Låna ut billyft

R-line_chrille Distributionselektriker
28 juni 2014 · 222 Inlägg

hade skämts ögonen ur mig om jag skulle ta betalt av bästa polarna för att låna lyften. tjänster gentjänster kör man med polarna, går jämt upp med tiden och skulle det inte göra det så spelar det inte så stor roll, bättre att ha bra kompisar.

Senast redigerat av S60R_Chrille (28 juni 2014)

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
R-line_chrille Distributionselektriker
29 juni 2014 · 222 Inlägg

var du en snålwerner  och sitt där utan vänner om du vill.

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
plankan
29 juni 2014 ·

Älskar dessa hur mycket skall jag ta betalt av mina vänner tråder lol

Slutar med samma sak varje gång big_smile

Varför inte bara strunta i och tala om för dina vänner, att du köpt nya verktyg/lyft -
säg istället att det är för eget internt bruk tongue

jonns labil eller va det la bil
29 juni 2014 · 82 Inlägg

ja vad kan man säga,annat än att det är skilnad på vänner och vänner,jag har typ 3 riktiga vänner som ställer upp när som,och jag lika för dom.dom tar jag aldrig betalt av så länge det inte handlar om massor med pengar,även om jag kan betala saker åt dom så vet jag att jag alltid får tillbaka det på ett eller annat vis.sen har vi dom andra som man hjälpt flera gånger man aldrig fått så mycket som en påse bullar av,dom får fan betala förskott om dom ska låna garaget.så jag ser inga problem med det

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
NIzmO Ollikkala Racing
29 juni 2014 · 1 724 Inlägg

Som nämndes en bit ovan så är det skillnad på vänner och vänner, har själv några riktigt nära vänner och släktingar där tjänster och gentjänster ofta gäller men sen finns det närmare bekanta som säkert skulle kunna utnyttja plats och lyft för att när man sen behöver en gentjänst finns dom inte i närheten.

Tycker inte det är helt orimligt att få en slant när man står med massa utgifter för det folk lånar, det är som sagt inte gratis med lokalhyra, el och verktyg.

Personligen lånar jag sällan ut mitt garage utan gör i regel jobben på bilarna också och ber aldrig/sällan om pengar (av de närmaste) men får det ändå vilket i mina ögon är ett tecken på tacksamhet.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang