turbodeath skrev:
baltis tror inte nån som fått dåligt bud går med på att lämmna över sina fälgar om dom kostat typ 20000 kr o du får 20000 kr för bilen,dom värderar den efter en orginalbil sen om du har pedantskött den o har kvitton på lite extra som att du lagat o donat med bromsar o sådant o sparat alla kvitton så kan du få nån tusenlapp eller lite till om man tjötar,men värdering är efter standard bil o allt extra som stereo o allt sådant räknas aldrig i värdering, det får man plocka av...
Jasså? Så även fast det står i försäkringsvilkoret att försäkringen täcker för fälgar upp till 40k och stereo för 10 (minns inte exakta siffran för stereo), så gäller det inte?

Vad för extra du pratar om vet jag faktiskt inte... smörjt upp bromsoken extra ordentligt, det ger inget extra...
Precis servat bilen med kamrem, det ger extra - eller rättare sagt, dom kan inte jämföra priserna med en bil som precis ska in på kamremsservice....
Självklart är det de skicket bilen är på när du värderar den, eller låter en firma ta bilde rpå den för att skicka till värderaren på försäkringsbolaget, som även gäller när den sedan "lämnas över" till försäkringsbolaget. Alltså ska fälgarna sitta kvar...
Sen är det säkert många som skiter i detta och försäkringsbolagen e så rik så dom bryr sig inte heller, så länge dom inte betalat ut extra ersättning för just detta....
Vet inte vad du har för erfarenhet utav försäkringsbolag men är ganska så jättepåläst när det kommer till min försäkring på bmw'n och bruksbilen min skulle dom lösa in i vintras... slutade med att jag fick 20% upp på vad dom först värderade bilen till PLUS att jag fick behålla den (lappade ihop den själv för dryga tusenlappen...)
Och har du fått ett dåligt bud, gå inte med på det då, låt försäkringsbolaget bekosta en oberoende värderare.