta hand om grejjerna. Åter igen föreslår jag cykel. Kanske en tandemså ni båda kan åka. SKÄMS!!!

En tramsig tandem kanske?

Bifaller

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
16 juni 2014 · 3 730 Inlägg

klasvonandersson skrev:
DiwraZ eller vad du kallar dig, kan faktiskt erkänna att jag har stött på trevligare folk än dig i mina dagar.
Här försöker man vara lite trevlig och försöka få lite hjälp med något man vill lära sig lite mer om så kommer du och ber mig köpa en jävla cykel. Skaffa en hobby istället för att hacka och klaga på folk här på forumet för kan tänka mig att jag inte är den ända som har fått otrevliga kommentarer ifrån dig..
Och vad har jag att skämmas över?, skäms själv istället för att du är så osannolikt jävla ful så du måste ha din hund som profilbild.

Är du så inkompetent att du inte klarar av att hitta reservdelar så ska du skämmas. Är du sen så snål/fattig då du ska ha billigare saker än det du blir tipsad om så ska du inte ha med bilar att göra. Har man nått under hårfästet byter man inte bara lamell.

Vidare ska du ha en eloge för att du klarade av att skriva av mitt användarnamn. Det va duktigt!!

Dumma frågor får dumma svar. Jag delar gärna med mig av det jag kan till dom som uppskattar det.

Att jag inte har mitt anlete till allmän beskådning är för omtanke om sådana dom dig så du inte ska får mindervärdeskomplex.

Monark gör fina hojjar sägs det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
dawwe ...has left the building...
16 juni 2014 · 4 474 Inlägg

Noname lamell för den supersnåle KlasVonAndersson kanske smile ? 50€ inkl frakt.

Eller så har vi denna för den normalsnåle. Gissar på ca 210€ inkl frakt.

O till sist det vettiga valet. 235€ inkl frakt.

Valet är fritt, men billigast initialt är inte alltid billigast i slutändan...Jag röstar på alternativ 2, eller helst 3 (LUK kitet)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
xXSammy
16 juni 2014 · 6 580 Inlägg

DiwraZ skrev:
Monark gör fina hojjar sägs det

Cykeln är dyrare än koppling, så det blev inget av de heller. tongue

dawwe skrev:
Noname lamell för den supersnåle KlasVonAndersson kanske smile ? 50€ inkl frakt.

Eller så har vi denna för den normalsnåle. Gissar på ca 210€ inkl frakt.

O till sist det vettiga valet. 235€ inkl frakt.

Valet är fritt, men billigast initialt är inte alltid billigast i slutändan...Jag röstar på alternativ 2, eller helst 3 (LUK kitet)

Svar till nummer 1

http://forums.mg-rover.org/showpost.php … stcount=16

De/Dem
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
16 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Malheus skrev:

DiwraZ skrev:
Monark gör fina hojjar sägs det

Cykeln är dyrare än koppling, så det blev inget av de heller. tongue

dawwe skrev:
Noname lamell för den supersnåle KlasVonAndersson kanske smile ? 50€ inkl frakt.

Eller så har vi denna för den normalsnåle. Gissar på ca 210€ inkl frakt.

O till sist det vettiga valet. 235€ inkl frakt.

Valet är fritt, men billigast initialt är inte alltid billigast i slutändan...Jag röstar på alternativ 2, eller helst 3 (LUK kitet)

Svar till nummer 1

http://forums.mg-rover.org/showpost.php … stcount=16

Man får vad man betalar för

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang